YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Met het opvallen met of zonder licht in gedachte, heb ik nog extra mistlichten gemonteerd. Zelfde kleur licht als van de koplamp en zo heb ik een mooie driehoek met m’n verlichting. Merk daadwerkelijk verschil in hoe snel mensen mij in hun spiegel hebben gezien!
Dan kun je beter gelijk een kermisatractie kopen:P
Dit voegt inderdaad een hoop toe qua zichtbaarheid, maar totaal niet mijn ding;)
 
Werkt dan volgens mij niet. Ik heb daar ook al eens naar gekeken. Kijk maar eens op tracer900.net en McCruise. Zijn al mensen die je voorgegaan zijn. Volgens mij kun je een kabelboom van een XT1200Z gebruiken, maar al met al kwam je ook wel op ruim 600 euro ofzo.
 
Werkt dan volgens mij niet. Ik heb daar ook al eens naar gekeken. Kijk maar eens op tracer900.net en McCruise. Zijn al mensen die je voorgegaan zijn. Volgens mij kun je een kabelboom van een XT1200Z gebruiken, maar al met al kwam je ook wel op ruim 600 euro ofzo.

Lijkt me voor yamaha toch het meest logisch om alleen deze switch the hoeven plaatsen en de rest qua kabels e.d. al te hebben voorzien, bij het gt model t.o.v. het standaard model. Quickshifter en handvatverwarming is namelijk ook gewoon plug and play.
Ik ga is kijken op tracer900.net.
Bedankt!
 
De GT heeft bvb. ook een cruise control lampje op het dashboard,dat is ook niet voorzien bij de gewone.
En de CC schakelt uit als je het gashendel verder dicht draait dan gewoon "dicht",ik denk dat een gewone Tracer dat ook niet heeft.
En een QS en HVV zijn ook gewoon los als extra te koop,dat is niet het geval met CC.
 
De GT heeft bvb. ook een cruise control lampje op het dashboard,dat is ook niet voorzien bij de gewone.
En de CC schakelt uit als je het gashendel verder dicht draait dan gewoon "dicht",ik denk dat een gewone Tracer dat ook niet heeft.
En een QS en HVV zijn ook gewoon los als extra te koop,dat is niet het geval met CC.

Dat het door Yamaha niet separaat wordt aangeboden wil niet zeggen dat dit technisch niet mogelijk is. Soms wordt er een commerciele keuze gemaakt om bepaalde opties niet op een bepaald model aan te bieden, los van of dit technisch kan.

Ik heb het ook overwogen, echter kwam ik op zeker €600,- uit, en dit is mij teveel voor enkel cruisecontrol.
 
Heeft iemand hier een foto van z'n motor met dit ruitje?

"Puig darksmoke race windscherm"


Vandaag even gereden zonder ruit, en dat reed eigenlijk best lekker. Even een kort ruitje erop gefotoshopt, viel me alles mee hoe raar dat er uit ziet.

Vandaag dan de eerste kilometers gereden (276 kilometer). Ik heb een Yamaha ruit (geen idee wat voor het type is :o ?!). Ben 1.71 meter lang. Wind komt nog wel wat op de bovenkant van mijn helm, ook met het ruitje in de hoogste stand. Eerst maar wat meer kilometers maken om een goed oordeel te kunnen vellen.

1585345675550.png


De Tracer bevalt ieder geval prima. Omdat het wat kouder werd ook de handvat verwarming even getest ;). Op 80 wegen met veel controle de Cruise control aan, ook dikke prima :t . De eerste kilometers mooi in rijden ieder geval.
 
Vandaag dan de eerste kilometers gereden (276 kilometer). Ik heb een Yamaha ruit (geen idee wat voor het type is :o ?!). Ben 1.71 meter lang. Wind komt nog wel wat op de bovenkant van mijn helm, ook met het ruitje in de hoogste stand. Eerst maar wat meer kilometers maken om een goed oordeel te kunnen vellen.

Bekijk bijlage 1478701

De Tracer bevalt ieder geval prima. Omdat het wat kouder werd ook de handvat verwarming even getest ;). Op 80 wegen met veel controle de Cruise control aan, ook dikke prima :t . De eerste kilometers mooi in rijden ieder geval.

Zijn er meer mensen die merken dat de rechter handvat minder warm word dan de linker ?
 
Vandaag dan de eerste kilometers gereden (276 kilometer). Ik heb een Yamaha ruit (geen idee wat voor het type is :o ?!). Ben 1.71 meter lang. Wind komt nog wel wat op de bovenkant van mijn helm, ook met het ruitje in de hoogste stand. Eerst maar wat meer kilometers maken om een goed oordeel te kunnen vellen.

Bekijk bijlage 1478701

De Tracer bevalt ieder geval prima. Omdat het wat kouder werd ook de handvat verwarming even getest ;). Op 80 wegen met veel controle de Cruise control aan, ook dikke prima :t . De eerste kilometers mooi in rijden ieder geval.

Is de pekel weg daar in het noorden?
 
Zijn er meer mensen die merken dat de rechter handvat minder warm word dan de linker ?

Oef, dat durf ik zo niet te zeggen. Ik weet wel dat de handvat verwarming per stand nog apart is in te stellen (lijkt me niet op jou probleem). Heb het nog niet uitgetest:
1585390053622.png


Is de pekel weg daar in het noorden?

Heb het niet meer zien liggen. Ik fiets ook redelijk veel en ook op de fietspaden lijkt de pekel weggewaaid te zijn/regen hebben we hier afgelopen periode niet gehad.
 
Ik heb een vochtprobleempje met mijn tracer.
Het display beslaat regelmatig aan de binnenkant.
Pas geleden heb ik alles uit elkaar gehaald en droog gemaakt, display gelijk even opgepoetst en weer in elkaar gezet.
Nu zit er alleen alweer vocht aan de binnenkant.

Bekijk bijlage 1474621

Is er iemand met hetzelfde probleem of weten jullie misschien een oplossing?

Guido

"Grappig" ... ik had dit gisteren tijdens de rit ook, met het zonnetje er op, alleen wat minder heftig, maar wel dampig aan de binnenzijde.
Ik kon de stand van de HVV niet meer goed af lezen.

Ik zal het dekseltje eens lichten en eens lekker droog fohnen
 
"Grappig" ... ik had dit gisteren tijdens de rit ook, met het zonnetje er op, alleen wat minder heftig, maar wel dampig aan de binnenzijde.
Ik kon de stand van de HVV niet meer goed af lezen.

Ik zal het dekseltje eens lichten en eens lekker droog fohnen
Pittig werkje om het deksel te lichten, die schroefjes aan de voorkant zijn namelijk voor de show. Je raam en alles aan de voorkant moet er af om bij de boutjes aan de achterkant te kunnen.
 
Pittig werkje om het deksel te lichten, die schroefjes aan de voorkant zijn namelijk voor de show. Je raam en alles aan de voorkant moet er af om bij de boutjes aan de achterkant te kunnen.

Ohw, dat is minder.....

Ik dacht idd gewoon effe die 4 aan de voorkant los te schroeven, maar dat werkt dus niet.....-O-
 
Soullancer geeft aan dat bij hem het rechter handvat minder warm wordt. Dat is ook mijn ervaring en is naar mijn idee ook logisch doordat het gashandvat isolerend werkt. Dat is dus andersom dan wat KeesH aangeeft met juist dezelfde reden.
 
Soullancer geeft aan dat bij hem het rechter handvat minder warm wordt. Dat is ook mijn ervaring en is naar mijn idee ook logisch doordat het gashandvat isolerend werkt. Dat is dus andersom dan wat KeesH aangeeft met juist dezelfde reden.

Volgens mij is dat niet logisch. Bij het linker handvat zit het rubber met daarin de verwarming rechtstreeks op het metaal van het stuur, waardoor deze meer warmte verliest en dus kouder aanvoelt. Rechts zit er een isolerende kunststof bus tussen waardoor deze minder warmte verliest en er meer warmte over is voor je koude knuisten.

In deze tijden heeft er vast wel iemand zo'n fancy IR/laser thermometer dus wie o wie geeft het verlossende wetenschappelijk onderbouwde antwoord? ;)
 
Volgens mij is dat niet logisch. Bij het linker handvat zit het rubber met daarin de verwarming rechtstreeks op het metaal van het stuur, waardoor deze meer warmte verliest en dus kouder aanvoelt. Rechts zit er een isolerende kunststof bus tussen waardoor deze minder warmte verliest en er meer warmte over is voor je koude knuisten.

In deze tijden heeft er vast wel iemand zo'n fancy IR/laser thermometer dus wie o wie geeft het verlossende wetenschappelijk onderbouwde antwoord? ;)
Levensgevaarlijk.. HVV gaat uit bij een bepaalde (lage) snelheid of toerental en rijdend temperaturen is niet heel gemakkelijk
 
Soullancer geeft aan dat bij hem het rechter handvat minder warm wordt. Dat is ook mijn ervaring en is naar mijn idee ook logisch doordat het gashandvat isolerend werkt. Dat is dus andersom dan wat KeesH aangeeft met juist dezelfde reden.

Bij mij wordt rechts warmer dan links, en wat ik zo links en rechts lees is dit bij de meesten zo.
 
Volgens mij is dat niet logisch. Bij het linker handvat zit het rubber met daarin de verwarming rechtstreeks op het metaal van het stuur, waardoor deze meer warmte verliest en dus kouder aanvoelt. Rechts zit er een isolerende kunststof bus tussen waardoor deze minder warmte verliest en er meer warmte over is voor je koude knuisten.

In deze tijden heeft er vast wel iemand zo'n fancy IR/laser thermometer dus wie o wie geeft het verlossende wetenschappelijk onderbouwde antwoord? ;)

:^ dit dus
 
In deze tijden heeft er vast wel iemand zo'n fancy IR/laser thermometer dus wie o wie geeft het verlossende wetenschappelijk onderbouwde antwoord? ;)

Check (Fluke *D)! Echter hebben ze vannacht gepekeld hier in Gelderland, dus rijden wordt (voor mij) komende tijd niet wat vermoed ik.

Overigens kunnen we best eerst een stuk rijden, HVV op max, dan stoppen en direct meten. Dat temperatuursverschil is dan nog wel aanwezig gok ik zo ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan