YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is bij de mijne zo opgelost.
1387295
 
Niks mee gedaan helaas, er komen zelfs wat klachten van het nieuwe model (achterbrug verlengd)
De Tracer is een vlot sturende fiets. Kennelijk kan de gebruiker door instellingen zelf kiezen voor stabiliteit of wendbaarheid of alles er tussenin.
Vermoedelijk zijn geen 2 tracers gelijk, maar mijn '17 Tracer heeft gewoon geen probleem. Ook als ik -laten we zeggen- nogal doorrij.
(OK, dat std ruitje slaat nergens op, en dat zadel kon beter)
 
Ik heb totaal geen probleem met het standaard ruitje, of pendelen bij hoge snelheid op mijn 17 Tracer.
Wel heb ik het standaard zadel vervangen door een comfort maar ook die zijn niet geweldig.

Al met al vind ik het een goede allrounder.
 
Wat ik nog mis op deze site van de tracer 900 is de... how to do
Bijvoorbeeld: filmpje van het zelf aansluiten van extra usb , welke connectoren je nodig hebt, ledverlichting zelf installeren, etc.

Maar ook resume of een lijst met ervaring van alternatieve producten dan wel after market producten die in verhouding een goede prijs/kwaliteit hebben.
Ik denk dan aan bijvoorbeeld: een racing screen, valdoppen, uitlaten.

Ik denk dat velen baat bij hebben om het in een oog opslag te vinden en te gebruiken/ toe te passen.
 
Vstream ruit binnen en in 2 dagen 740 km mee gereden. Bevalt goed, je zit lekker uit de wind en hij staat best netjes. Geluid is prima.
Wel had ik 1 keer bij 160 km per uur een enorme wiebel in het stuur. Nooit eerder zo erg gehad (alleen kleine wiebel bij 200km). Kan ook zijn omdat ik met volle bepakking reed.
1387873
 
Ik heb nog ongebruikt liggen deze MRA sport spoiler. Ooit was het idee om deze op de std ruit te zetten.
Heb inmiddels een andere oplossing. Is minder dan een week gebruikt.

Deze spoiler kan op iedere ruit geplaatst worden zonder boren. Non-destructief dus.
Kan in alle richtingen en posities versteld worden, met lock mechanisme.

E35 excl. verzending.

Spoiler MRA.jpg
 
Wat ik nog mis op deze site van de tracer 900 is de... how to do
Bijvoorbeeld: filmpje van het zelf aansluiten van extra usb , welke connectoren je nodig hebt, ledverlichting zelf installeren, etc.

Maar ook resume of een lijst met ervaring van alternatieve producten dan wel after market producten die in verhouding een goede prijs/kwaliteit hebben.
Ik denk dan aan bijvoorbeeld: een racing screen, valdoppen, uitlaten.

Ik denk dat velen baat bij hebben om het in een oog opslag te vinden en te gebruiken/ toe te passen.
Yamaha MT-09 im Test | Technische Daten | Bilder & Videos als je wat over de grens kan lezen
 
Goedenavond,

Ik zal me even netjes voorstellen.

Ik lees al een tijdje mee, en ben sinds kort ook in het bezit van een Tracer 900.

Ik heb diverse malen proef gereden op verschillende Tracers, uit verschillende bouwjaren, en ik heb besloten om de stoute schoenen aan te trekken, en mijn Truimph Daytona 675 in te ruilen voor een Tracer.

De Tracer is de donker rode uitvoering, en komt uit 2015 en heeft iets meer als 31500km op de teller.

Ik heb er ondertussen bijna 1000km mee gereden en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de Tracer. Top koffer is onderweg (SHAD SH39), net als de Cosmo rammount voor de mobiele telefoon. Ik moet alleen nog een paar zijkoffers aanschaffen (SHAD SH36), maar dat komt wel als ik volgend jaar op vakantie ga.

Dat is in het kort mijn verhaal, zal binnenkort eens een paar foto's schieten.
 
Laatst bewerkt:
Vstream ruit binnen en in 2 dagen 740 km mee gereden. Bevalt goed, je zit lekker uit de wind en hij staat best netjes. Geluid is prima.
Wel had ik 1 keer bij 160 km per uur een enorme wiebel in het stuur. Nooit eerder zo erg gehad (alleen kleine wiebel bij 200km). Kan ook zijn omdat ik met volle bepakking reed.

Ik heb er ook zo eentje. Ik heb de N20317. Hij zit er nu 500km op, maar hij doet niet voor mij wat ik zoek. Dus...... hij mag de verkoop in.
Nieuwprijs is 243€, maar hij mag weg voor 175€ inclusief de extra beugel en de bevestigingsbouten.

Ik heb eventueel ook foto's.
 
In mijn zoektocht naar een effectief en goed smoelend vervangingsruit, kwam ik de PUIG 7646 tegen. Heeft iemand deze ruit gemonteerd zitten op zijn of haar Tracer?

Nou zag ik dat je bij MDI in Ravenstein kan proefrijden met de ruit van je keuze, voordat je hem koopt. Je moet hem er dan zelf opschroeven, en je kan gebruik maken van het gereedschap van MDI.

Ik denk dat ik toch een keer langs rij om deze ruit te proberen.

Hoor graag of er iemand ervaringen met de PUIG 7646, goed of slecht heeft.
 
Als ik op de site van MDI mijn fiets invul in de velden, krijg ik alleen de PUIG 7646 te zien.

Zit je met deze ruit helemaal uit de wind, of zit je boven de turbulentie van het scherm?

Ik zoek een scherm waarbij ik geheel uit de wind zit, ik rij altijd met mijn systeem helm open, vandaar.
Ik ken dit scherm niet. Heb zelf als winterscherm de Givi 2122DT, en die is erg groot. Dit is een werkbaar compromis (voor mij - 1m90), maar zeker niet volledig turbulentie vrij. Turbulentie komt ook van opzij, en dan helpt meerdere hoogte niet meer. En breder kan niet echt op de Tracer.
Als de temperaturen prettiger worden (zoals nu) dan is *geen* scherm verreweg het lekkerst.
Ik heb nu een Puig sport die maar net aan laag genoeg is, en hoofdzakelijk een cosmetische functie heeft.
 
[•••]

Ik zoek een scherm waarbij ik geheel uit de wind zit, ik rij altijd met mijn systeem helm open, vandaar.
Niet om belerend over te komen, maar dat is best link.

Opengeklapt is het te hopen dat bij een schuiver het kinstuk makkelijk breekt. In elk geval makkelijker dan je nek.
Het lijkt niet veel, maar een open geklapt kinstuk is best een hefboom - met als draaipunt precies waar je nek op je schouders komt
 
Niet om belerend over te komen, maar dat is best link.

Opengeklapt is het te hopen dat bij een schuiver het kinstuk makkelijk breekt. In elk geval makkelijker dan je nek.
Het lijkt niet veel, maar een open geklapt kinstuk is best een hefboom - met als draaipunt precies waar je nek op je schouders komt
Daar heb je een goed punt.

Niemand, dus ook ik rijd motor met het idee een schuiver te maken, dus hierbij sta je niet altijd stil. Ik zal met dit in het achterhoofd in het vervolg iets selectiever de klep openhouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JAMF
Als ik op de site van MDI mijn fiets invul in de velden, krijg ik alleen de PUIG 7646 te zien.

Zit je met deze ruit helemaal uit de wind, of zit je boven de turbulentie van het scherm?

Ik zoek een scherm waarbij ik geheel uit de wind zit, ik rij altijd met mijn systeem helm open, vandaar.

Ik rij ook met mijn helm los. Heb een shark EVO 2 en merk weinig wind van voren... alleen van de zeikant ervaar ik dit. Maar vind dit niet hinderlijk
 
Ik rij ook met mijn helm los. Heb een shark EVO 2 en merk weinig wind van voren... alleen van de zeikant ervaar ik dit. Maar vind dit niet hinderlijk
En jij rijdt ook met de PUIG 7646 ruit? Dan ben ik benieuwd welke tint je hebt, en hoe dat eruit ziet op je fiets, in zijn geheel. Smoelt het nog een beetje of wordt het echt te groot dat het niet mooi meer is?
 
Ik ken dit scherm niet. Heb zelf als winterscherm de Givi 2122DT, en die is erg groot. Dit is een werkbaar compromis (voor mij - 1m90), maar zeker niet volledig turbulentie vrij. Turbulentie komt ook van opzij, en dan helpt meerdere hoogte niet meer. En breder kan niet echt op de Tracer.
Als de temperaturen prettiger worden (zoals nu) dan is *geen* scherm verreweg het lekkerst.
Ik heb nu een Puig sport die maar net aan laag genoeg is, en hoofdzakelijk een cosmetische functie heeft.
Mocht je een aantal dagen ziek melden ,ga rustig doorrijden met het scherm open.
 

Bijlagen

  • Rodevlek.jpg
    Rodevlek.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan