YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik rijd een Tracer uit 2015 en wil eigenlijk de handkappen verwijderen. Eigenlijk vind ik ze spuuglelijk l, al vanaf het begin dat ik de Tracer in mijn bezit heb.

Als je de handkappen verwijdert, moet je stuurgewichten plaatsen neem ik aan. Of kan je deze gewoon weglaten en alleen de schroefdraad adapter in het stuur laten zitten?

Nu is mijn vraag.... Kan dit met elk stuurgewicht, of moet je een gewicht plaatsen wat net zo zwaar is als de handkap? (Dit lijkt mij eigenlijk niet want dan worden het wel hele grote/zware gewichten).

Er zijn vast er mede Tracer rijders die dit al hebben gedaan en die mij van advies kunnen voorzien.
 
Ik kom net terug van een paar dagen rijden in de Eifel, en bij het tanken merkte ik dat mijn motor onder de olie/benzine zat.

Na verder onderzoek bleek dit dus olie te zijn. De keerring bij de koppelingshevel was eruit gekomen/geschoten.

Erg ongemakkelijk, aangezien ik vanaf Maastricht nog naar Hoofddorp toe moest en mijn laarzen/pak/achterband onder de olie kwamen. De achterrem doet het als gevolg hiervan ook niet meer, dus tijd voor nieuwe remblokken.

Heeft iemand dit al een keer aan de hand gehad?
IMG_20230519_152234.jpg
 
Ik kom net terug van een paar dagen rijden in de Eifel, en bij het tanken merkte ik dat mijn motor onder de olie/benzine zat.

Na verder onderzoek bleek dit dus olie te zijn. De keerring bij de koppelingshevel was eruit gekomen/geschoten.

Erg ongemakkelijk, aangezien ik vanaf Maastricht nog naar Hoofddorp toe moest en mijn laarzen/pak/achterband onder de olie kwamen. De achterrem doet het als gevolg hiervan ook niet meer, dus tijd voor nieuwe remblokken.

Heeft iemand dit al een keer aan de hand gehad?
Bekijk bijlage 1880944
Vervangen is niet al te moeilijk, ff deksel eraf..
 
Ik rijd een Tracer uit 2015 en wil eigenlijk de handkappen verwijderen. Eigenlijk vind ik ze spuuglelijk l, al vanaf het begin dat ik de Tracer in mijn bezit heb.

Als je de handkappen verwijdert, moet je stuurgewichten plaatsen neem ik aan. Of kan je deze gewoon weglaten en alleen de schroefdraad adapter in het stuur laten zitten?

Nu is mijn vraag.... Kan dit met elk stuurgewicht, of moet je een gewicht plaatsen wat net zo zwaar is als de handkap? (Dit lijkt mij eigenlijk niet want dan worden het wel hele grote/zware gewichten).

Er zijn vast er mede Tracer rijders die dit al hebben gedaan en die mij van advies kunnen voorzien.
Je moet niks. Massa aan het einde van het stuur dempt de trillingen. Zonder stuurgewichten vind ik het heel lelijk, net een brommer.

Ik heb op mijn Tracer 900 ook de handkappen eraf gehad (op mijn huidige 9 ook).. en deze vervangen door stuurgewichten van een MT-09 (met M16 draad). Deze heb ik op de draaibank aan laten passen om te laten passen op de Tracer 900. Ik heb ze over, misschien passen ze op je Tracer. Ze zijn van staal, hebben flink wat massa. Je hebt ook gewichten van aluminium, maar omdat dat 3x zo licht is.. dempt dat ook minder (niet mijn keus).
 
Je moet niks. Massa aan het einde van het stuur dempt de trillingen. Zonder stuurgewichten vind ik het heel lelijk, net een brommer.

Ik heb op mijn Tracer 900 ook de handkappen eraf gehad (op mijn huidige 9 ook).. en deze vervangen door stuurgewichten van een MT-09 (met M16 draad). Deze heb ik op de draaibank aan laten passen om te laten passen op de Tracer 900. Ik heb ze over, misschien passen ze op je Tracer. Ze zijn van staal, hebben flink wat massa. Je hebt ook gewichten van aluminium, maar omdat dat 3x zo licht is.. dempt dat ook minder (niet mijn keus).
Als ze op jouw Tracer hebben gezeten, dan zullen ze op de mijn Tracer ook wel passen.

Heb je een foto ofzo. En wat zou je er eventueel voor willen hebben?
 
JA!
Helaas is de maatschappij ondertussen heel wat intoleranter geworden...
Niet alleen intoleranter. Vandaag een rit door de achterhoek gehad met bijbehorende smalle wegen, nog wel breed genoeg om een tegemoetkomende auto of tractor te passeren, nee hoor tot 3x toe van de weg af gemoeten hobbeldebobbel door de berm :(
 
Niet alleen intoleranter. Vandaag een rit door de achterhoek gehad met bijbehorende smalle wegen, nog wel breed genoeg om een tegemoetkomende auto of tractor te passeren, nee hoor tot 3x toe van de weg af gemoeten hobbeldebobbel door de berm :(
Dat ga ik echt niet doen. Desnoods zet ik hem er stil voor op de weg.
 
Ik rijd een Tracer uit 2015 en wil eigenlijk de handkappen verwijderen. Eigenlijk vind ik ze spuuglelijk l, al vanaf het begin dat ik de Tracer in mijn bezit heb.

Als je de handkappen verwijdert, moet je stuurgewichten plaatsen neem ik aan. Of kan je deze gewoon weglaten en alleen de schroefdraad adapter in het stuur laten zitten?

Nu is mijn vraag.... Kan dit met elk stuurgewicht, of moet je een gewicht plaatsen wat net zo zwaar is als de handkap? (Dit lijkt mij eigenlijk niet want dan worden het wel hele grote/zware gewichten).

Er zijn vast er mede Tracer rijders die dit al hebben gedaan en die mij van advies kunnen voorzien.
Ik heb de handkappen er ook af gehaald en Barracuda (B-Lux) stuurgewichten gemonteerd. Zijn iets lichter dan de originele gewichten, maar ik heb geen last van extra/andere trillingen in het stuur. Prima dus!

IMG_20210524_135745.jpg
IMG_20210524_135814.jpg
 
Ik kom net terug van een paar dagen rijden in de Eifel, en bij het tanken merkte ik dat mijn motor onder de olie/benzine zat.

Na verder onderzoek bleek dit dus olie te zijn. De keerring bij de koppelingshevel was eruit gekomen/geschoten.

Erg ongemakkelijk, aangezien ik vanaf Maastricht nog naar Hoofddorp toe moest en mijn laarzen/pak/achterband onder de olie kwamen. De achterrem doet het als gevolg hiervan ook niet meer, dus tijd voor nieuwe remblokken.

Heeft iemand dit al een keer aan de hand gehad?
Bekijk bijlage 1880944
Ik heb dezelfde vraag ook op het Tracer-forum geplaatst en daar kwam de suggestie om de carter ontluchting na te kijken, de slang vanaf de kleppendeksel naar het luchtfilter huis.

Bleek dat deze slang 'geknakt' was. Dit kan dus verklaren dat de druk in het carter de keerring eruit heeft geblazen.

Ik zal de keering sowieso vervangen, aangezien ik hem al heb liggen.

Benieuwd of het nu opgelost is.
 
Ik heb ondertussen de “Seat slope” kit gemonteerd, maakt best een groot verschil op het zitcomfort
 
Kan je eens foto's hiervan plaatsen?
Is niet echt zichtbaar op foto (gelukkig maar). De tanksteun wordt 8mm hoger geplaatst, de tank blijft op dezelfde positie door off-set rubbers maar de steun waar je zadel in grijpt ligt dus 8mm hoger aan de voorzijde. De hellingshoek verkleint waardoor je wat platter zit.
 

Bijlagen

  • IMG_5247.png
    IMG_5247.png
    174,6 KB · Weergaven: 46
Ik heb al vaker gelezen dat mensen naar de tank toe glijden.
Is dit met de 2023 uitvoering verholpen of zo, want ik heb hier helemaal geen last van !?
 
Ik heb al vaker gelezen dat mensen naar de tank toe glijden.
Is dit met de 2023 uitvoering verholpen of zo, want ik heb hier helemaal geen last van !?
Dat glijden had ik geen last van, ik merkte wel dat ik ongewild mijn onderrug op spanning zette (langs de oncomfortabele zijde). Dit is nu beter. Niet dat het onoverkomelijk was, maar ik merk toch een verbetering. Zeker na ritjes van meer dan 150-200km
 
Ik heb al vaker gelezen dat mensen naar de tank toe glijden.
Is dit met de 2023 uitvoering verholpen of zo, want ik heb hier helemaal geen last van !?
Dit lijkt mij niet, je voelt het echt in je kruis. Aan het eind van de rit heb je dan geklutste eieren. Ik gleed continu naar voren op de motor. Het was ook net alsof het zadel niet goed was afgewerkt. Je kan de stof ook naar beneden drukken er zit lucht onder. Als dit er niet meer is dan is het probleem verholpen. Het comfort zadel heeft dit niet in ieder geval.

m.a.w je zou het wel moeten merken, wellicht komt het ook door de lengte van een persoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan