nutty tart
MF veteraan
- 20 apr 2006
- 7.044
- 206
Gewoon gas gevenContinue laag toerental inderdaad. Bij acceleratie geen enkel issue en geniet ik van de motorblok. Dan denk ik eraan om wellicht bij Druijff Racing ecu te laten flashen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon gas gevenContinue laag toerental inderdaad. Bij acceleratie geen enkel issue en geniet ik van de motorblok. Dan denk ik eraan om wellicht bij Druijff Racing ecu te laten flashen.
Thanks! Ziet er netjes uit.Deze Osco hebben ze bij Topmoto Apeldoorn er voor mij opgezet. Vooraan zit die met een klein tyrapje vast en verder hebben ze aan de onderkant een paar kleine gaatjes geboord.
Bij mijn eerste Tracer heb ik de kettingbeschermer aan de onderkant goed opgeschuurd en een klein aluminium buisje met twee componenten lijm vast gelijmd en daar het slangetje door gedaan. Aan de achterkant 2 kleine gaatjes geboord.
Het blok van de MT-09 / Tracer 900 houdt er niet zo van als je erg laag in z'n toeren zit. Schakel eerder terug. Echt, eerder dan je gevoel zegt.Met een zachte ondergrond is het altijd opletten ivm wegzakken van de standaard. Beter een plankje eronder.
in welke versnelling rijd je 50kmh? In 2e versnelling en goed afgestelde ketting zou je minder last moeten hebben van rukkerig gedrag.
Je hebt 50 in de 3 we redelijke lage toeren. Dus hoeft niet heel gek te zijn. Heb je ook naar de speling van je gashendel gekeken? valt die wel binnen de norm? Heb je recentelijk de motor laten nakijken? of al jaren niet bij de dealer geweest? Anders een flesje brandstofsysteem reiniger kopen (Putoline fuel inject valvle & cleaner / Forté Moto power 1)
Mooie fiets met mooie kleurstelling! Hij lijkt nog redelijk origineel, klopt dat?Goedemorgen allemaal!
Sinds gisteren de trotse eigenaar van mijn nieuwe Yamaha Tracer 900 (eerste motor). Op naar wat beter weer
Dan zal de speling ook wel gecontroleerd zijn hoor. En heb je een flesje Forte op de rekening staan? want dan is dat ook al gebeurt.
Ligt eraan hoe zacht... bij bijv. de wegrace Hengelo mag je altijd parkeren op een grasveld. Dat gaat prima op de bok... op los zand wordt misschien een ander verhaal.Bij een zachte ondergrond ook niet heel safe
Helaas hebben ze vannacht weer gepekeld.... ik wacht nog even. Volgende week melden ze regen.. hopelijk is het genoeg om de pekel weg te spoelen.Goedemorgen allemaal!
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Yamaha Tracer 900 (mijn eerste motor). Op naar wat beter weer
Das waar, ik heb zo'n ovaal kunststof plaatje wat speciaal voor de zijstandaard is gemaakt wat ik eronder gooi als het zacht is, kost geen drol en weegt niks, persoonlijk vind ik die opgeschroefde plaatjes niet heel mooi. Enige nadeel is dat een los plaatje gejat kan worden maar tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd (klopt het even af)Ligt eraan hoe zacht... bij bijv. de wegrace Hengelo mag je altijd parkeren op een grasveld. Dat gaat prima op de bok... op los zand wordt misschien een ander verhaal.
Waar het volgens mij om gaat is dat het zwaartepunt van de motor niet buiten je steunpunten komt te liggen. Dat is natuurlijk bij plaatsing op de zijstandaard eerder het geval. Volgens mij is het niet zo'n probleem als de motor 'iets' wegzakt op de bok, als het maar gelijkmatig is..
Das waar, ik heb zo'n ovaal kunststof plaatje wat speciaal voor de zijstandaard is gemaakt wat ik eronder gooi als het zacht is, kost geen drol en weegt niks, persoonlijk vind ik die opgeschroefde plaatjes niet heel mooi. Enige nadeel is dat een los plaatje gejat kan worden maar tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd (klopt het even af)
Bovenstaande viel mij ook direct op tijdens het proefrijden van de 900 GT, de Tracer 700 heeft dit niet. Ik heb ze namelijk beiden proefgereden op achter elkaar. Ik vond dit ook behoorlijk apart. Ik reed toen 50 met cruise control aan, dus waarschijnlijk te lage toeren zoals hierboven al beschreven is. Bij de dealer werd aangegeven dat dit met de instelling van vering te maken had. Zelf heb ik mijn twijfels bij dit laatste.Wellicht al vaker te sprake gekomen maar ik ervaar rond de 50/55 km/u een vervelende stotterend/haperend motorblok. Alsof de toevoer benzine zo nu en dan even wegvalt. 300 km geleden grote beurt uitgevoerd.
Is dit nou de veel besproken stotteren MT-09 kwaal wat ik lees?
Nou heb ik dit wel pas ervaren nadat ik mijn veervoorspanning achter strakker heb gezet. Snap alleen niet waarom dit met elkaar te maken zou hebben.Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en heb al behoorlijk wat geleerd van alle tips en tricks die voorbij komen. Ik dacht dat ik toch maar eens moest registreren.
Ik hoop in Mei dit jaar eigenaar te zijn van de nieuwe Tracer 9GT, heb een topkoffer en osco kettingsmeerset er direct bij besteld. Ik heb vorig jaar de 900GT proef gereden en dit reed echt heerlijk. Na een BMW GS 650 en een Deauville 700 NT was het wel eens tijd voor iets spannender motor. Zodoende kwam ik bij de Tracer 900/9 terecht.
Bovenstaande viel mij ook direct op tijdens het proefrijden van de 900 GT, de Tracer 700 heeft dit niet. Ik heb ze namelijk beiden proefgereden op achter elkaar. Ik vond dit ook behoorlijk apart. Ik reed toen 50 met cruise control aan, dus waarschijnlijk te lage toeren zoals hierboven al beschreven is. Bij de dealer werd aangegeven dat dit met de instelling van vering te maken had. Zelf heb ik mijn twijfels bij dit laatste.
Verder lees ik weer rustig mee
Ik wil hem wel overnemen van je. Zal je een pm sturen.Ik vind zo een plankje juist altijd een gedoe (vooral het weer meenemen bij vertrek). Ik doe op elke motor altijd een zijstandaardverbreder, geen gedoe meer als je in het grind of losse ondergrond moet parkeren.
voor de tracer, model 2015-2017 heb ik er nog een te koop staan voor 15 euro , staat op Marktplaats
Ik ben nu wel benieuwd of het aan de voorspanning ligt of niet.Nou heb ik dit wel pas ervaren nadat ik mijn veervoorspanning achter strakker heb gezet. Snap alleen niet waarom dit met elkaar te maken zou hebben.
Het stekkertje zit er al op.Zondag, tijd voor wat creabea geknutsel.
Vrije slot rechterkant cockpit een mooie USB plug geplaatst afkomstig van Amazon (snelle verzending). Moest het gat klein beetje verruimen maar met een dremel is dat prima en netjes te doen.
Ik zoek nu een plug die past op 1 van de twee grijze vrije stekkers. Zelf ken ik ze als Yamaha accessoire stekker maar kan er geen vinden. Zie foto 2.
Ik kwam er ook zojuist achter maar bedankt voor de tip! Ik had nog een doos met superseal stekkers dus al fixed!Het stekkertje zit er al op.
Je hoeft alleen nog maar de draad dopjes en de pennen er in te zetten.
Die heb ik nog wel liggen.
Opgelost, mooi opgelost.Ik kwam er ook zojuist achter maar bedankt voor de tip! Ik had nog een doos met superseal stekkers dus al fixed!
Bewaar de zwarte dopjes wel, anders kun je de stekker niet naar origineel herstellen mocht je hem toch weer willen afsluitenIk kwam er ook zojuist achter maar bedankt voor de tip! Ik had nog een doos met superseal stekkers dus al fixed!