YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ding staat niet echt om de hoek voor jou, als je de Ardennen ook je achtertuin noemt.
Veel succes met de proefrit, zal ik hem maar vast in de OP zetten bij jou naam? :+

deze staat dan wat dichterbij, en heb je direct de langere swingarm, mocht je toch twijfels houden over de stabiliteit.

Hallo MP_Nl, dankjewel voor het doorsturen van deze mooie fiets. Ik ga zeker een proefrit plannen en wie weet...… Gaat de Honda eruit en komt
er een Yamaha voor in de plaats :+:+:+

En nee, die staat echt niet om de hoek voor mij, maar volgende week heb ik vakantie en dan maak ik er een mooi uitje van :Y:Y
 
Inmiddels toch maar begonnen om fototjes toe te voegen aan de startpost van de verschillende kleuren / per jaar.
Voor ons als tracer rijders niet direct revelant, maar voor aspirant kopers lijkt het mij een goed overzicht om de verschillende versies uit elkaar te kunnen houden.
Tot 2018 model staat er nu in. 2019 en 2020 zal ik nog even bij elkaar zoeken.

Sommige kleuren zijn qua naamstelling maar raar hoor.
2015 race blue, heeft allen blauwe wielen en voorvork, maar is eigenlijk gewoon zilver grijs
2016 mistral grey, lijkt mij zwart met donkerblauw? heb echt 6x gecheckt of ik wel de juiste foto voor me ha..
 
Laatst bewerkt:
Zijn er meer mensen bij wie de koplamp klachten oplevert? Ik heb al eens aan die stelwieltjes zitten draaien maar dat doet niet veel. Kreeg een tijdje geleden van diverse automobilisten een lichtsignaal en gezwaai omdat ze mijn koplamp blijkbaar hinderlijk vonden. Ik ben thuis even naast de schutting gaan staan met de Tracer en toen zag ik een mooi dalende lichtbundel over de schutting gaan. mss is het gewoon de LED lamp icm de hoogte van de motor?
 
Zijn er meer mensen bij wie de koplamp klachten oplevert? Ik heb al eens aan die stelwieltjes zitten draaien maar dat doet niet veel. Kreeg een tijdje geleden van diverse automobilisten een lichtsignaal en gezwaai omdat ze mijn koplamp blijkbaar hinderlijk vonden. Ik ben thuis even naast de schutting gaan staan met de Tracer en toen zag ik een mooi dalende lichtbundel over de schutting gaan. mss is het gewoon de LED lamp icm de hoogte van de motor?
Geen probleem hier. Je moet overigens eindeloos lang draaien aan die verstelling om resultaat te zien, maar het werkt wel.
En niet teveel wheelyen :+
 
Zijn er meer mensen bij wie de koplamp klachten oplevert? Ik heb al eens aan die stelwieltjes zitten draaien maar dat doet niet veel. Kreeg een tijdje geleden van diverse automobilisten een lichtsignaal en gezwaai omdat ze mijn koplamp blijkbaar hinderlijk vonden. Ik ben thuis even naast de schutting gaan staan met de Tracer en toen zag ik een mooi dalende lichtbundel over de schutting gaan. mss is het gewoon de LED lamp icm de hoogte van de motor?
Ik kreeg dat ene half uurtje dat ik in het donker heb gereden vrijdagnacht inderdaad ook een paar lichtsignalen.
Aangezien het ding net van de dealer kwam, heb ik mijn schouders opgehaald en ervan uitgegegaan dat ze gek zijn.

Maar hij moet eind van de week toch voor de 1.000 km beurt, dan zal ik ze wel even vragen ernaar te kijken.
 
't zou ook best kunnen dat automobilisten denken dat 1 van je koplampen stuk is.
Hoe vaak ik wel niet aan mensen heb uitgelegd dat de ene dim en de ander grootlicht is.
 
't zou ook best kunnen dat automobilisten denken dat 1 van je koplampen stuk is.
Hoe vaak ik wel niet aan mensen heb uitgelegd dat de ene dim en de ander grootlicht is.
Ja, maar daar hebben ze nog nooit voor geseind, dat wordt eigenlijk al die jaren alleen gezegd als mensen je erop kunnen aanspreken.
Wel elke keer een reden om in de lach te schieten trouwens. :+

Iets heel anders; ik zie dat een aantal mensen een verstelbare koppelingshendel hebben.
Nou hoef je al bijna niet te schakelen met die Tracer, en ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met de stand.
Dus... waarom vervangen jullie hem?
 
Ja, maar daar hebben ze nog nooit voor geseind, dat wordt eigenlijk al die jaren alleen gezegd als mensen je erop kunnen aanspreken.
Wel elke keer een reden om in de lach te schieten trouwens. :+

Iets heel anders; ik zie dat een aantal mensen een verstelbare koppelingshendel hebben.
Nou hoef je al bijna niet te schakelen met die Tracer, en ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met de stand.
Dus... waarom vervangen jullie hem?

Ik heb vrij kleine handen (maat 8 handschoen) en vind het makkelijker doseren op het echt langzame werk als ik dan niet met alleen mijn vingertoppen hoef te doen. Hoewel deze voor een niet verstelbare nog redelijk dicht bij staat standaard, vond ik nog iets dichterbij fijner.

overigens had ik ze al vrij snel besteld, omdat dat eigenlijk standaard is voor mij, bij motoren die nog niet verstelbaar zijn af fabriek. (why...Yamaha, Why..).
Dus helemaal niet lang met de standaard gereden, misschien was ik er dan uiteindelijk wel aan gewend..
 
Ik heb vrij kleine handen (maat 8 handschoen) en vind het makkelijker doseren op het echt langzame werk als ik dan niet met alleen mijn vingertoppen hoef te doen. Hoewel deze voor een niet verstelbare nog redelijk dicht bij staat standaard, vond ik nog iets dichterbij fijner.
Ah, dan zal het er wel aan liggen dat mijn vingers langer zijn.
Vrouwen motorhandschoenen zijn zelfs in de grootste maat te klein.
 
Iets heel anders; ik zie dat een aantal mensen een verstelbare koppelingshendel hebben.
Nou hoef je al bijna niet te schakelen met die Tracer, en ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met de stand.
Dus... waarom vervangen jullie hem?

Ik vond zelf eigenlijk de remhendel te ver weg zitten en daarom maar beide vervangen. Koppeling had ik eigenlijk weinig problemen mee.
Oh en zwarte hendels staat mooier (persoonlijke voorkeur).
 
Iets heel anders; ik zie dat een aantal mensen een verstelbare koppelingshendel hebben.
Nou hoef je al bijna niet te schakelen met die Tracer, en ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met de stand.
Dus... waarom vervangen jullie hem?

Bij de pre-'18 modellen kan je gewoon het stelwieltje gebruiken om het koppelings aangrijppunt wat dichterbij te brengen (deed ik).
Bij latere modellen krijg je mogelijk issues met de CC schakelaar, dus heb je een verstelbaar ding nodig.
 
Bij de pre-'18 modellen kan je gewoon het stelwieltje gebruiken om het koppelings aangrijppunt wat dichterbij te brengen (deed ik).
Bij latere modellen krijg je mogelijk issues met de CC schakelaar, dus heb je een verstelbaar ding nodig.

Hmmm... dat kan wel maar je moet nog steeds behoorlijk ver reiken om hem te pakken, en hebt dan een hele lange loze slag. Niet optimaal.
voor mij gewoon verstelbare hendels :Y :Y

Ook een beetje voor de looks natuurlijk :9~
 
Hmmm... dat kan wel maar je moet nog steeds behoorlijk ver reiken om hem te pakken, en hebt dan een hele lange loze slag. Niet optimaal.
voor mij gewoon verstelbare hendels :Y :Y

Ook een beetje voor de looks natuurlijk :9~
Ik kijk echt nooit naar mijn koppelingshendel _O-
Sommige onderdelen van een motor hoeven voor mij echt alleen maar functioneel te zijn. Maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze.
 
Ik vond zelf eigenlijk de remhendel te ver weg zitten en daarom maar beide vervangen. Koppeling had ik eigenlijk weinig problemen mee.
Oh en zwarte hendels staat mooier (persoonlijke voorkeur).

Originele hendels? Die Yamaha voorstelt als accessoire, of heb je een ander merk?
 
Traction control is alleen vanuit stilstand instelbaar.
Hier moet ik u helaas tegenspreken.
Je kan de tractie controle wel veranderen tijdens het rijden.
Als je geen gas geeft dan kan je deze veranderen van 1 naar 2 en omgekeerd.
De tractie controle volledig uitzetten gaat enkel wanneer je volledig stilstaat.
Probeer het maar. 👍
 
Hallo

Vraagje over Max load voor mijn tracer 900gt (2020)

In het boekje staat Max 180kg. Als ik het goed begrijp is dit berekend zonder koffers etc.

Nu wil ik graag samen met mijn vriendin een stuk toeren en ook een klein beetje baggage meenemen.

Hoe zit het met deze maximum load, kan ik hier een paar kg over heen gaan?

Gaat dit dan puur om de rij presentaties? Lijkt me niet dat de boel plots stuk zou gaan als er bijv 5kg meer gewicht op zit.

Wat ik in ieder geval kan doen is de preload en bandenspanning verhogen.

Ik hoor het graag.
 
Hallo

Vraagje over Max load voor mijn tracer 900gt (2020)

In het boekje staat Max 180kg. Als ik het goed begrijp is dit berekend zonder koffers etc.

Nu wil ik graag samen met mijn vriendin een stuk toeren en ook een klein beetje baggage meenemen.

Hoe zit het met deze maximum load, kan ik hier een paar kg over heen gaan?

Gaat dit dan puur om de rij presentaties? Lijkt me niet dat de boel plots stuk zou gaan als er bijv 5kg meer gewicht op zit.

Wat ik in ieder geval kan doen is de preload en bandenspanning verhogen.

Ik hoor het graag.

In mijn boekje (Tracer 900 Gt 2019) staat letterlijk:
Het totale gewicht van de bestuurder, passagier, accessoires en bagage mag de maximale gewichtslimiet niet overschrijden. Daarna in het vet gedrukt: Rijden met een te zwaar belaste motor machine kan leiden tot een ongeval.

Zoals ik het lees is dat dus inclusief koffers en alles wat erop zit.
Het beïnvloedt ongetwijfeld de rijprestaties en daarmee dus ook de manier hoe de motor de bocht om gaat. Ik persoonlijk zou niet over de gestelde limiet heen gaan.
[/QUOTE]
 
Hallo

Vraagje over Max load voor mijn tracer 900gt (2020)

In het boekje staat Max 180kg. Als ik het goed begrijp is dit berekend zonder koffers etc.

Nu wil ik graag samen met mijn vriendin een stuk toeren en ook een klein beetje baggage meenemen.

Hoe zit het met deze maximum load, kan ik hier een paar kg over heen gaan?

Gaat dit dan puur om de rij presentaties? Lijkt me niet dat de boel plots stuk zou gaan als er bijv 5kg meer gewicht op zit.

Wat ik in ieder geval kan doen is de preload en bandenspanning verhogen.

Ik hoor het graag.

5kg gaat natuurlijk niet ineens de grens zijn, maar waar stop je dan? bij 10kg ? bij 20? bij 50?

Naast de rijeigenschappen zoals hierboven aangegeven, en denk ook aan werking traction control e.d, is het subframe gewoon berekend op een bepaald gewicht.
Ik zou het dus niet aanraden om hier regelmatig overheen te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan