YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Je hoort vaak van die wilde verhalen, vandaar dat ik het graag navraag,
dan zou dus een K&N inleg sportfilter ook zonder problemen kunnen.
Had ik op mijn FZ6s ook zitten, klonk net iets voller en pakte onderin wat soepeler op
Hou er rekening mee dat je best geen K&N filter plaatst zonder dat de motorfiets een ECU Flash heeft gehad of een power commander heeft gekregen.
Dit omwille van dat de motor hierdoor te arm gaat draaien, deze gaat een grotere luchttoevoer krijgen dan voorheen.
Deze drie cilinders zijn al heel arm afgesteld om aan de Euro 4 normen te kunnen voldoen.
 
Laatst bewerkt:
Welk bouwjaar is de jouwe? bij de eerste typen is er ook al wat winst qua soepelheid te halen door de CO settings wat aan te passen en eventueel een 02 controller te plaatsen. Dit kan echter alleen bij de 2015/2016 modellen.

Niet zo nauwkeurig als een flash, maar voor veel mensen afdoende.
En als je nu geen klachten hebt, is het ook prima om niets te doen.
@MP_NL
Bouwjaar 2016
En herken wel de verhalen van het abrupt reageren op het gas
Die afstellingen kan ik zeker niet zelf uitvoeren met mijn ecu-obd kabel??
 
@MP_NL
Bouwjaar 2016
En herken wel de verhalen van het abrupt reageren op het gas
Die afstellingen kan ik zeker niet zelf uitvoeren met mijn ecu-obd kabel??

Voor de CO settings heb je geen kabel nodig, staan genoeg filmpjes op youtube. een zoeken naar CO settings tracer of dergelijke zoektermen. Is gewoon via het service menu in je dashboard. Meeste mensen zetten alle 3 de cilinders op +13.
Haalt de eerste scherpe randjes qua gasresponse er al af, maar heeft niet zoveel impact als een volledige flash.

Ik zelf heb het gecombineerd met een Kevmod 02 controller, en heb ze op +10. Voor mij afdoende, geen flash meer nodig.
Motor is prima soepel te rijden nu.
 
Zijn er ook al mensen die wat bij Pyramid hebben gekocht? Op zich zitten er best leuke items tussen.
De spatbord verlengers aan de voor en achterkant lijken mij wel wat. Ik heb deze als experiment op Alie besteld, om te kijken of het wat is.

pyramid plastics
Iemand onderstaande beschermers wel eens geinstalleerd?
Pyramid-Lower-Headlight-Guards-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Headlight-Protection-32270M-4_581x@2x.progressive.jpg
Pyramid-Upper-Headlight-Guards-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Headlight-Protection-09250M-2_581x@2x.progressive.jpg

Onderstaande is volgens mij niet echt nodig, maar het is er wel.
Die radiator guard zeggen ze dat voor de tracer is, maar hij staat alleen op de foto bij de mt09.
Pyramid-TFT-Peaks-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Dash-Protectors-32280M-4_581x@2x.progressive.jpg
Pyramid-Radiator-Guard-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Radiator-Guards-522004M-3_581x@2x.progressive.jpg
 
Ik heb ook maar eens zo'n gel kussen besteld. Ik zag onderstaande voorbij komen.
Bij ome alie 12 euro, dat kan ik nog wel een keer missen.

1643660189977.png
 
Zijn er ook al mensen die wat bij Pyramid hebben gekocht? Op zich zitten er best leuke items tussen.
De spatbord verlengers aan de voor en achterkant lijken mij wel wat. Ik heb deze als experiment op Alie besteld, om te kijken of het wat is.

pyramid plastics
Iemand onderstaande beschermers wel eens geinstalleerd?
Pyramid-Lower-Headlight-Guards-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Headlight-Protection-32270M-4_581x@2x.progressive.jpg
Pyramid-Upper-Headlight-Guards-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Headlight-Protection-09250M-2_581x@2x.progressive.jpg

Onderstaande is volgens mij niet echt nodig, maar het is er wel.
Die radiator guard zeggen ze dat voor de tracer is, maar hij staat alleen op de foto bij de mt09.
Pyramid-TFT-Peaks-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Dash-Protectors-32280M-4_581x@2x.progressive.jpg
Pyramid-Radiator-Guard-Matte-Black-Yamaha-Tracer-9-GT-2021-Radiator-Guards-522004M-3_581x@2x.progressive.jpg
Ik denk dat de kapjes bovenop de tellerpartij maar weinig nut hebben. Ze zien er toch niet zo breed uit?
 
Die radiator guard zeggen ze dat voor de tracer is, maar hij staat alleen op de foto bij de mt09.
Hij staat toch ook op de rode Tracer op de foto's?
Bij de vorige modellen hadden Tracer en MT een identieke radiator,dat zal nu ook nog wel zo zijn.
Maar als ik zo'n beschermer plaats,kies ik altijd voor een type met fijn gaas,daar kunnen geen steentjes door maar wel veel lucht.
Deze verkleint de luchtdoorlaat voor een groot deel,maar de openingen zijn zo groot dat er nog wel steentjes door kunnen vliegen.
 
Ik zou ook nooit een radiatorbescherming in chrome nemen. Het is nu niet dat een radiator een mooi stukje design op een motor is, dus moet je het zeker niet nog meer laten opvallen. Het is geen custom/cruiser! Ik heb de originele van Yamaha erbij besteld, helaas is het stuk gaas gewoon een blanke metaal kleur, van mij mocht ie gerust helemaal zwart zijn. We is het een fijn gaas zoals Lucasfalt omschrijft, veel (fijne) bescherming en veel lucht-doorlaat.
 
Hij staat toch ook op de rode Tracer op de foto's?
Bij de vorige modellen hadden Tracer en MT een identieke radiator,dat zal nu ook nog wel zo zijn.
Maar als ik zo'n beschermer plaats,kies ik altijd voor een type met fijn gaas,daar kunnen geen steentjes door maar wel veel lucht.
Deze verkleint de luchtdoorlaat voor een groot deel,maar de openingen zijn zo groot dat er nog wel steentjes door kunnen vliegen.
Vergis je niet, 50-75% minder doorlaat heb je zo te pakken met perfostaal en gaas of strekmetaal met een kleine maas komen hooguit aan 30% doorlaat.
Check het vooral in het MCB boek
Daar staat van een hoop perforatie patronen en gaas/strekmetaal de nuttige doorlaat in.
En in het begin van het hoofdstuk de formules om het uit te rekenen
 
Gaas is uit draad gemaakt,ik heb het niet over geperforeerde plaat.
Bekijk even de originele van Yamaha waar ook Hornet900 het over heeft,zoiets bedoel ik.
Vergelijkbare modellen zie je ook in de racerij,en daar gaan ze niets gebruiken dat de doorlaat voor de helft vermindert.
 
Hallo, vraagje weet iemand toevallig waar deze voor dient zit nergens aan bevestigt. Is dit normaal? Het is een yamaha tracer uit 2017.

Mvg.
 

Bijlagen

  • 20220202_165305.jpg
    20220202_165305.jpg
    206,7 KB · Weergaven: 59
  • 20220202_165249.jpg
    20220202_165249.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 60
@MP_NL
Bouwjaar 2016
En herken wel de verhalen van het abrupt reageren op het gas
Die afstellingen kan ik zeker niet zelf uitvoeren met mijn ecu-obd kabel??
Ik heb toevallig een power commander te koop voor een 2016 tracer!
 
Beste ls, de vrouw wil gaan voor een tracer 900 bouwjaar 2015 of jonger. Voorkeur is geen rood in ieder geval. Km stand graag onder de 30k. Voor de rest ben ik niet echt thuis in deze fietsen dus ik ben zoekende naar info mbt betrouwbaarheid ed. Mocht iemand iets hebben staan voor de verkoop hoor ik dat graag. Gisteren heeft ze proefgereden op een tracer en was helemaal om. Groeten bas
 
Beste ls, de vrouw wil gaan voor een tracer 900 bouwjaar 2015 of jonger. Voorkeur is geen rood in ieder geval. Km stand graag onder de 30k. Voor de rest ben ik niet echt thuis in deze fietsen dus ik ben zoekende naar info mbt betrouwbaarheid ed. Mocht iemand iets hebben staan voor de verkoop hoor ik dat graag. Gisteren heeft ze proefgereden op een tracer en was helemaal om. Groeten bas
Kijk eens bij vnmotoren.nl in Dongen. Hij heeft regelmatig jonge Tracers staan met lage km. stand. Mijn Tracer komt daar ook vandaan.
Kleine en fijne motorzaak.
Vwb de betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen te maken.
 
Beste ls, de vrouw wil gaan voor een tracer 900 bouwjaar 2015 of jonger. Voorkeur is geen rood in ieder geval. Km stand graag onder de 30k. Voor de rest ben ik niet echt thuis in deze fietsen dus ik ben zoekende naar info mbt betrouwbaarheid ed. Mocht iemand iets hebben staan voor de verkoop hoor ik dat graag. Gisteren heeft ze proefgereden op een tracer en was helemaal om. Groeten bas
Ik zou zeggen lees de startposts van dit topic even door O-).

Technisch weinig gekke dingen. Mocht je regelmatig met 180+ autobahn willen blazen zou je voor een 2018 of jonger kunnen gaan. Die zijn stabieler op hoge snelheid. Daarnaast heeft die een wat smaller stuur wat soms qua stalling beter uitkomt.

Verder weinig bijzonders. Betrouwbare fietsen. Dus bij aanschaf vooral letten op de standaard zaken als onderhouds historie etc.
 
Beste ls, de vrouw wil gaan voor een tracer 900 bouwjaar 2015 of jonger. Voorkeur is geen rood in ieder geval. Km stand graag onder de 30k. Voor de rest ben ik niet echt thuis in deze fietsen dus ik ben zoekende naar info mbt betrouwbaarheid ed. Mocht iemand iets hebben staan voor de verkoop hoor ik dat graag. Gisteren heeft ze proefgereden op een tracer en was helemaal om. Groeten bas
Eerste model is het meest speelse model (2015-2017), die hebben nog het breedste stuur en kortere achterbrug van MT-09. Technisch zijn er verder geen grote verschillen (behalve het nieuwe model, vanaf 2021), en geen technische of mechanische problemen bij alle modeljaren. Blok kan wat lawaaierig (nokkenasketting) zijn, maar dat is het dan wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan