YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, de hellingshoek op de 2de foto is idd niet zo groot. Op de eerst foto is hij wel wat groter maar moeilijk te zien, op die foto zat de Tracer wel op zijn limiet qua hellingshoek. Het is dan ook geen sportmotor waarmee je extreme hellingshoeken aankan, maar leuk is hij wel!
 
Bahco, er zitten twee platte kanten aan. Let wel, zit wel schroefdraadborgmiddel aan, dus liever even iets warm stoken.

Was bij mijn MT-07 ook zo idd. Een passende steeksleutel werkt trouwens ook. Heb niets warmgestookt, kreeg ze er - ondanks het borgmiddel - prima uit.

Ik laat ze bij de Tracer wel zitten. De middenbok wil je niet aan de grond hebben. Daar zijn die lange pennen voor. Rijd ze overigens heel af en toe aan de grond. Ook niet vaak dus.

Kneedown gaat heel gemakkelijk met de Tracer hoor...

Just for fun....

Ah, het wil dus wel, mits je er genoeg naast hangt.
 
Haha, de hellingshoek op de 2de foto is idd niet zo groot. Op de eerst foto is hij wel wat groter maar moeilijk te zien, op die foto zat de Tracer wel op zijn limiet qua hellingshoek. Het is dan ook geen sportmotor waarmee je extreme hellingshoeken aankan, maar leuk is hij wel!
Hoe weet je of je op zn limiet zit? Soms heb ik het gevoel dat ik nog veel verder kan zakken maar ben bang dat mn achterwiel dan gewoon onder mn kont wegschuift.
 
Bekijk bijlage 1490885

Het lijkt tijd voor nieuwe bandjes.
Vreemde slijtage dit trouwens, heb er zelf 5k op gereden. Misschien dat de vorige eigenaar een snelweg freak was.
Nog aanraders qua banden?
Voor zit er Roadsmart 3 op en die is nog bijna nieuw...
Ik heb met mijn auto ook een keer zoiets raars gehad, de monteur verteld me dat er waarschijnlijk een stalen draad geknapt was, van het "frame' van de band. Bij mij kwam het ijzer al naar buiten :-(
 
Ik heb met mijn auto ook een keer zoiets raars gehad, de monteur verteld me dat er waarschijnlijk een stalen draad geknapt was, van het "frame' van de band. Bij mij kwam het ijzer al naar buiten :-(
IMG-20200310-WA0015.jpg
 
Goedendag, mijn naam is Arie en rij al ong. 40 jr yamaha, momenteel een TDM 900 , maar heb m,n oog op een Tracer 900 laten vallen. Wat ik zou willen weten, van jullie , of er veel merkbaar verschil in vermogen zit, tussen de tdm en tracer. We zitten er nl. vaak met z,n 2 en op, en beetje meer kracht zou fijn zijn..
alvorens testritje te gaan maken , maar de vraag op dit forum ff wegleggen
 
Goedendag, mijn naam is Arie en rij al ong. 40 jr yamaha, momenteel een TDM 900 , maar heb m,n oog op een Tracer 900 laten vallen. Wat ik zou willen weten, van jullie , of er veel merkbaar verschil in vermogen zit, tussen de tdm en tracer. We zitten er nl. vaak met z,n 2 en op, en beetje meer kracht zou fijn zijn..
alvorens testritje te gaan maken , maar de vraag op dit forum ff wegleggen
De Tracer heeft echt een bak meer vermogen! Is niet te vergelijken. Ook de 3 cilinder zal je verbazen, voor het echte vermogen zit je wel een stuk hoger in toeren tov de TDM. De 3 cilinder pakt overal op en je kunt lekker lui schakelen. Ik zou zeggen, ga is een proefrondje rijden!
 
Goedendag, mijn naam is Arie en rij al ong. 40 jr yamaha, momenteel een TDM 900 , maar heb m,n oog op een Tracer 900 laten vallen. Wat ik zou willen weten, van jullie , of er veel merkbaar verschil in vermogen zit, tussen de tdm en tracer. We zitten er nl. vaak met z,n 2 en op, en beetje meer kracht zou fijn zijn..
alvorens testritje te gaan maken , maar de vraag op dit forum ff wegleggen

Hoi mijn vorige Yamaha was ook een TDM 900, heerlijk mee gereden, maar is niet te vergelijken met mijn huidige Tracer 900, deze rijd veel makkelijker weg uit lage toeren, waar de TDM gaat bokken, kan je de Tracer afknijpen, geen probleem. Hij heeft zeer zeker meer vermogen en een veel lekkerder geluid, maar das persoonlijk natuurlijk. Zeer zeker een aanrader om naar de Tracer over te stappen!
 
Ik heb, net zoals veel andere Tracer-rijders, wat geëxperimenteerd met windschermen, en een goede oplossing gevonden. Ik ben echter een echte "mooi weer" rijder en doe daarom mijn grote winter- ruit in de verkoop. Het betreft een Givi windscherm (2122DT) die met aangepaste spacers speciaal is aangepast voor de nieuwere generaties Tracer/Tracer GT (met de snelle constructie voor het verstellen van de ruit). Hiermee blijft de ruitverstelling intact EN heeft u de beschikking over een grote ruit!

Ik vraag er 75 euro voor, opsturen is bespreekbaar (ander ophalen in Almere). Het scherm is verder, op een kleine beschadiging onderaan (zie foto's), in prima staat en krasvrij.
IMG_3573.jpeg
IMG_3576.jpeg
IMG_3578.jpeg
 
Ik heb, net zoals veel andere Tracer-rijders, wat geëxperimenteerd met windschermen, en een goede oplossing gevonden. Ik ben echter een echte "mooi weer" rijder en doe daarom mijn grote winter- ruit in de verkoop. Het betreft een Givi windscherm (2122DT) die met aangepaste spacers speciaal is aangepast voor de nieuwere generaties Tracer/Tracer GT (met de snelle constructie voor het verstellen van de ruit). Hiermee blijft de ruitverstelling intact EN heeft u de beschikking over een grote ruit!

Ik vraag er 75 euro voor, opsturen is bespreekbaar (ander ophalen in Almere). Het scherm is verder, op een kleine beschadiging onderaan (zie foto's), in prima staat en krasvrij.Bekijk bijlage 1492113Bekijk bijlage 1492114Bekijk bijlage 1492115

Hallo, ik ben wel erg geintresseerd naar jouw oplossing
Heb hier 4 windschermen, 1 verstelbaar opzetstuk, 2 helmen en 3 soorten oordoppen, maar echt de goede oplossing voor het wind gebulder op mijn 900GT zit er niet bij.
 
Ik heb, net zoals veel andere Tracer-rijders, wat geëxperimenteerd met windschermen, en een goede oplossing gevonden. Ik ben echter een echte "mooi weer" rijder en doe daarom mijn grote winter- ruit in de verkoop. Het betreft een Givi windscherm (2122DT) die met aangepaste spacers speciaal is aangepast voor de nieuwere generaties Tracer/Tracer GT (met de snelle constructie voor het verstellen van de ruit). Hiermee blijft de ruitverstelling intact EN heeft u de beschikking over een grote ruit!

Ik vraag er 75 euro voor, opsturen is bespreekbaar (ander ophalen in Almere). Het scherm is verder, op een kleine beschadiging onderaan (zie foto's), in prima staat en krasvrij.Bekijk bijlage 1492115

Hoe heb je dat beugeltje gemaakt als ik vragen mag?
 
Ik heb, net zoals veel andere Tracer-rijders, wat geëxperimenteerd met windschermen, en een goede oplossing gevonden. Ik ben echter een echte "mooi weer" rijder en doe daarom mijn grote winter- ruit in de verkoop. Het betreft een Givi windscherm (2122DT) die met aangepaste spacers speciaal is aangepast voor de nieuwere generaties Tracer/Tracer GT (met de snelle constructie voor het verstellen van de ruit). Hiermee blijft de ruitverstelling intact EN heeft u de beschikking over een grote ruit!

Ik vraag er 75 euro voor, opsturen is bespreekbaar (ander ophalen in Almere). Het scherm is verder, op een kleine beschadiging onderaan (zie foto's), in prima staat en krasvrij.

Welke goede oplossing heb je gevonden GeurtG? Ik heb een Yamaha scherm. Ben zelf 1.71 meter lang. Heb het idee dat het nog wat beter kan met de wind/helmgebulder.
 
Bedankt voor de reacties allemaal maar dit is een verkoop-topic. Ik dacht dat het duidelijk was dat ik juist met dit scherm een goede oplossing heb gevonden. Als je dat ook wilt: koop 'm dan zou ik zeggen :]

Ik ga verder met een (heel) kort scherm omdat ik alleen nog met mooi weer rijd. Een groot scherm als deze houd je netjes uit de wind en regen houdt, maar dan rijd ik niet :+.
 
Bedankt voor de reacties allemaal maar dit is een verkoop-topic. Ik dacht dat het duidelijk was dat ik juist met dit scherm een goede oplossing heb gevonden. Als je dat ook wilt: koop 'm dan zou ik zeggen :]

Ik ga verder met een (heel) kort scherm omdat ik alleen nog met mooi weer rijd. Een groot scherm als deze houd je netjes uit de wind en regen houdt, maar dan rijd ik niet :+.
Verkoop topic is dit niet, die vind je HIER
Laten we een beetje behulpzaam blijven naar elkaar toe.
 
Verkoop topic is dit niet, die vind je HIER
Laten we een beetje behulpzaam blijven naar elkaar toe.
Exact, hier hoort een advertentie niet thuis. En een beetje informatie prijs geven kan geen kwaad, volgens mij helpen we elkaar hier juist.

Dus bij deze maar even een vraagje. Kunnen die standaard yamaha softcases direct op je motor geklikt worden zonder speciale beugelste hoeven monteren e.d.?

Ik heb ergens een erg goede deal gevonden, dus sta te popelen om ze aan te schaffen!
 
Bedankt voor de reacties allemaal maar dit is een verkoop-topic. Ik dacht dat het duidelijk was dat ik juist met dit scherm een goede oplossing heb gevonden. Als je dat ook wilt: koop 'm dan zou ik zeggen :]

Ik ga verder met een (heel) kort scherm omdat ik alleen nog met mooi weer rijd. Een groot scherm als deze houd je netjes uit de wind en regen houdt, maar dan rijd ik niet :+.

Puur verkoop topic? :? daar hebben ze een aparte sectie voor op t forum...
Het scherm wil ik niet kopen, en de exacte beugel heb ik ook niet nodig, ik wil t maken voor iets anders met andere bevestigingspunten en was puur benieuwd of je dat gelast had oid.

.........krijg bijna een tellsell gevoel. Als je wilt weten, ja het werkt, koop het maar :/
 
Verkoop topic is dit niet, die vind je HIER
Laten we een beetje behulpzaam blijven naar elkaar toe.
Oeps, ik was in de veronderstelling dat deze daar ook terecht gekomen was. Oprecht sorry voor dit misverstand, ik zal ‘m daar opnieuw aanmaken. Ik vond jullie al rare knakkers om in een verkooptopic een discussie te starten O-).....

Voor de verdere reacties: dit scherm voldoet prima, maar ik wil in de zomer de wind gewoon voelen. Dacht dat dat inmiddels duidelijk was, maar als je denkt dat er een scherm bestaat dat voor iedereen voor alle seizoenen geschikt is, dan heb je naar mijn mening de verkeerde motor, postuur of helm. Dit scherm is prima voor de motorrijder die de verschillende weersituaties trotseert, en zonder gebulder of anders ontspannen wilt rijden. Voldoe je niet aan dit profiel dan moet je er niet aan beginnen :]
 
Laatst bewerkt:
Puur verkoop topic? :? daar hebben ze een aparte sectie voor op t forum...
Het scherm wil ik niet kopen, en de exacte beugel heb ik ook niet nodig, ik wil t maken voor iets anders met andere bevestigingspunten en was puur benieuwd of je dat gelast had oid.

.........krijg bijna een tellsell gevoel. Als je wilt weten, ja het werkt, koop het maar :/
Mike is the best :)... zie andere reactie, ik dacht ook echt in het verkooppraatje gepost te hebben maar heb zitten slapen. Adapters zijn inderdaad gesneden en gelast, zodat het allemaal past op het herziene raamverstelmechanisme. en dan zodanig dat dit ook volledig functioneel blijft, dit in tegenstelling tot het huidige aanbod van Givi in deze grootte. Misschien dat deze foto leidt tot inspiratie, dit is de andere kant:
E4223F02-9EA9-4DF6-B09F-45A549F12D58.jpeg
 
Mike is the best :)... zie andere reactie, ik dacht ook echt in het verkooppraatje gepost te hebben maar heb zitten slapen. Adapters zijn inderdaad gesneden en gelast, zodat het allemaal past op het herziene raamverstelmechanisme. en dan zodanig dat dit ook volledig functioneel blijft, dit in tegenstelling tot het huidige aanbod van Givi in deze grootte. Misschien dat deze foto leidt tot inspiratie, dit is de andere kant:
Bekijk bijlage 1492692


Thanks....dat word het een en ander opmeten en een metaalbewerker zoeken voor mij denk ik😂
 
Dus bij deze maar even een vraagje. Kunnen die standaard yamaha softcases direct op je motor geklikt worden zonder speciale beugelste hoeven monteren e.d.?
Neen,daar moet je bijpassende beugels voor monteren.
Harde FJR of Tracer koffers passen wel in de kofferhouders naast het duozadel,alleen voor onderaan moet je een steun bij kopen.
 
Neen,daar moet je bijpassende beugels voor monteren.
Harde FJR of Tracer koffers passen wel in de kofferhouders naast het duozadel,alleen voor onderaan moet je een steun bij kopen.
Bedankt!
Ik kan die beugels alleen nergens vinden, of hoeft dat niet van yamaha te zijn?
 
Voor zover ik weet zijn die "originele" tassen (net als de tanktas) van SW Motech maar dan met een Yamaha logo er op.
Kijk dus ook eens op die website.
Maar ik zie op de Yamaha website dat ze nu andere tassen verkopen dan in het begin,die hadden geen flap over het zadel en hadden een echt rek waar je de koffers op bevestigde.
Nu zie ik dit met onderaan de pagina verschillende steunen afhankelijk voor het type motor.


Dus kijk goed welke tassen je kan kopen,of post hier even een foto of link.
 
Soft zijkoffers Yamaha Tracer 900
€ 100,00

Ik had deze koffers gevonden. Ging er min of meer vanuit dat er dan ook beugels bij zouden zitten omdat je er anders weinig aan hebt.
Nu zitten die er dus niet bij.
Als die beugels me ook nog 200 euro kosten vind ik het een beetje te prijzig worden.

Ik blijf het mooie tassen vinden, dus als er een relatief goedkope oplossing is houd ik me aanbevolen!

Op de SW motech staat nergens dat hun beugels ook compitabel zijn met de yamaha tassen. Ik hou er niet zo van om de gok te wagen met dit soort dingen.

Ik heb trouwens een tracer uit 2017.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan