Ja dit werkt mooiIk heb een andere album gemaakt. De vorige werkte geloof ik niet.
https://www.flickr.com/photos/143536584@N04/albums/72157666362713703
En wat is er met je toetsenbord gebeurd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dit werkt mooiIk heb een andere album gemaakt. De vorige werkte geloof ik niet.
https://www.flickr.com/photos/143536584@N04/albums/72157666362713703
Ja dit werkt mooi
En wat is er met je toetsenbord gebeurd?
Voor degenen die last hebben van een bokkige TDM 900, is het wellicht interessant het forum van de tdm-trx club even te bezoeken. Daar staan nu wat interessante topics op over verdere aanpassingen aan het luchtfilterhuis, de ais sensor en de temp sensor.
Aan de hand van de franse JBX site heb ik na aankoop van mijn tdm wat aanpassingen gedaan om het gebok te verminderen (waaronder de klep in het luchtfilterhuis er uit genomen). Dat was een verbetering, maar nog niet de oplossing. Daarna heb ik het luchtfilter aangepast voor een grotere uit de auto-industrie. Daar liep ie vooral bovenin de toeren veel beter door.
Aan de hand van de tips op het tdm forum heb ik nu het luchtfilterhuis verder aangepast (betere flow). Dit blijkt bij mij de sleutel te zijn geweest voor een zeer smeuïg draaiende motor die nu wel goed trekt onder de 3500 toeren. Daar waar ik nog wel eens terugschakelde merk ik dat ik nu juist een versnelling hoger de bochten en rotondes pak. Om de trekkracht in de hogere versnellingen ook nog te versoepelen, heb ik het CO wat verhoogd. Op de oorspronkelijke waarde leek er een klein dipje te zitten rond de 4000 toeren.
Al met al kan ik 4000 km na aankoop zeggen dat ik eindelijk na deze aanpassingen de ideale motor heb gevonden, met nog steeds het mooie 2 cilinder karakter maar zonder dat vervelende bokken in lage toeren.
Snap het wel, na een tig keer lezenMoest even denken wat je bedoelde met de vraag over het toetsenbord.
Ik heb daar het lijm van gemaakt op de scheur die ik in mijn achterkap te repareren en de kappen bij de tank te maken.
Dat kan inderdaad zo zijn, het kan ook zijn dat het pijpje in de tank wat zorgt voor de 'reserve' losgeraakt is. In dat geval is normaal en reserve gewoon hetzelfde. De truuk die ze namelijk uithalen is dat de normaalstand iets hoger in de tank aanzuigt.
Heb geen mogelijkheid om in de tank te kijken, dus ik geloof je zo ook wel (hoewel ik geen rammel hoorde in de tank).
Ach gewoon wat eerder tanken is nu het advies.
TDM s hebben geen middenbok. Als ie eraf gehaald is, was ie ook aftermarket erop gezetGoedemiddag allen,
Vraagje, ik zie dat de meeste TDM's ontdaan zijn van de middenbok (OLS) is dat omdat die sleept over de grond in bochten of is dit puur cosmetisch?
TDM s hebben geen middenbok. Als ie eraf gehaald is, was ie ook aftermarket erop gezet
Dat is wel afhankelijk van welk merk OLS en welk model TDM. Bij de 3VD komt de bok eerder aan de grond dan bij de 4TX heb ik me laten vertellen. De bok van SW-Motech zit strakker tegen de motor dan de Five-star.En de voelsprieten onder de voetsteunen komen eerder aan de grond dan de middenbok.
ik ben niet zo stoer - althans niet met een motor - en met de suup heb ik de steps ook nooit aan de straat gehad. Met de TDM is het me al meer dan eens per ongeluk gebeurd. Blijkbaar geeft ie ook wel wat vertrouwen.
Of je maakt slippers van je laarsen.....toch....JanAls je bij je TDM de stepjes aan de grond rijdt, hang je er niet diep genoeg naast....