Wat Fernand denk ik bedoeld:
de nokkenas spanners van een 900 willen soms iets blijven hangen, als je de motor even wat bruut wisselend belast, maakt ook de distributieketting een beweging die wat heftiger is dan normaal, dan kan de spanner net even iets strakker aandrukken, als het geluid daarna weg is weet je dat het de distributieketting was.
We hebben trouwens al een paar keer gezien dat bij een 900 de distr.ketting versleten was, zonder dat hij echt langer geworden was. maar dat de inwendige vertanding ruim geworden was, ook dan krijg je wat bijgeluiden. maar dat hoor je voornamelijk bij onbelast draaien en langzaam in toeren naar beneden gaan.
Weet je trouwens zeker dat je niet je ketting naar het achterwiel hoort? of een versleten lager van de tandwielnaaf?
Maar ff snel tussen de distr . ketting discussie door. Tis allemaal niet zo heel spannend maar denk zal het toch ff neerplempen als topic vulling
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weer ff wat gedaan vandaag . Moest op een nieuwe set boorbeitels wachten maar die werden vandaag keurig gebracht en vanmiddag de meeste bussen voor het achterwiel maar ff afgemaakt . Kan de Tdm as weer in de Honda lagers.
Zaterdag de remklauw maar ff aanpassen denk ik, dan kan de achterkant maar weer in elkaar
FF een vraagje .... Voortandwiel verwijderd en kwam achter het tandwiel een mooie dikke bus tegen (4tx) . Deze bus kan uitermate handig zijn (afhankelijk hoeveel ruimte ik over hou met de dikkere 530 ketting natuurlijk ) om de kettinglijn in lijn te krijgen samen met het naar buiten brengen van het achtertandwiel .
Zit deze bus erop gekrompen , gelocktied of moet ie met wat gepast geweld wel los willen ? (bij mij is er geen beweging in te krijgen namelijk)
Die bus zit met een lichte perspassing op de as, valt gedeeltelijk over de splinevertanding.
hij kan er dus wel af, maar je krijgt er geen grip op...
wij hebben het eens gedaan (bij 900 blok in 850 frame) door 2 groegjes in de bus te slijpen, poulitrekker er op, met lijmklem aanknijpen en op spanning zetten.
dan met de verfstripper heet maken. (dan wel even de keerring verwijderen!)
is een lastig klusje maar het kan!
de bus is trouwens wel hard, dus afdraaien kan alleen met een HM beitel.
Bedankt maar weer voor de tip Pieter. Gaat ut goedkomen mocht het nodig zijn . Zet eventueel wel een ring over de bus heen met een paar puntlasjes en zet er dan een trekker op . HM inserts heb ik wel hier . Denk dat ik wel redelijk uitkom als ik het achtertandwiel 5 mm naar buiten breng . Vanavond nog ff een 530 fazer 600 tandwieltje bestellen (17 tands ) . Zag dat ik een 48 achtertandwiel heb . Gaat wel trekken
groet Oscar
Tandwielen is niet zo'n probleem, Yamaha heeft maar 2 spline assen: 25mm (TDM850) en 30mm (TDM900) pak de site van JT sprockets en je zoekt er zo de juiste tandwielen bij!
we gebruiken voor een TDM 900 ook regelmatig een verhouding 16/44 met 530 ketting. zijn officieel tandwielen van een FJR1300.
Ik heb nog wat spullen liggen van een TDM 850 van 2000.
-koplamp unit
-KM teller
-spiegels
-achterlicht
-binnespatbord voor achter.
-Stuur
-Uitlaat ( licht bescadigd)
-Knipperlichten 3 stuks.
Ik heb ook nog een gearindicator liggen. Niet voor TDM.
Als iemand nog ijtresse heeft stuur mij dan een PB.
De prijs komen wel wel uit.
Ik heb het idee dat mijn brandstofverbruik opeens hard omhoog is gegaan. Minder kms met een volle tank. Iemand ervaring hiermee met een TDM? Kleppen moeten gesteld worden, maar kan me niet voorstellen dat dat zoveel invloed heeft. Of wel?
Ik heb het idee dat mijn brandstofverbruik opeens hard omhoog is gegaan. Minder kms met een volle tank. Iemand ervaring hiermee met een TDM? Kleppen moeten gesteld worden, maar kan me niet voorstellen dat dat zoveel invloed heeft. Of wel?
Ik heb het idee dat mijn brandstofverbruik opeens hard omhoog is gegaan. Minder kms met een volle tank. Iemand ervaring hiermee met een TDM? Kleppen moeten gesteld worden, maar kan me niet voorstellen dat dat zoveel invloed heeft. Of wel?
en terwijl ie dan open ligt, pleur er dan meteen nieuwe bougies in!
Scheelt een stuk, kan ik van meespreken
Elke klepstelbeurt nieuwe iridium erin, geen omkijken meer naaren terwijl ie dan open ligt, pleur er dan meteen nieuwe bougies in!
Scheelt een stuk, kan ik van meespreken
Vandaag een 900 van zelf gemaakte mappings voorzien in de PC 3 . Jan was er blij mee .