ericr
TDM900
Kreeg hem mee voor het inruilbedrag. Had zat gepakt op verkoop dikke Beemer blijkbaar. En net aan einde seizoen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beste mensen,
Over 3 maanden hopen mijn zoon en ik mee te gaan rijden met de 500 Euro challenge, op onze FJ1200 en TDM850.
De FJ is al helemaal reisklaar, aan de TDM moet ik nog beginnen.
De reis gaat twee weken duren, we gaan naar de Alpen en we gaan kamperen.
Er moet dus enige bagage mee.
Voor de FJ heb ik al een fijne Krauser zijkofferset maar voor de TDM heb ik nog geen oplossing voor de bagage.
Het liefst zou ik een zijkofferrek hebben maar die zijn erg lastig te vinden.
Dus vandaar hier mijn vraag: heeft iemand nog een zijkofferrek voor een TDM850 (3VD, 1993) liggen dat ik mag overnemen ? Of iets anders ?
Die koffers heb ik ook al, meerdere sets zelfsEen rekje heb ik helaas niet voor je, maar mocht je aan een givi monokey rek kunnen komen dan heb ik evt. nog wel een topkofffer of 2 zijkoffers voor je.
Heb hier nog de SHAD bevestiging beugels liggen voor een Topkoffer op een 4TX, (zonder grondplaat en koffer)Beste mensen,
Over 3 maanden hopen mijn zoon en ik mee te gaan rijden met de 500 Euro challenge, op onze FJ1200 en TDM850.
De FJ is al helemaal reisklaar, aan de TDM moet ik nog beginnen.
De reis gaat twee weken duren, we gaan naar de Alpen en we gaan kamperen.
Er moet dus enige bagage mee.
Voor de FJ heb ik al een fijne Krauser zijkofferset maar voor de TDM heb ik nog geen oplossing voor de bagage.
Het liefst zou ik een zijkofferrek hebben maar die zijn erg lastig te vinden.
Dus vandaar hier mijn vraag: heeft iemand nog een zijkofferrek voor een TDM850 (3VD, 1993) liggen dat ik mag overnemen ? Of iets anders ?
Zelfde lampen als in de xtz750Gentlepeople,
Afgelopen zaterdag had ik nog wat tijd om aan mijn TDM te werken en zo ging ik eens op onderzoek om te kijken waarom de koplampen het niet goed deden.
De oorzaak was snel genoeg gevonden: defecte gloeidraden. Met een paar andere lampen even getest en die deden het perfect dus dat is een easy fix.
Maarrrrr ... de lampen die ik tevoorschijn haalde waren deze prachtige bollen:
Heuse R2 45/40 Watt duplo's met een P45t voet.
Dit hoort dus ook zo bij deze generatie TDM's, zo leerde ik uit het manual.
Nu ben ik eens een beetje aan het neuzen naar vervangende lampen en ik kom ook deze 60/55 W halogeenlampen tegen met een P45t voet.
Aangezien het glas van de koplampbehuizing ook echt glas is denk ik dat de behuizing dit hogere vermogen wel aan zou moeten kunnen en zo te zien zitten de gloeidraden en afschermingskapjes ook op de goede plek zodat het lichtbeeld ook goed zou moeten zijn.
Klopt dit ? Gaat dit werken ?
Wat voor lampen doen jullie in je eerste generatie TDM's ?
Wat ik trouwens nog niet bekeken heb is hoe de stroom naar de lampen gaat - als het volle vermogen door de schakelaar op het stuur gaat is een relais wellicht op z'n plaats. Ik weet dat de lampen in de tijd dat deze motor nieuw was, in Nederland niet tegelijkertijd mochten branden. Tegenwoordig wel en de lampen op mijn motor zijn dan ook doorgelust. Maar ik heb nog niet gekeken naar hoe de stroom precies loopt en of er een relais tussen zit.
De dynamo van mijn TDM900 is bij ongeveer 105000 km vervangen. Niet echt een slechte prestatie qua levensduur wat mij betreft.Kapotte dynamo; mss handelt het louter om de 900 modellen die wat ouder zijn. Op het TDM forum is daar div. malen melding van gemaakt.
Vandaar.