Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen een afspraak staan bij Mile Pajic. De DB-killer van mijn Akra wordt demontabel gemaakt en ik laat meteen een andere DB-killer maken die iets harder klinkt dan de originele. Zonder DB-killer vind ik te hard.
 
Laatst bewerkt:
Morgen een afspraak staan bij Mile Pajic. De DB-killer van mijn Akra wordt demontabel gemaakt en ik laat meteen een andere DB-killer maken die iets harder klinkt dan de originele. Zonder DB-killer vind ik te hard.
Heb jij er zo een?
7405115-1.jpg


Zo ja, dan ben ik zeer geïnteresseerd in het resultaat.
 
Heb jij er zo een?
[afbeelding]

Zo ja, dan ben ik zeer geïnteresseerd in het resultaat.

Nee de opvolger daarvan, waarbij de dB-killer met een puntlas vastzit. Bij die van jou kun je aan de bovenzijde een moertje losdraaien en de killer zelf verwijderen. Zat filmpjes van op YouTube te vinden.

Het resultaat van mijn uitlaat 8-)

Filmpje
 
Sow net even met mijn brommer op pad geweest. Ik had al het idee dat hij wat makkelijker/soepeler reed met de nieuwe uitlaat. Maar nu weet ik het zeker. Ik trok in de één vol gas op en ineens komt mijn wiel langzaam omhoog, zonder met de koppeling te spelen 😲 Ik ben absoluut geen wheelie koning, dus eerste reactie was gas dicht. Alleen begreep ik niet waarom de TC niet ingreep. Deze bleek op 1 te staan. Na deze weer terug op 2 gezet te hebben. Opnieuw vol gas opgetrokken. Het wiel kwam weer omhoog, maar nu greep de TC in. Gas vol erop gehouden en het wiel bleef steeds maar opnieuw omhoog komen. Na 3x het gas toch maar dicht gedraaid.Ik heb altijd een sport uitlaat voor het uiterlijk en een beetje voor het geluid gekocht. De toename in vermogen nam ik altijd met een korreltje zout. Das voor circuit gebruik, dacht ik.........
 
Sow net even met mijn brommer op pad geweest. Ik had al het idee dat hij wat makkelijker/soepeler reed met de nieuwe uitlaat. Maar nu weet ik het zeker. Ik trok in de één vol gas op en ineens komt mijn wiel langzaam omhoog, zonder met de koppeling te spelen

Gefeliciteerd met de uitlaat!

Maar mijn '17 Tracer doet power wheelies in de 2 versnelling als ik de TC uit laat (en dat doe ik doorgaans niet). En dat is met de std pijp. Net zoals de demo Tracer die mij ooit verleidde om er zelf een te kopen :)

Ben benieuwd of het echt meer vermogen oplevert? (iemand al dyno runs?)

Ik blijf E1200 voor alleen een beetje meer herrie -voor mij- een beetje moeilijk te rechtvaardigen.
(dan laat ik liever m'n oordoppen uit ;)

(Disclaimer: mijn Tracer werkt voor z'n brood, 90% ww verkeer, vroeg door de wijk weg, buren slapen etc.)
 
Sow net even met mijn brommer op pad geweest. Ik had al het idee dat hij wat makkelijker/soepeler reed met de nieuwe uitlaat. Maar nu weet ik het zeker. Ik trok in de één vol gas op en ineens komt mijn wiel langzaam omhoog, zonder met de koppeling te spelen 😲 Ik ben absoluut geen wheelie koning, dus eerste reactie was gas dicht. Alleen begreep ik niet waarom de TC niet ingreep. Deze bleek op 1 te staan. Na deze weer terug op 2 gezet te hebben. Opnieuw vol gas opgetrokken. Het wiel kwam weer omhoog, maar nu greep de TC in. Gas vol erop gehouden en het wiel bleef steeds maar opnieuw omhoog komen. Na 3x het gas toch maar dicht gedraaid.Ik heb altijd een sport uitlaat voor het uiterlijk en een beetje voor het geluid gekocht. De toename in vermogen nam ik altijd met een korreltje zout. Das voor circuit gebruik, dacht ik.........

Ik heb precies hetzelfde gehad, met een Scorpion carbon slip-on.
Op vakantie alleen maar met dk killer erin gereden en zelfs met zo'n 15kilo aan bagage ging het voorwiel niet zo maar de lucht in op TC1, moest echt moeite ervoor doen. Thuis gelijk db killer eruit gehaald en ja hoor ding gooit het voorwiel zo weer de lucht in. Ik rij 99% op TC1 puur omdat hij dan nog wat toe laat, TC2 alleen voor vochtig wegdek. Nog nooit TC uitgezet, denk toch dat ik liever iets hulp wil hebben dan geen :)
 
Nog nooit TC uitgezet, denk toch dat ik liever iets hulp wil hebben dan geen :)

Helemaal mee eens. Veel mensen zeggen dat ze beter kunnen remmen zonder ABS. Dat zou best kunnen als het geen onverwachte situatie is. Maar het gaat nu juist om de situatie's die je niet verwacht en mogelijk schrikt. Hetzelfde geld voor traction control naar mijn idee.
 
Helemaal mee eens. Veel mensen zeggen dat ze beter kunnen remmen zonder ABS. Dat zou best kunnen als het geen onverwachte situatie is. Maar het gaat nu juist om de situatie's die je niet verwacht en mogelijk schrikt. Hetzelfde geld voor traction control naar mijn idee.


:^
 
Trc abs, vind het fijn dat ik nu een motor heb met deze veiligheids app's :Y
Bij flink optrekken merk je idd dat het voorwiel los wil komen, maar het grijpt keurig in.
(Begin zo langzamerhand te rijden als op de toenmalige SV :+ )
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag heren en dames,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen:

Mijn naam is Jos en ben woonachtig in zuid-holland,
sinds kort ben ik trotste eigenaar van een Yamaha Tracer 900 uit 2015 (zilver, blauw)
Mijn vorige motor was een mt-03

Ondertussen heb ik een paar ritjes gedaan en daarbij viel me gelijk wat op,

Tot nu toe heb ik ervaren dat de tracer vrij onrustig is in het lage toerengebied, via dit forum heb ik al gelezen en geleerd dat dit ligt aan de eco modus en euro4 voorwaarden.

Ik weet dat er al heel wat over geplaatst is en heb dat ook aandachtig meegelezen dat zowel een ecu flash/remappen of een 02sensor plaatsen van kevxtx oplossingen zijn.

Die laatste sensor geeft aan je motor aan dat ie in het 6000 toeren gebied en daardoor alle o2 beschikbaar stelt. Daarbij vraag ik mij af of iemand daar op de langere termijn ervaring mee heeft en of dit niet heel slecht is voor de motor. Zelf ben ik vrij A-technisch op dat gebied....


De gps mount van cosmo is al binnen moet ik alleen nog even monteren.
Buiten deze mod hoor ik graag van jullie wat jullie absoluut niet kunnen missen op de tracer qua mods.

Zelf rij is vrij veel woon-verkeer (niet over de snelweg) en als ik een stuk weg ga met de motor vermijd ik de snelweg het liefst.
In het voorjaar ben ik ook van plan om een stuk te toeren ermee (weekend/weekje) weg en hoor ook graag jullie ervaringen op gebied van koffers, zowel soft cases, hard cases en universele monteerbare koffers (lees zonder rekken).

Groetjes,

Jos
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag heren en dames,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen:

Mijn naam is Jos en ben woonachtig in zuid-holland,
sinds kort ben ik trotste eigenaar van een Yamaha Tracer 900 uit 2015 (zilver, blauw)
Mijn vorige motor was een mt-03

Ondertussen heb ik een paar ritjes gedaan en daarbij viel me gelijk wat op,

Tot nu toe heb ik ervaren dat de tracer vrij onrustig is in het lage toerengebied, via dit forum heb ik al gelezen en geleerd dat dit ligt aan de eco modus en euro4 voorwaarden.

Ik weet dat er al heel wat over geplaatst is en heb dat ook aandachtig meegelezen dat zowel een ecu flash/remappen of een 02sensor plaatsen van kevxtx oplossingen zijn.

Die laatste sensor geeft aan je motor aan dat ie in het 6000 toeren gebied en daardoor alle o2 beschikbaar stelt. Daarbij vraag ik mij af of iemand daar op de langere termijn ervaring mee heeft en of dit niet heel slecht is voor de motor. Zelf ben ik vrij A-technisch op dat gebied....


De gps mount van cosmo is al binnen moet ik alleen nog even monteren.
Buiten deze mod hoor ik graag van jullie wat jullie absoluut niet kunnen missen op de tracer qua mods.

Zelf rij is vrij veel woon-verkeer (niet over de snelweg) en als ik een stuk weg ga met de motor vermijd ik de snelweg het liefst.
In het voorjaar ben ik ook van plan om een stuk te toeren ermee (weekend/weekje) weg en hoor ook graag jullie ervaringen op gebied van koffers, zowel soft cases, hard cases en universele monteerbare koffers (lees zonder rekken).

Groetjes,

Jos

Welkom,

De "klacht" over het onrustige rijgedrag is vooral erg merkbaar bij het 2015 model (euro 3), ik dacht dat pas vanaf 2017 de euro 4 waardes aangehouden zijn. Qua werking van de 02 sensor etc kan ik je helaas niet bij helpen, ik heb zelf het '17 Tracer en die heeft nergens last van. Eco modus is er trouwens niet echt, het wordt aangegeven op het display maar het doet niks, het laat puur zien dat je zuinig rijd.

Ik heb zelf de OEM zachte koffers, werkt opzich goed zoals het hoort en voor een redelijke prijs. Klikt er makkelijk op en af en zit dan ook doormiddel van een slot gelijk vast. Het lastige is alleen dat ze spatwaterdicht zijn en je dus eigenlijk binnentassen moet gebruiken. De binnentassen zijn dik en nemen veel extra ruimte in beslag. Ik heb zelf een klein beetje spijt dat ik niet 400 euro erbij gespaart heb en harde/allu koffers gekocht heb, die gewoon waterdicht zijn en er dus geen binnentas nodig is.

Eerste mod die ik gedaan heb is een andere uitlaat :}
Ik vind het er een stuk leuker op worden als er nog een mooi geluid vanaf komt.
Vering upgrade zit ik al wel een tijdje over na te denken, die kunnen wel wat beter.
Voor de rest zijn er geen mods waar ik aan kan denken, buiten de Cosmo mount waar je het al over had.
 
Soft cases zijn maar niets, ik heb de mijne nu 3 jaar, en de ritsen sluiten niet meer, de zippers breken af, en ze slijten van de luchtwrijving. Beter doorsparen voor wat anders! Ook de sleuteltjes waarmee je ze slotvast maakt aan de motor zijn van bedenkelijke kwaliteit: bij mij is het 'handvatje' ervan afgebroken, heb ik enkel nog het metalen deeltje over, en dat is lastig om te openen/sluiten...
 
Ik heb ook een 2015 en heb in de eco modus geen last en in de sportieve modus wat meer. Ik heb een O2 gevalletje ertussen geplaatst maar merk helemaal geen verschil. Dus maar weer ertussenuit gehaald en ondertussen ben ik eraan gewend geraakt: Je gaat er “omheen” rijden of je raakt eraan gewend, geen idee... De eco en sportieve modus hebben evenveel pk’s en koppel echter reageert de eco modus wat meer afgevlakt. Omdat ik iedere keer de sportieve modus vergeet in te schakelen rij ik al jaren in de eco modus, vind het prima zo.
 
ik heb eveneens een 2015 en merk ook die 'onrustigheid'.
Op mijn vorige Yamaha had ik een O2ding zitten en daar was het verschil goed te merken, hoe het op de Tracer gaat weet ik niet.
Zou het wel willen proberen!
Heb wel Hyperpro-vering en dat rijdt prima, geen ervaring met de originele vering.
 
Welkom,

De "klacht" over het onrustige rijgedrag is vooral erg merkbaar bij het 2015 model (euro 3), ik dacht dat pas vanaf 2017 de euro 4 waardes aangehouden zijn. Qua werking van de 02 sensor etc kan ik je helaas niet bij helpen, ik heb zelf het '17 Tracer en die heeft nergens last van. Eco modus is er trouwens niet echt, het wordt aangegeven op het display maar het doet niks, het laat puur zien dat je zuinig rijd.

Ik heb zelf de OEM zachte koffers, werkt opzich goed zoals het hoort en voor een redelijke prijs. Klikt er makkelijk op en af en zit dan ook doormiddel van een slot gelijk vast. Het lastige is alleen dat ze spatwaterdicht zijn en je dus eigenlijk binnentassen moet gebruiken. De binnentassen zijn dik en nemen veel extra ruimte in beslag. Ik heb zelf een klein beetje spijt dat ik niet 400 euro erbij gespaart heb en harde/allu koffers gekocht heb, die gewoon waterdicht zijn en er dus geen binnentas nodig is.

Eerste mod die ik gedaan heb is een andere uitlaat :}
Ik vind het er een stuk leuker op worden als er nog een mooi geluid vanaf komt.
Vering upgrade zit ik al wel een tijdje over na te denken, die kunnen wel wat beter.
Voor de rest zijn er geen mods waar ik aan kan denken, buiten de Cosmo mount waar je het al over had.


Vering komt bij mij volgende week eronder als goed is dan laat ik het wel weten
 
ik heb eveneens een 2015 en merk ook die 'onrustigheid'.
Op mijn vorige Yamaha had ik een O2ding zitten en daar was het verschil goed te merken, hoe het op de Tracer gaat weet ik niet.
Zou het wel willen proberen!
Heb wel Hyperpro-vering en dat rijdt prima, geen ervaring met de originele vering.
Hier ook een 2015 met KEV-O2 ertussen. Merk duidelijk verschil: rijdt eigenlijk sindsdien altijd in A, ongeacht weer- en/of wegomstandigheden: gasafgifte is super-nauwkeurig, absoluut geen abruptheid...
 
Die transparante stickers kan je net zo goed weggooien, deze zijn namelijk voor de FJR1300 (zo uit het hoofd) de tracer gebruikt de zelfde soort koffers ;) Die stickers zijn dus voor de FJR ;)

Dank voor je reactie. Ik heb lang gezocht, maar niet kunnen vinden waar deze stickers geplakt moesten worden. Nu begrijp ik waarom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan