Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Hoera! Net een blauw-zwarte 4tx gekocht uit 2000 met 33k km op de klok. Puntgaaf uiterlijk, (inmiddels na 1,5 uur door de regen over de snelweg blèren beetje minder), std uitlaten erg netjes, bochten en collectorpot OK met de gebruikelijke roest. Lijken nog wel een tijdje mee te kunnen. Na 5 jaar op een super teneré is dit wel ff 'anders', maar ook weer niet helemaal. Meer power en trekkracht, wat minder vloeiende reactie op het gas, wrs door de 270 vgl met de 360 krukas. Stuurgedrag is ook ff wennen; 17inch valt iets sneller - minder geleidelijk - een bocht in dan de 19 die ik gewend was. (of was het zelfs 21?)
To do: zadel (laten) verhogen, stuur vervangen door iets rechter en breder exemplaar, kuipruitje aanpakken (wrs verlagen) ivm turbulentie en dan weer even verder kijken. Voorlopig gaat ie ff onder een hoesje, afdakje enz. Geen haast, er komt nog genoeg mooi weer aan.
Ik kom ongetwijfeld binnenkort voor raad en advies wel weer langs. Oh ja, foto's volgen.....
Groeten,
mattijsw


Gefeliciteerd, en welkom *O* en idd, fotootje hoort er wel bij ;)
 
de TDM heeft een 18 inch voorwiel, door de 90 graden krukas inderdaad wel wat directer, maar als hij echt abrupt is op het gas staat hij niet synchroon..

veel plezier met je TDM!
 
oops, you're right, 18 inch. Ik zie trouwens dat mn ouwe suup wel degelijk een 21' front had, dus verschil is best groot. Misschien toch ff wennen. Gasreactie gaan we verder uitzoeken als het weer eens mooi weer is.
 
Komend weekend De Noordelijke Motorbeurs in Groningen op vrijdagavond, zaterdag en zondag! wij zijn er ook met een mooie TDM/TRX stand!
 
Jaja, Mariska en haar TRX900R zijn er ook!
voor €10,00 steun je Mariska en krijg je ook nog een mooie poster cadeau!
 
Ik zag gister een post langskomen op de TDM Pagina van Facebook dat iemand voor een zeer schappelijke prijs een engine guard (85 als ik me niet vergis) voor zijn TDM had gevonden. Volgens mij is het model oorspronkelijk voor een 4TX maar hij had hem op een 3VD zitten. Met de planning om van het voorjaar de TDM voor woon-werk te gaan gebruiken is het voor mij zeker een optie!

Voor de geïnteresseerden: http://www.rm-g.pl/yamaha-tdm-850-gmole-duze/

En de facebook pagina heet: Yamaha TDM 850 Club

Edit: overigens heb ik geen aandelen, mijn Pools is geen eens genoeg om de site te lezen :P

Als iemand een soort gelijke valbeugel weet voor een TDM 900 A, dan houd ik mij aanbevolen ;) Dus zo'n 1tje waarmee ook je kuipdelen beschermd zijn.
 
Vraag:
Ik heb een 850 TDM van 2001 (4TX?) ik heb daar 6000 km geleden nieuwe remblokken vóór in gemonteerd.
Wat me opvalt en ook heel vervelend vind is dat de slag van de remhandel steeds groter aan het worden is. Met een beetje moeite kan ik hem tegen het gashendel laten komen.
Heb de remolie ververst, help nix, wie weet een oplossing?, de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er in totaal 1,5 uur met op Assen heb gereden, ik heb het idee dat het daarna snel erger werd.
Zou het kunnen komen dat de remslangen verouderd zijn!
Ik weet dat een TDM niet kan remmen als mijn Kawa Z1000SX, het verschil is echter wel erg groot.
 
Staalomvlochten PTFE ( teflon) remslangen is de oplossing voor het "veren"van het remhandel. Ik ga er van uit dat er goed ontlucht is. Kan lastig zijn omdat de remslang links niet vanzelf ontlucht wordt. Dus staalomvlochten remleidingen beide vanaf de rempomp!
Meer remvermogen op je TDM, monteer bleu spots. worden regelmatig aangeboden op marktplaats.
Remt dan net zo goed, of zefs beter dan je kawa.
 
Laatst bewerkt:
Staalomvlochten PTFE ( teflon) remslangen is de oplossing voor het "veren"van het remhandel. Ik ga er van uit dat er goed ontlucht is. Kan lastig zijn omdat de remslang links niet vanzelf ontlucht wordt. Dus staalomvlochten remleidingen beide vanaf de rempomp!
Meer remvermogen op je TDM, monteer bleu spots. worden regelmatig aangeboden op marktplaats.
Remt dan net zo goed, of zefs beter dan je kawa.

Dank!
 
Op pompen vast zetten met een trekbandje en de volgende morgen doorknippen is alle lucht eruit
 
Mijn TDM krijgt vanmiddag nieuwe bandjes.. de MPR's (2 achter, 3 voor) zijn na bijna 34,000km (op 100km na) wel aan vervanging toe...

Er komen MPR 4's op (voor een GT).
full


ps de wielen achter de motor zijn van een XS750, niet van de TDM :P
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen alweer een 300km gereden met de Pilot Road 4's... en ze bevallen uitstekend! En het is net alsof de weg nooit nat is haha.. terwijl ik eigenlijk nog bijna niet op een echt droge weg heb gereden. Stuurgedrag is ook erg prettig.
Nu is het verschil met de ram-versleten MPR2/3 die ik had ook wel erg groot haha.
Maar, een aanrader dus.
 
TDM/TRX Club ook op motorbeurs Utrecht!
met een mooie stand en gezellige mensen, dus kom ook ff een bakkie doen.

groet,

Pieter
 
Hallo TDMers,
Ik heb reeds een adresje gevonden om mijn TDM 900 zadel te laten opvullen met ander schuim.

Wat is in jullie ogen het beste ?, een harder soort schuim of een dunnere laag schuim plaatsen...





In maart gaat de Powercommander er op *O*

Plus een nieuw Zumo 390LM *O*

Laat de zomer maar komen :]


O ja en ik moet nog nieuwe banden met veel grip hebben (Tips welkom!!!)

de Metzelers glijden mij te veel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan