YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Stekkertje voor de 12 V aansluiting. Dat lees ik hier vaker.
Toevallig vandaag de Tomtom aansluiting aan laten leggen door de dealer. Die gebruikt gewoon die dummy stekker die er al op zit. Rubberen dopjes eruit pulken en contact pinnen erin (die moet je dus wel hebben, met de afsluit dopjes).
Dus een complete nieuwe stekker heb je niet persé nodig.
 
Stekkertje voor de 12 V aansluiting. Dat lees ik hier vaker.
Toevallig vandaag de Tomtom aansluiting aan laten leggen door de dealer. Die gebruikt gewoon die dummy stekker die er al op zit. Rubberen dopjes eruit pulken en contact pinnen erin (die moet je dus wel hebben, met de afsluit dopjes).
Dus een complete nieuwe stekker heb je niet persé nodig.

Contact pinnen met afsluit dopjes?
Klinkt mij als een soort stekker in de oren?
 
Even wat aanslingeren; ik lees veel over onstabiel voorwiel en veel lift bij optrekken. Is dat niet op te lossen door de achtervering strakker te zetten? (Noob voor wat betreft afstelling vering)
 
Even bijgelezen in de oude topics.
En meteen een to-do lijstje.
> discussie over het ruitje starten in dit topic O-)
> Laag ruitje bestellen
> cosmo GPS mount bestellen
> stekkertje voor 12v aansluiting bestellen
> radiator cover bestellen (tips?)
> koffers bestellen, givi alaska zou op het aanwezige rek moeten passen.

Welkom bij de club, ben ook een ex Versys rijder. Veel plezier gehad met de Versys, de Tracer heeft een stuk meer power! De grote ruit gebruik ik voor lange trips met routes over snelweg, beschermt ook beter tegen regen.

Profiel foto updaten mag ook op je todo lijst 8-)
 
Welkom bij de club, ben ook een ex Versys rijder. Veel plezier gehad met de Versys, de Tracer heeft een stuk meer power! De grote ruit gebruik ik voor lange trips met routes over snelweg, beschermt ook beter tegen regen.

Profiel foto updaten mag ook op je todo lijst 8-)

Goeie tip! Done!
 
Even wat aanslingeren; ik lees veel over onstabiel voorwiel en veel lift bij optrekken. Is dat niet op te lossen door de achtervering strakker te zetten? (Noob voor wat betreft afstelling vering)
Nee, zo makkelijk is het niet. Vering is een verhaal apart, en een zwak punt van de tracer. Afdoende voor normaal toeren, maar dan alsnog een stuk beter door bijv. een Hyperpro streetbox te monteren
 
Even wat aanslingeren; ik lees veel over onstabiel voorwiel en veel lift bij optrekken. Is dat niet op te lossen door de achtervering strakker te zetten? (Noob voor wat betreft afstelling vering)

Ik denk dat je refereert aan het Pendelen op hoge snelheid? Niet zozeer bij optrekken?

Na het doorlezen van de oude delen, waar dit veelvuldig besproken is zal ik proberen samen te vatten.
Dus niet uit eigen kennis, maar puur wat ik hier voorbij heb zien komen.

Pendelen / schudden / instabiliteit lijkt vooral voor te komen bij snelheden van 160+
Het is een eigenschap van de Tracer die er niet geheel uit te krijgen is, doordat je de basis geometrie niet kan veranderen.

Wat kan helpen is:
> Vering veranderen kan een positief effect hebben, echter geen 100% remedie
Bijvoorbeeld: Voorpoten iets doorsteken icm, betere veren, sowieso beter afstellen van de vering.
> Handkappen op het stuur verwijderen, deze creëren op snelheid veel turbulentie / onrust
> Zelf meer ontspannen, en wat verder naar achter gaan zitten. stuur niet te krampachtig vast houden (Dan geef je de onrust van de wind door aan het stuur)

Op de nieuwere GT modellen is het opgelost door de achterbrug fors langer te maken (6 cm dacht ik). Die is daardoor wel minder "speels" in de bochten.
Dit geeft al aan het op het oude model niet 1,2,3 te verhelpen is.
 
Pff het word tijd dat het beter weer word om motor te rijden, dat achter de computer hangen is een dure hobby.
Besteld:
> Cosmo GPS Brace
> Cosmo Radiator Cover
> Puig racing dark smoke ruitje
> V-trec verstelbare hendels ( Waarom heeft Yamaha dat nog steed niet standaard!)
> Givi Trekker Alaska zijkoffers met netjes voor in de deksel

En vanaf ome ali:
>Voetje voor standaard
> Sleutelhangers
> Cover voor rempotje achter
> Bobbins
> Snavel / Beak (toch eens kijken hoe dat staat)
 
De ruitjes discussie is al gevoerd hoor ;)
Het is idd lastig nog iets nieuws te bedenken vwb ruitjes.
Voor degenen die een grote tourruit hebben met daarbovenop nog weer zo'n deflectortje:
Probeer eens de ruit wat minder vertikaal te zetten (prutsen met tussenringen etc)
De luchtstroom hoeft dan bovenin wat minder haaks de bocht om (minder turbulentie),
en de ruit komt dichter bij de helm.
Bij mijn winterruit (DT2122) scheelt dat behoorlijk.
(- of een kort ruitje, maar miljoenen voorgangers hebben dat reeds geopperd)
Zo - heb ik toch weer iets nieuws bedacht 8-) fire away..
 
Het is idd lastig nog iets nieuws te bedenken vwb ruitjes.
Voor degenen die een grote tourruit hebben met daarbovenop nog weer zo'n deflectortje:
Probeer eens de ruit wat minder vertikaal te zetten (prutsen met tussenringen etc)
De luchtstroom hoeft dan bovenin wat minder haaks de bocht om (minder turbulentie),
en de ruit komt dichter bij de helm.
Bij mijn winterruit (DT2122) scheelt dat behoorlijk.
(- of een kort ruitje, maar miljoenen voorgangers hebben dat reeds geopperd)
Zo - heb ik toch weer iets nieuws bedacht 8-) fire away..


Ik had bewust een " O-) " achter de ruitjes discussie gezet, aangezien dat onderwerp ongeveer elke 2 pagina's terug komt in dit en de vorige topics. _O- _O-
 
Ik denk dat je refereert aan het Pendelen op hoge snelheid? Niet zozeer bij optrekken?

Na het doorlezen van de oude delen, waar dit veelvuldig besproken is zal ik proberen samen te vatten.
Dus niet uit eigen kennis, maar puur wat ik hier voorbij heb zien komen.

Pendelen / schudden / instabiliteit lijkt vooral voor te komen bij snelheden van 160+
Het is een eigenschap van de Tracer die er niet geheel uit te krijgen is, doordat je de basis geometrie niet kan veranderen.

Wat kan helpen is:
> Vering veranderen kan een positief effect hebben, echter geen 100% remedie
Bijvoorbeeld: Voorpoten iets doorsteken icm, betere veren, sowieso beter afstellen van de vering.
> Handkappen op het stuur verwijderen, deze creëren op snelheid veel turbulentie / onrust
> Zelf meer ontspannen, en wat verder naar achter gaan zitten. stuur niet te krampachtig vast houden (Dan geef je de onrust van de wind door aan het stuur)

Op de nieuwere GT modellen is het opgelost door de achterbrug fors langer te maken (6 cm dacht ik). Die is daardoor wel minder "speels" in de bochten.
Dit geeft al aan het op het oude model niet 1,2,3 te verhelpen is.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik doelde eigenlijk op iets anders. Ik merk dat mijn tracer veel uit de voorveren komt als ik stevig op trek. Hij heeft erg snel de neiging om wheelies te maken.
 
Hier een post op het Tracer900 forum.

Volgens mij zou het de ronde connector moeten zijn.Bekijk bijlage 1518784

Wellicht dat je in de post nog iets bruikbaars kan vinden.
Het QS symbooltje staat wel aan op mijn display, wellicht dat er een quickshifter van de vorige eigenaar op heeft gezeten. Naar mijn weten heb ik toch echt alle stekkers bekeken en waren ze allemaal gebruikt. Heb nog geen tijd gehad om de tank opnieuw los te halen en alle stekkers te traceren.
 
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik doelde eigenlijk op iets anders. Ik merk dat mijn tracer veel uit de voorveren komt als ik stevig op trek. Hij heeft erg snel de neiging om wheelies te maken.
Laat je vering afstellen, dat helpt wel wat. Nadeel is dat je een stuggere achterkant krijgt die minder goed de oneffenheden op kan vangen. De achterveer is simpelweg te zwak.
De geometrie van deze motor is zoals al eerder genoemd niet echt berekent op de power, dus de voorkant word al snel lichtvoettig bij veel gas.
 
... Ik merk dat mijn tracer veel uit de voorveren komt als ik stevig op trek. Hij heeft erg snel de neiging om wheelies te maken.

Powerhopje bedoel je denk ik..
Goede vering vermindert het wel.. maar heb zelf een mt09sp, (zelfde blok, bijna zelfde bike )met dus goed afgestelde vering, op mijn gewicht, maar die doet het ook nog steeds.. :+
 
Het QS symbooltje staat wel aan op mijn display, wellicht dat er een quickshifter van de vorige eigenaar op heeft gezeten. Naar mijn weten heb ik toch echt alle stekkers bekeken en waren ze allemaal gebruikt. Heb nog geen tijd gehad om de tank opnieuw los te halen en alle stekkers te traceren.
Hmm, als het symbool oplicht op je display, dan ziet de computer een quickshifter. Of er zit iets anders op de connector, of hij zit verstopt en hangt hij ergens los in je motor. Hahahahaha
 
Hmm, als het symbool oplicht op je display, dan ziet de computer een quickshifter. Of er zit iets anders op de connector, of hij zit verstopt en hangt hij ergens los in je motor. Hahahahaha
Ik word steeds nieuwschieriger aan hoe dit nou zit! Hahah ja dat zou wat zijn zeg!
 
Contact pinnen met afsluit dopjes?
Klinkt mij als een soort stekker in de oren?
Nee. Die rubberen plugjes die je eruit pulkt moet je vervangen door afdicht dopjes waar het draadje doorheen gaat.
Maar complete stekker kopen kan altijd, zo duur zijn ze nou ook weer niet.
 
Nee. Die rubberen plugjes die je eruit pulkt moet je vervangen door afdicht dopjes waar het draadje doorheen gaat.
Maar complete stekker kopen kan altijd, zo duur zijn ze nou ook weer niet.

Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoeld met met die afdicht dopjes.
Maar aangezien de stekker 3 euro kost en al onderweg is, laten we het hier maar bij ;)
 
Ik denk dat je refereert aan het Pendelen op hoge snelheid? Niet zozeer bij optrekken?

Na het doorlezen van de oude delen, waar dit veelvuldig besproken is zal ik proberen samen te vatten.
Dus niet uit eigen kennis, maar puur wat ik hier voorbij heb zien komen.

Pendelen / schudden / instabiliteit lijkt vooral voor te komen bij snelheden van 160+
Het is een eigenschap van de Tracer die er niet geheel uit te krijgen is, doordat je de basis geometrie niet kan veranderen.

Wat kan helpen is:
> Vering veranderen kan een positief effect hebben, echter geen 100% remedie
Bijvoorbeeld: Voorpoten iets doorsteken icm, betere veren, sowieso beter afstellen van de vering.
> Handkappen op het stuur verwijderen, deze creëren op snelheid veel turbulentie / onrust
> Zelf meer ontspannen, en wat verder naar achter gaan zitten. stuur niet te krampachtig vast houden (Dan geef je de onrust van de wind door aan het stuur)

Op de nieuwere GT modellen is het opgelost door de achterbrug fors langer te maken (6 cm dacht ik). Die is daardoor wel minder "speels" in de bochten.
Dit geeft al aan het op het oude model niet 1,2,3 te verhelpen is.

Pendelen deed mijn Tracer (model 2017) eigenlijk vanaf het begin (160+).
Ik heb een paar jaar terug andere vering laten monteren en toen werd het pendelen inderdaad een stuk minder.
Twee weken geleden de standaard Bridgestone achterband voor een Michelin road 5 laten vervangen en nu is het pendelen helemaal verdwenen.
 
Moggu lui! Sinds donderdag ook in het bezit van zo’n fijne tracert! Een uit 2019 de gt uitvoering in het ubergeile phantom blue 🥳 zwerf niet heel veel meer op mf maar zal nog wel eens beetje zoeken naar tips en tricks! Groeten Niels
360E7528-EC25-4AB7-AE6C-D64B926725FD.jpeg
 
Hier een post op het Tracer900 forum.

Volgens mij zou het de ronde connector moeten zijn.Bekijk bijlage 1518784

Wellicht dat je in de post nog iets bruikbaars kan vinden.

Ja, Yamaha wil nog wel eens sneaky een afdekdop inbinden waardoor het net lijkt of er iets is aangesloten. Echter kan dat niet, want die stekker heeft maar 1 functie. Ben benieuwd of het gelukt is.

@RonZuidhoek heb nog steeds geen QS. PostNL is het pakket kwijt geraakt -O-
 
Pendelen deed mijn Tracer (model 2017) eigenlijk vanaf het begin (160+).
Ik heb een paar jaar terug andere vering laten monteren en toen werd het pendelen inderdaad een stuk minder.
Twee weken geleden de standaard Bridgestone achterband voor een Michelin road 5 laten vervangen en nu is het pendelen helemaal verdwenen.

Mijn 2016 model heeft een stuurdemper, andere veren in de voorvorken en rij met een road 5. Die van mij heeft er nog steeds last van. Moet nog wel langs Pajic om de vering af te laten stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan