YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik draai het meestal om: leveren accessoires nog wat op bij inruil dan? Daarnaast willen de meeste dealers de motor het liefst origineel terug hebben, is mijn ervaring. Dus jij bent diegene die niet de moeite neemt om de accessoires er onderuit te sleutelen...B| (zelf weten hoor :)). Ik mag graag zelf sleutelen, maar bij mijn vorige motor heeft het toch al met al behoorlijk wat opgeleverd... De MT/Tracer/XSR serie is er één waarbij er veel vraag naar accessoires is. Overigens ga ik mijn motor niet inruilen, maar van Andreani's voorzien :P.

Op al mijn motoren heb ik andere voorveren gemonteerd gehad, vooral om het overmatige duiken bij harder remmen/sportieve rijstijl te voorkomen... een tweedehands veer is net zo goed als een nieuwe (slijtage is er nauwelijks), maar het scheelt wel in de prijs...
Denk dat het ook wel mee speelt , vind je het leuk / heb je de ruimte om te sleutelen.
Voor klein spul (uitlaat/naviding/zadel/pcIII) , dat kan ik thuis... de streetbox verwijderen, dat kan thuis/ikzelf niet.

Het heb thuis wel voorgesteld, maar gezien mijn huidige Tracer naar m'n vriendin gaat (als ik een nieuwe(re) ga kopen, moest ie blijven zoals is nu is :+*D
 
Er is al veel geschreven over turbulentie op de Tracer. Vandaag heb ik gemerkt dat mijn toerscherm de wind goed tegenhoud, maar nog steeds turbulentie.
Ik heb vastgesteld, dat als ik de wind met mijn hand tegenhoud welke tussen de tank en het stuur doorblaast, dat de turbulentie dan nagenoeg weg is.
De turbulentie komt dus van beneden. Probeer het zelf maar eens.
Nu zie ik helaas geen snelle oplossing om de wind hier tegen te houden.
Iemand hier met dezelfde ervaring en / of oplossing?
 
Heeft er hier iemand een Tracer (GT) in nimbus grey (grondverf ;) ) waarvan ik de koffers een keertje op mijn 'gewone' Tracer mag hangen, voor de kleur? Zo ja, het liefst een beetje berijdbaar vanaf Doetinchem- Arnhem..

Heb nu mat-zwarte koffers, welke ik misschien wil laten spuiten in deze grijze kleur..
 
Zo, ik heb de handvat verwarming erop gesleuteld! Dat is lekker zeg! Heb het idee dat links minder goed doet dan rechts maar dat kan ik me ook verbeelden, of door de handschoen zo lijken. Dat ga ik nog eens meten met een temperatuur meter denk ik...

Ook de knipperlichten zijn gelukt! Thx voor alle tips! Daarmee was ook dit met twee linker handen goed te doen 😉😅


Nu maar eens bedenken wat het volgende wordt 😇
 
Dat temp. verschil heb ik zelfs met de originele hvv.

Ooit ergens gelezen dat dit kwam doordat links (koppel.) gelijk op het metaal dit rechts (gas) een 'plastic' tube zit.

Schijnt dat wanneer je links extra taped (isolatie) het dan minder wordt.

Heb zelf de hvv zo weinig aan dat ik het niet echt merk.
 
Aangezien dat ik voortdurend met mijn schoenen tegen het asfalt kom, mij de deze maar besteld.

Ngggggaamloos.png
 
Aangezien dat ik voortdurend met mijn schoenen tegen het asfalt kom, mij de deze maar besteld.

Bekijk bijlage 1562492
Heb je misschien een linkje? En zou je willen laten weten of t werkt. Lijkt mij ook wel wat ik schuur ook geregeld met mijn schoenen over t asfalt zonder dat ik t in de gaten heb...😅
 

Bijlagen

  • 20201019_183406.jpg
    20201019_183406.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 16
Er is al veel geschreven over turbulentie op de Tracer. Vandaag heb ik gemerkt dat mijn toerscherm de wind goed tegenhoud, maar nog steeds turbulentie.
Ik heb vastgesteld, dat als ik de wind met mijn hand tegenhoud welke tussen de tank en het stuur doorblaast, dat de turbulentie dan nagenoeg weg is.
De turbulentie komt dus van beneden. Probeer het zelf maar eens.
Nu zie ik helaas geen snelle oplossing om de wind hier tegen te houden.
Iemand hier met dezelfde ervaring en / of oplossing?
Nee - min of meer precies het tegenovergestelde.
Ik heb m'n grote winterruit (Givi DT2122) extra schuin gemonteerd (~~30 graden platter).
Hierdoor wordt de opening onder de ruit groter, en komt er dus meer airflow onder de ruit door.
Hierdoor, en doordat de ruit de luchtstroom minder afbuigt (stroming separatie), is de resterende turbulentie flink afgenomen.
(geen partieel vacuum achter de ruit)
Het feit dat de ruit dichter bij m'n helm zit helpt hier ook bij.
Ik ga niet beweren dat het nu bladstil is, maar de "roffel" (die je helm doet bewegen), is weg. Podcasts @130kmh geen probleem. (na 19u :+)
 
Werken aan je Zithouding kan ook de oplossing zijn...

Voeten netjes met de bal van de voet op 't stepje, en niet als een eend, en meer met lichaam werken in plaats van (nog) verder afschuinen.

Ik kreeg tijden rij training ook op mijn kop dat ik te veel afschuinde terwijl ik met met lichaam te weinig deed...
 
Inderdaad,een Tracer is geen racer dus de voetsteunen staan niet zo hoog.
Maar als je constant met je voeten de grond raakt,denk ik dat je toch eens aan je rijhouding moet werken.
 
Mijn voeten plaats ik met de punten op de voetsteunen en dan raak ik nog met de zijkanten van mijn schoenen tegen het asfalt.
Een schaamrand zal je niet aantreffen op mijn achterband 😜
Misschien beter een racer gekocht.
 
En verplaats je ook je lichaam?
Of blijf je kaarsrecht zitten?
Velen denken dat ze naast hun motor hangen maar doen het feitelijk amper,want het voelt meestal veel verder aan dan het is.
Ik heb zelf redelijk veel op circuit gerden en dacht ook dat ik mij goed bewoog.
Bij de eerste cursus kreeg ik de opmerking dat ik kaarsrecht bleef zitten en dat ik me moest verzetten.
Zeker het bovenlichaam is iets dat bij velen in het midden van de motor blijft zitten.
 
Ik verplaats ook het lichaam, altijd al gedaan. Maar dan nog raak ik tegen het asfalt.
De voelsprieten heb ik indertijd als eerste verwijderd van mijn fiets.
Ik vrees dat ik kort op het maximum van mijn hellingshoek zit.
 
Nee - min of meer precies het tegenovergestelde.
Ik heb m'n grote winterruit (Givi DT2122) extra schuin gemonteerd (~~30 graden platter).
Hierdoor wordt de opening onder de ruit groter, en komt er dus meer airflow onder de ruit door.
Hierdoor, en doordat de ruit de luchtstroom minder afbuigt (stroming separatie), is de resterende turbulentie flink afgenomen.
(geen partieel vacuum achter de ruit)
Het feit dat de ruit dichter bij m'n helm zit helpt hier ook bij.
Ik ga niet beweren dat het nu bladstil is, maar de "roffel" (die je helm doet bewegen), is weg. Podcasts @130kmh geen probleem. (na 19u :+)
Ik heb zelf een Madstad ruit. Deze werkt volgens hetzelfde principe, dat er ook een luchtstroom onder het scherm doorgaat.
De hellingshoek kun je ook eenvoudig aanpassen. De ideale hellingshoek is volgens Madstad 60 graden en dat klopt wel aardig.
Ik denk dat de meeste rijders zeer tevreden zouden zijn met de mate van turbulentie met deze ruit.
Doordat de ruit zo goed is merk ik nu de turbulentie welke van beneden komt.
Puig had kuipverbreders voor model 15-17. Helaas niet voor >18.
Ik wil er ook geen Gold-Wing van maken. Maar streven naar perfectie moet kunnen, nietwaar?
 
Zo, ik heb de handvat verwarming erop gesleuteld! Dat is lekker zeg! Heb het idee dat links minder goed doet dan rechts maar dat kan ik me ook verbeelden, of door de handschoen zo lijken. Dat ga ik nog eens meten met een temperatuur meter denk ik...

Ook de knipperlichten zijn gelukt! Thx voor alle tips! Daarmee was ook dit met twee linker handen goed te doen 😉😅
Bekijk bijlage 1562473

Nu maar eens bedenken wat het volgende wordt 😇
Mooi die knippers! Welke handvat verwarming heb je gemonteerd? Is er een origineel aansluit punt of heb je gewoon ergens + en - vandaan gehaald?
 
Welke handvat verwarming heb je gemonteerd? Is er een origineel aansluit punt of heb je gewoon ergens + en - vandaan gehaald?
Voor de originele Yamaha verwarming is een aansluitpunt voorzien,en de zelf aan te passen instellingen zijn dan ook zichtbaar op het dashboard.
De prijs is wel stevig.
 
Voor de originele Yamaha verwarming is een aansluitpunt voorzien,en de zelf aan te passen instellingen zijn dan ook zichtbaar op het dashboard.
De prijs is wel stevig.
I know. Maar dat bedoel ik niet. Voor Suzuki bijvoorbeeld heb je een los aan te kopen kabeltje waardoor aftermarket verwarming aan te sluiten is op de oem kabel boom. Plug en play qua stroomvoorziening.
 
Laatst bewerkt:
I know. Maar dat bedoel ik niet. Voor Suzuki bijvoorbeeld heb je een los aan te kopen kabeltje waardoor aftermarket verwarming aan te sluiten is op de oem kabel boom. Plug en play qua stroomvoorziening.
Ik heb ook de orginele Yamaha erop. Is inderdaad een aansluitpunt voor achter de kuipen.
Keuze voor orginele was dat deze in het display geïntegreerd zijn, dus verder geen zichtbare aanpassingen.
 
Wie weet ,bij welke motortemperatuur de koelventilator van de radiateur aan gaat?
Bij 105grC in iedergeval niet ,hierbij gelijk contact uitgezet.
Voor de winterstalling contoleer ik dat altijd ,na de grote schoonmaakbeurt.
 
Wie weet ,bij welke motortemperatuur de koelventilator van de radiateur aan gaat?
Bij 105grC in iedergeval niet ,hierbij gelijk contact uitgezet.
Voor de winterstalling contoleer ik dat altijd ,na de grote schoonmaakbeurt.
De 2015 van mij gaat bij 105°C. blazen


En dat was reactie 900 in het tracer 900 topic*O**O**O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan