Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de LED unit er maar weer af gehaald.
Ik werd flink geirriteerd van het telkens weer oplichtende ABS lampje :N
En dan doet tevens de ABS het niet meer, dus heb je er bij een mogelijke noodstop ook geen moer aan. Da's dus niet veilig en dus niet wenselijk. Jammer ... dus ...
 
Laatst bewerkt:
Oke, vraagje. Mijn vacuum pomp van de 3vd is ral en ik zit er over na te denken om een elektrische van een 4tx te monteren, kan dit, qua druk enzo? En waar kan ik het best de spanning vandaan trekken?

Groeten Durk
 
Omdat d vacuum pomp ral is :-) en die Membranen zijn kennelijk niet los te krijgen? (die is over de jaren helemaal hard geworden en werkt dus niet meer)
 
Laatst bewerkt:
Uitgedroogd, crusty, hard en werkt niet meer als het brandstof niveau lager word als de carbs. Maargoed mijn vraag blijft staan, kan het qua druk en waar kan ik eventueel de stroom er bij op prikken?
 
de 4 TX had vanaf model 1999 t/m 2001 een elektrische brandstofpomp en een ander model carburateur. In hoeverre dat één op één uit te wisselen is, geen idee. Stroom van ontsteking.

Eenvoudigste oplossing is de pomp vervangen. Denk dat Pieter die wel heeft liggen en anders www.motorparts-online.com
 
Laatst bewerkt:
Wil je wel weer een led achterlamp ? Als je er vanaf wilt die van mij heeft geen ABS.

Deze unit gaat gewoon terug naar Pieter.
Heb er nog wat zaken lopen, dus zal geen probleem zijn. *D

En met de ABS en verdere bijbehorende gevoelige electronica kan veel mis gaan.
Hier wil ik niets aan veranderen, wat storings gevoelig kan werken.
Dan dus maar geen LED. (Was toch anders rood dan het volle rood van de topkoffer verlichting van mijn Maxia koffer).

Eerst maar de rimstriping, in kleur en patroon gespoten kofferdeksels monteren en een andere zadelhoes. Dat zal er optisch meer mijn draai aan geven :Y
 
de 4 TX had vanaf model 1999 t/m 2001 een elektrische brandstofpomp en een ander model carburateur. In hoeverre dat één op één uit te wisselen is, geen idee. Stroom van ontsteking.

Eenvoudigste oplossing is de pomp vervangen. Denk dat Pieter die wel heeft liggen en anders www.motorparts-online.com

Gebruik voor het aansluiten van extra gebruikers NOOIT een draad van je onsteking.
 
Relais pakken ( 4 polig ), doorgaande spanning (voor je brandstofpomp) halen van je geschakelde + en de stuurspanning + van je relais aansturen via je dodeman schakelaar op stuur . Contactslot aan maar dodeman uit is dus GEEN spanning op je brandstof pomp ( ongeluk of whatever ) . :) Werkt goed :Y

:W
 
Laatst bewerkt:
Gebruik voor het aansluiten van extra gebruikers NOOIT een draad van je onsteking.

Waarom niet?

Ik ken een aantal mensen die een elektrische brandstofpomp op hun tdm hebben gezet en de plus van de ontsteking hebben gepakt en de min van de accu, dan is hij als het goed is ook geschakeld vanaf de dodemansknop.

Dit alles zonder problemen.
 
Het zal vast goed gaan omdat de pomp niet continue draait en derhalve weinig stroom trekt maar waarom zou je je ontstekingsysteem (waar je alle vonkjes zo sterk mogelijk wilt hebben extra gaan belasten (als de pomp wel moet werken ) als je dat simpel op kan lossen met een relais ?
Waarom niet?

Ik ken een aantal mensen die een elektrische brandstofpomp op hun tdm hebben gezet en de plus van de ontsteking hebben gepakt en de min van de accu, dan is hij als het goed is ook geschakeld vanaf de dodemansknop.

Dit alles zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Een TDM met elektrische benzine pomp (na "99) heeft een andere cdi die een 12V uitgang heeft voor de pomp, als de motor stopt dan heb je ook geen benzine druk.(zoals het hoort)
Zoals het hier voorgesteld word is niet echt veilig.

Die membraam pompjes geven zelden problemen (tenzij de motor heel lang droog heeft gestaan) , dus ik zou gewoon even een andere zoeken.
 
Membranen worden niet los geleverd, en ik die geven juist wel problemen, als je zoekt op internet kom je vaak dit probleem tegen. En ik was niet van plan om weer een nieuwe mechanishe pomp te kopen a 130 euro waarbij de kans is dat het weer gebeurt aanwezig is.

Vandaag heb ik succesvol een R1 elektrische pomp gemonteerd ipv de oude mechanische volgens een guide die ik op een ander TDM forum heb gevonden.

En het werkt helemaal prima!

als de vlotterbakjes vol zitten houd hij door de tegendruk op met pompen, hij gaat alleen aan als de killswitch en het contact aanstaan en als je gas geeft voert hij netjes de brandstof aan.

Ik heb hem aangesloten als volgt, de min direct op de accu pool, en de Plus op de rood zwarte draad van het grote relais dat aan bij je accu zit.
 
Laatst bewerkt:
Ja bij nader inzien vind ik het ook wel vreselijk onveilig . Morgen de vacuumpomp maar weer opzoeken ;)
Een TDM met elektrische benzine pomp (na "99) heeft een andere cdi die een 12V uitgang heeft voor de pomp, als de motor stopt dan heb je ook geen benzine druk.(zoals het hoort)
Zoals het hier voorgesteld word is niet echt veilig.

Die membraam pompjes geven zelden problemen (tenzij de motor heel lang droog heeft gestaan) , dus ik zou gewoon even een andere zoeken.
 
Doet de vacuum pomp ook als de je kill switch niet aantikt.


Nee ,een vacuumpomp werkt alleen als de motor loopt uiteraard.

En denk jij er aan om de je kill switch uit te zetten in het geval van een val partij ?, ik geef toe het is een beetje rampscenario denken, maar het het is niet zoals het zou moeten.

Ik heb er op mijn TDM een mikuni pompje van plastic (al zo'n jaar of 5) gebruiken ze ook op motormaaiers en zo :) werkt perfect voor zo'n 50 euro.
 
ben 2 keer onderuit gegaan afgelopen jaren, beide keren als eerste de killswitch omgezet, als het niet al vanzelf was gegaan. Ik zie er het risico niet van in, als ik op mijn kan lig, gutst de benzine ook wel uit de tankdop :)

Ik ben er iig erg blij mee, nu kan ik de tank weer eens leger rijden dan het laagste niveau van de vlotterbakjes :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan