Ander ongemakje:
Het blijkt dat de schroefknoppen die de ruit vasthouden (verstelling) steeds loslopen, met name de linkse.
Oorzaak is het feit dat de ruit kan bewegen (naar voor / achter); dit is speling in de ophanging.
(M'n 2122DT zit prima vast, het is het Yamaha deel dat speling vertoont)
Het is geen groot probleem, maar ik zou de grondoorzaak willen oplossen -> de speling er uit halen.
(de knoppen vastzetten daar is wel een oplossing voor - maar dat is symptoom bestrijding)
Ik heb al eens geoefend met foam blokken, tywraps etc. maar geen bevredigende oplossing gevonden.
Anyone?
(ik heb ook een camera voorop de ruit - als deze niet wiebelt dan is het beeld stabieler)
P.S. QS is besteld. Ben benieuwd..
Het scherm zit in feite vast op het einde van een hefboom, en met een groter scherm wordt het probleem dan niet minder. Ik heb tiewraps gebruikt. Mooie witte, zoals je ziet. Daarmee is de beweging er structureel wel uit, maar de trilling nog niet. Ook bij mij trilt daarom de linker knop steeds los, ik moet er nog steeds eens een tweede moer als borg tegenaan draaien. [afbeelding]
Die circlip zit bij mij aan het uiteinde van de bout. Dat helpt misschien tegen het uiteindelijk verliezen van de moer, maar houdt 'm niet vast op z'n plek. Een druppel loctite hielp ook niet duurzaam. Vandaar het plan om die circlip eraf te halen en gewoon een tweede moer tegen de eerste te draaien = vast voor altijd.Er zit een circlip achter de twee knoppen als borging tegen losdraaien. Echter als je al eens de boel te enthousiast losdraait kun je die kapotdraaien.
Vandaag eens het Kawasaki Versys topic beetje globaal doorgekeken.
Een model wat toch dicht bij de Tracer staat.
Maar ook hun hebben dezelfde dingetjes:
Beetje pendelneigingen, originele banden vroegtijdig wisselen.
En ook gebulder achter de ruit.
Misschien wat minder stelselmatig maar toch.....
Denk toch dat de Tracer met zijn fijne 3 cilinder en veel lagere gewicht de fiets is die meer karakter bezit ?
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.... Heb je deze vraag c.q. opmerking ook in het Versys-topic gezet?
Ik volg het Versys (1000) topic al enige tijd met interesse. Toch lees ik daar veel minder extreme verhalen dan hier, zeker m.b.t. pendelen, 1e montage banden etc. etc. Hier valt het gewoon op, tot een enkeling de motor zelfs te koop zet. Niet goed, zeker niet omdat de Tracer motorisch gewoon erg goed is.
Echter heb ik helemaal geen last meer van het pendelen en heb de turbulentie opgelost met kortere ruit.[afbeelding]
Ik heb een stuk van de originele ruit afgehaald. Zie: Rappie in "Yamaha Tracer 900 deel III"Ik zit zelf ook te denken om en kortere ruit te plaatsen i.v.m. de turbulentie en het uiterlijk. Welke ruit heb jij geplaatst?
Veel plezier op de KTM! Zijn ook mooie machines. Vind KTM ook altijd een leuk merk, wel minder betrouwbaar soms dan een Japanner echter.. Ik wacht vol verwachting op de 790/800 DukeNa 2,5 jaar en 23000Km heb ik mijn Tracer ingeruild tegen een KTM 1090 Adv.
Ik heb er altijd met veel plezier op gereden, wat mij betreft zijn het blok en de remmen de sterke troeven van de Tracer, de algehele bouwkwaliteit is mij wat tegengevallen.
[..]
Iedereen nog veel plezier gewenst met zijn Tracer, hou de goede kant boven.
Ik heb een stuk van de originele ruit afgehaald. Zie: Rappie in "Yamaha Tracer 900 deel III"
Heb er een goedkope Chinese spoiler bij gekocht, voor de langere afstanden gaat die er dan op. En voor de rest rij ik dan zonder.
Veel plezier op de KTM! Zijn ook mooie machines. Vind KTM ook altijd een leuk merk, wel minder betrouwbaar soms dan een Japanner echter.. Ik wacht vol verwachting op de 790/800 Duke
Die kan dan wel eens in ~2019 de vervanger van de Tracer worden.
Als ze met een SuperMoto variant komen
nog niet eens over nagedacht, dat zou inderdaad helemaal super zijn