Pieter H
MF veteraan
- 15 mei 2011
- 2.496
- 0
Wat Fernand denk ik bedoeld:
de nokkenas spanners van een 900 willen soms iets blijven hangen, als je de motor even wat bruut wisselend belast, maakt ook de distributieketting een beweging die wat heftiger is dan normaal, dan kan de spanner net even iets strakker aandrukken, als het geluid daarna weg is weet je dat het de distributieketting was.
We hebben trouwens al een paar keer gezien dat bij een 900 de distr.ketting versleten was, zonder dat hij echt langer geworden was. maar dat de inwendige vertanding ruim geworden was, ook dan krijg je wat bijgeluiden. maar dat hoor je voornamelijk bij onbelast draaien en langzaam in toeren naar beneden gaan.
Weet je trouwens zeker dat je niet je ketting naar het achterwiel hoort? of een versleten lager van de tandwielnaaf?
de nokkenas spanners van een 900 willen soms iets blijven hangen, als je de motor even wat bruut wisselend belast, maakt ook de distributieketting een beweging die wat heftiger is dan normaal, dan kan de spanner net even iets strakker aandrukken, als het geluid daarna weg is weet je dat het de distributieketting was.
We hebben trouwens al een paar keer gezien dat bij een 900 de distr.ketting versleten was, zonder dat hij echt langer geworden was. maar dat de inwendige vertanding ruim geworden was, ook dan krijg je wat bijgeluiden. maar dat hoor je voornamelijk bij onbelast draaien en langzaam in toeren naar beneden gaan.
Weet je trouwens zeker dat je niet je ketting naar het achterwiel hoort? of een versleten lager van de tandwielnaaf?