YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Heeft iemand van de bezitters van een Tracer 9GT (of een MT09 vanaf 2021) wel eens gehad dat de motor ineens niet meer op toeren kwam? Niet hoger wilde komen dan 2500 á 3000 rpm. Ik heb dit de afgelopen week 2x gehad. Na een paar minuten doorhobbelen begon hij dan weer langzaam weer meer toeren te draaien. Na uitlezen bij de dealer was er niets te vinden. De monteur van de dealer bemerkte het ook tijdens een aantal testritten (met koude en warme motor). Yamaha Europe gebeld en deze wisten te melden dat het probleem bij de fabriek bekend was en dat er later 🤔 een software update zou volgen.
 
De 3 standjes van de wijsvinger schakelaar kun je in het menu koppelen aan 10 standen hitte..
Bijv. 1 wolkje =stand 1, 2 wolkjes = stand 4, 3 wolkjes = stand 7..
Tenminste, bij mijn 2015.. en standje 10 produceert BBQ lucht
Gisteren de setting aangepast, in mijn menu stonden de wolkjes gekoppeld aan resp stand 1,2,3. Inmiddels van het sudder standje afgehaald en de bbq is geopend! :YY
 
  • Leuk
Waarderingen: JAMF
Heeft iemand van de bezitters van een Tracer 9GT (of een MT09 vanaf 2021) wel eens gehad dat de motor ineens niet meer op toeren kwam? Niet hoger wilde komen dan 2500 á 3000 rpm. Ik heb dit de afgelopen week 2x gehad. Na een paar minuten doorhobbelen begon hij dan weer langzaam weer meer toeren te draaien. Na uitlezen bij de dealer was er niets te vinden. De monteur van de dealer bemerkte het ook tijdens een aantal testritten (met koude en warme motor). Yamaha Europe gebeld en deze wisten te melden dat het probleem bij de fabriek bekend was en dat er later 🤔 een software update zou volgen.
Tot nu toe niets van gemerkt.
 
Heeft iemand van de bezitters van een Tracer 9GT (of een MT09 vanaf 2021) wel eens gehad dat de motor ineens niet meer op toeren kwam? Niet hoger wilde komen dan 2500 á 3000 rpm. Ik heb dit de afgelopen week 2x gehad. Na een paar minuten doorhobbelen begon hij dan weer langzaam weer meer toeren te draaien. Na uitlezen bij de dealer was er niets te vinden. De monteur van de dealer bemerkte het ook tijdens een aantal testritten (met koude en warme motor). Yamaha Europe gebeld en deze wisten te melden dat het probleem bij de fabriek bekend was en dat er later 🤔 een software update zou volgen.
Dit is bij mij nog niet voortgekomen
 
Heb van mijn dealer begrepen dat zij het probleem ook geconstateerd hebben een dit naar Yamaha gaan doorspelen.
 
Daar bleef hij bij mij ook altijd even hangen. Heeft ook met de vorige software update te maken. Zo hebben ze het afslaan bij lage toerentallen (wat bij sommigen voorkwam) opgelost. |(Had ik ook een aantal keren over geklaagd. Is nu eindelijk toegegeven dat die update daar voor was.
 
Bovenstaande los en weer juist vastdraaien heeft niets uitgehaald.

Contact gehad met Topmoto, Termaat en Motoport over het stotend remmen, deze noemden zo nog tal van mogelijke oorzaken :Z
Dus ik vrees dat ik de sjaak ben.
Garantie net afgelopen B|
Om mezelf een retourtje naar motoport Echt en misschien wel een teleurstelling te bespraren, heb ik via via 2 jong gebruikte remschijven gescoord.
En ik meende hier gelezen te hebben dat iemand de rechter remschijf verdacht, dat kan ik nu ook bevestigen!
Vandaag de rechter schijf dus gewisseld en een stevig remproef ritje gemaakt, het schokken is over!
De linker schijf heb ik dan ook niet gewisseld.

Iemand een goeie tip hoe ik die remschijf het best geconserveerd op kan slaan?
 
Heeft iemand van de bezitters van een Tracer 9GT (of een MT09 vanaf 2021) wel eens gehad dat de motor ineens niet meer op toeren kwam? Niet hoger wilde komen dan 2500 á 3000 rpm. Ik heb dit de afgelopen week 2x gehad. Na een paar minuten doorhobbelen begon hij dan weer langzaam weer meer toeren te draaien. Na uitlezen bij de dealer was er niets te vinden. De monteur van de dealer bemerkte het ook tijdens een aantal testritten (met koude en warme motor). Yamaha Europe gebeld en deze wisten te melden dat het probleem bij de fabriek bekend was en dat er later 🤔 een software update zou volgen.
Ik heb het ook nog niet voor gehad.
 
Inspuiten met amber-tectyl. En dat in een goede dikke gesloten laag En als je em weer gaat gebruiken schoonpoetsen met wasbenzine en napoetsen met remmenreiniger
En als ie lekker dik in de amber-tectyl zit..
Wegleggen tussen 2 vellen bakpapier, anders zit de boel snel vast aan de plank, of krat
 
En als ie lekker dik in de amber-tectyl zit..
Wegleggen tussen 2 vellen bakpapier, anders zit de boel snel vast aan de plank, of krat
Bedankt JAMF, ik was daarom van plan om hem op te hangen maar tussen 2 bakvellen is ook wel een goed idee ja!
 
Heb nog een paar accessoires van de Tracer te koop gezet:

Ik heb ook nog de onderdelen liggen om het zadel van de Tracer aan de voorzijde met 8 mm te verhogen. Je schuift daardoor minder tegen de tank aan.
Prijs hiervoor is € 25,-- ex verzendkosten.
 
Tja die seat slope mod moet ik nog steeds bestellen voor mijn 2015.
Echter houden de verzendkosten mij een beetje tegen, 18 dollar verzendkosten op een prijs van 22 dollar is toch stevig.

Zijn er welicht anderen die dit ook willen bestellen voor hun tracer? dan kan ik er meerdere bestellen en delen we de verzendkosten.

 
Tja die seat slope mod moet ik nog steeds bestellen voor mijn 2015.
Echter houden de verzendkosten mij een beetje tegen, 18 dollar verzendkosten op een prijs van 22 dollar is toch stevig.

Zijn er welicht anderen die dit ook willen bestellen voor hun tracer? dan kan ik er meerdere bestellen en delen we de verzendkosten.

Ik wil wel meedoen :Y
 
Tja die seat slope mod moet ik nog steeds bestellen voor mijn 2015.
Echter houden de verzendkosten mij een beetje tegen, 18 dollar verzendkosten op een prijs van 22 dollar is toch stevig.

Zijn er welicht anderen die dit ook willen bestellen voor hun tracer? dan kan ik er meerdere bestellen en delen we de verzendkosten.

Goed idee.. Heb ik ook gedaan half jaar geleden 😉
 
Heb nog niet helemaal ontdekt hoe het precies gemonteerd zit, maar volgens mij zijn de onderdelen ook prima uit de 3D printer te halen
Klopt. Het zijn ook 3D geprinte delen.

Echter voor 22 dollar kan ik ze niet zelf ontwerpen en iemand zoeken om ze te printen.
 
Een dikke maand verder en mijn display van de Tracer 9 staat vol met krassen!? Zelfs met het allerzachtste doekje dat ik kan vinden, slaag ik er in om er krassen op te krijgen. Anderen hier met dezelfde ervaring? Beetje jammer vind ik... 😟
 
Een dikke maand verder en mijn display van de Tracer 9 staat vol met krassen!? Zelfs met het allerzachtste doekje dat ik kan vinden, slaag ik er in om er krassen op te krijgen. Anderen hier met dezelfde ervaring? Beetje jammer vind ik... 😟
Ik kom nooit aan de display als deze droog is. Ik spoel bij het wassen van de moto eerst met de tuinslang alle stof weg, daar poets ik met een microvezeldoek eerst voldoende nat, daarna droog. Ik heb zo goed als geen krassen. Er bestaat wel zo'n schermfolie als je dat zou willen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan