Yamaha SZR 660 - getuned blok - MV Agusta achterkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
12.334
3.083
Assen
SZR 660 met MV Agusta monozit achterkant en getuned motorblok. Er zitten veel extra onderdelen bij.
bj. 1998, km.stand 26.679 km

Handgemaakt uitlaatsysteem/olietank/accubak
MIVV Suono dempers met e-keur en dubbele db-killers
Aangepaste zuiger/cilinderkop/nokkenas
Mikuni flatslide carburateurs
Ignitech programmeerbare ontstekingsunit
Hyperpro veren voor en achter
Stalen remleiding v&a
Wave remschijven v&a
XTZ voortandwiel afdekking (origineel aanwezig)
XT(Z) schakelpedaal (origineel aanwezig), omgekeerd schakelen, maar vooral veel directer
Digitale temp. en volt meter

Recent onderhoud: olie, filter, koelvloeistof vervangen. Luchtfilters gereinigd en geolied. Klepspeling gecontroleerd en gesteld (2019).
Banden (Battlax S20) en ketting zijn goed.

Minpunten: schade op carterdeksel rechts en kuip; rechts krassen, links scheurtje (gelijmd). Onbeschadigd rechter kuipdeel in goede kleur zit er bij.

Extra onderdelen: o.a. origineel motorblok, achterschokbreker (gereviseerd 2015), zwarte kuipdelen (niet mooi), radiator, originele carburateur, luchtfilterbox en remschijven, tank (rood), contactslot en tankdop op 1 sleutel, kabelboom met ECU en span.regelaar, set wielen (wit, oudere MPP), verstelbare dogbones (projection components), clipons, voetsteunen, achterbrug, grote valbeugels.

VERKOCHT

IMG_0031.jpg
IMG_0027.jpgIMG_0035.jpgIMG_0037.jpgIMG_0038.jpgInkedIMG_0029_LI.jpgInkedIMG_0032_LI.jpgIMG_0051.jpgIMG_0040.jpgIMG_0039.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net te duur voor een "speeltje" voor erbij in mijn geval. Maar wel een leuk, apart ding.

Stiekem wel benieuwd hoe "volwassen" zoiets rijd.
 
Jo! Gaaf ding, wat een gaaf geheel met die uitlaten.

Het vermelden waard; een SZR660 kan PRECIES voor de A2 grens, de 35kW motor.
Dat getunede even buiten beschouwing gelaten.

Succes met de verkoop, hele nette prijs voor een motor in die staat en de bijgeleverde onderdelen.
 
Fraaie oplossing!

Is er ook iets bekend over de vermogenstoename na de tuning?
Er is geen vermogenuitdraai helaas, dat zou wel mooi zijn inderdaad, ook voor de fijne afstelling.
Ik schat 60 à 65 pk (origineel 48 pk). Dergelijke aanpassingen worden wel vaker gedaan met deze blokken, in de mono racerij en zo.
Dan kan het nog veel extremer, tot wel 80 pk heb ik begrepen, maar deze moet natuurlijk wel heel blijven. :P

Jo! Gaaf ding, wat een gaaf geheel met die uitlaten.

Het vermelden waard; een SZR660 kan PRECIES voor de A2 grens, de 35kW motor.
Dat getunede even buiten beschouwing gelaten.

Succes met de verkoop, hele nette prijs voor een motor in die staat en de bijgeleverde onderdelen.
Bedankt voor je reactie.
Ja goed punt, was ik al weer vergeten, officieel inderdaad een A2 motor! Nu niet meer helemaal natuurlijk. O-)

Zo was ik ook nog vergeten te vermelden, er zit nu een 14t VTW op i.p.v. 15t, voor iets meer rideability.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan