YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Iemand hier ervaring met (originele) binnentassen in de originele City zijkoffers?
Ja ik! Ik vind ze erg fijn, komen met handige zijvakjes en fijne draagbanden zodat je niet de koffers mee naar je hotelkamer hoeft te slepen ;-)
 
Ja ik! Ik vind ze erg fijn, komen met handige zijvakjes en fijne draagbanden zodat je niet de koffers mee naar je hotelkamer hoeft te slepen ;-)
Heb je de originele Yamaha tassen? Zijn ze een beetje stevig? En benutten ze het volume van de koffer goed? Wil natuurlijk zo min mogelijk bagageruimte kwijt...:)
 
Heb je de originele Yamaha tassen? Zijn ze een beetje stevig? En benutten ze het volume van de koffer goed? Wil natuurlijk zo min mogelijk bagageruimte kwijt...:)
Heb ze nog niet echt gebruikt maar het materiaal voelt stevig aan. En het zijn de originele tassen van Yamaha. Qua ruimte benutten…oordeel zelf (zie foto)
 

Bijlagen

  • 0AC3784C-EE99-420A-B604-B00EE9EABCAA.jpeg
    0AC3784C-EE99-420A-B604-B00EE9EABCAA.jpeg
    316,6 KB · Weergaven: 54
Ik heb net een setje binnen uit China, dacht iets van 25 euries.
Zien er erg goed uit, stevig en passen ook precies.
Als het op prijs gesteld wordt zal ik later.wat foto's toevoegen
 
Ik heb de originele zijkoffers van Yamaha, dus de grote versie met bolle deksels. Heb de motor nu 2 jaar en ben diverse keren met de originele binnentassen aan het kamperen geweest. Pasvorm is perfect aangepast aan het koffermodel. De binnentas heeft aan de bovenzijde een dubbele rits, je kunt de binnentas dus vanaf de gehele bovenkant vullen. Je hebt met de binnentas niet het probleem dat de koffers zijladers zijn. Als je de gevulde binnentas in de zijkoffer hebt geplaats, spanbandjes vast, en om de beide handgrepen denkt dat ze niet klem tussen koffer en deksel komen te zitten, dan sluit de deksel heel eenvoudig. Ik ben er wijs mee, goed doordacht systeem, maar ja, ik had geen keus, ze zaten er al bij de koop bij.
 
Ik heb de originele zijkoffers van Yamaha, dus de grote versie met bolle deksels. Heb de motor nu 2 jaar en ben diverse keren met de originele binnentassen aan het kamperen geweest. Pasvorm is perfect aangepast aan het koffermodel. De binnentas heeft aan de bovenzijde een dubbele rits, je kunt de binnentas dus vanaf de gehele bovenkant vullen. Je hebt met de binnentas niet het probleem dat de koffers zijladers zijn. Als je de gevulde binnentas in de zijkoffer hebt geplaats, spanbandjes vast, en om de beide handgrepen denkt dat ze niet klem tussen koffer en deksel komen te zitten, dan sluit de deksel heel eenvoudig. Ik ben er wijs mee, goed doordacht systeem, maar ja, ik had geen keus, ze zaten er al bij de koop bij.
De reden dat ik naar binnentassen kijk is inderdaad het zijlader principe: elke keer weer gehannis met de inhoud van de koffer als je onderweg iets wil pakken.... telkens weer zit er iets tussen koffer en deksel..
 
Heb ze nog niet echt gebruikt maar het materiaal voelt stevig aan. En het zijn de originele tassen van Yamaha. Qua ruimte benutten…oordeel zelf (zie foto)
Deze tas heeft een enkele rits (met 2 'wagentjes') om in het hoofdvak te komen? En dus niet het bovenlader principe waar juru het over heeft?
 
Beste Tracer rijders,

het was een mooie 2,5 jaar maar heb zojuist getekend voor een 1250 GS.

mocht er iemand interesse hebben in mijn tracer, Zie de MP link.

UPDATE: Verkocht naar alle waarschijnlijkheid.

 
Laatst bewerkt:
Beste Tracer rijders,

het was een mooie 2,5 jaar maar heb zojuist getekend voor een 1250 GS.

mocht er iemand interesse hebben in mijn tracer, Zie de MP link.

Vanwaar de overstap?
 
Beste Tracer rijders,

het was een mooie 2,5 jaar maar heb zojuist getekend voor een 1250 GS.

mocht er iemand interesse hebben in mijn tracer, Zie de MP link.

Mooi ding die 1250! Welke kleurstelling?
 
De quickshifter is ook fijn, al ik heb een paar keer gehad dat ie bij het opschakelen tussen de 5-6 in het niks schoot met een hoop geloei.
Ik hoop dat dit zichzelf verhelpt.
Ik herken bovenstaande ook maar dan bij de 2-3. Ik denk dat het aan onze quickshift skills ligt. Het werkt overigens wel mooi. De koppeling is bij mij erg ruim, deze moet ik nog bij laten stellen wanneer het mogelijk is. Hij komt nu aan het einde pas op en ik hoef hem maar 2 cm in te knijpen en hij is ontkoppeld. Op het moment gebruik ik alleen de quickshifter, dat ding is zo ongelofelijk makkelijk.

Wel jammer dat je met een nieuwe motor nog niet full power kan. Elke keer als ik de toerenteller op groen zie gaan zit je rond de 5600 toeren.

Heeft iemand nog tips voor een opzet ruitje? Bijvoorbeeld een givi ruitje o.i.d? Het scherm is te laag en de wind knalt vanuit allerlei richtingen op mijn hoofd tot hoofdpijn aan toe.
 
Ik herken bovenstaande ook maar dan bij de 2-3. Ik denk dat het aan onze quickshift skills ligt. Het werkt overigens wel mooi. De koppeling is bij mij erg ruim, deze moet ik nog bij laten stellen wanneer het mogelijk is. Hij komt nu aan het einde pas op en ik hoef hem maar 2 cm in te knijpen en hij is ontkoppeld. Op het moment gebruik ik alleen de quickshifter, dat ding is zo ongelofelijk makkelijk.

Wel jammer dat je met een nieuwe motor nog niet full power kan. Elke keer als ik de toerenteller op groen zie gaan zit je rond de 5600 toeren.

Heeft iemand nog tips voor een opzet ruitje? Bijvoorbeeld een givi ruitje o.i.d? Het scherm is te laag en de wind knalt vanuit allerlei richtingen op mijn hoofd tot hoofdpijn aan toe.
Zou gewon gaan proefrijden bij MDI... dan kan je een goede keuze maken.

ga ik ooit ook nog doen , maar voorlopig eerst maar eens tijd maken om te inrijden
 
Ik herken bovenstaande ook maar dan bij de 2-3. Ik denk dat het aan onze quickshift skills ligt. Het werkt overigens wel mooi. De koppeling is bij mij erg ruim, deze moet ik nog bij laten stellen wanneer het mogelijk is. Hij komt nu aan het einde pas op en ik hoef hem maar 2 cm in te knijpen en hij is ontkoppeld. Op het moment gebruik ik alleen de quickshifter, dat ding is zo ongelofelijk makkelijk.

Wel jammer dat je met een nieuwe motor nog niet full power kan. Elke keer als ik de toerenteller op groen zie gaan zit je rond de 5600 toeren.
Tijdens de proefrit heb ik een keer gehad dat hij tussen de 5 en 6 in het luchtledige zat. Bij mijn eigen GT niet meer voorgehad. Heb er nu bijna 600km opzitten. Overigens heb ik vanaf de eerste toeren al groen. Kwestie van instellen. Daarnaast doe ik niet aan braaf inrijden. Alleen het toerental een beetje in de gaten houden is voldoende. Doe ik zo al jaren😁
 
Ik herken bovenstaande ook maar dan bij de 2-3. Ik denk dat het aan onze quickshift skills ligt. Het werkt overigens wel mooi. De koppeling is bij mij erg ruim, deze moet ik nog bij laten stellen wanneer het mogelijk is. Hij komt nu aan het einde pas op en ik hoef hem maar 2 cm in te knijpen en hij is ontkoppeld. Op het moment gebruik ik alleen de quickshifter, dat ding is zo ongelofelijk makkelijk.

Wel jammer dat je met een nieuwe motor nog niet full power kan. Elke keer als ik de toerenteller op groen zie gaan zit je rond de 5600 toeren.

Heeft iemand nog tips voor een opzet ruitje? Bijvoorbeeld een givi ruitje o.i.d? Het scherm is te laag en de wind knalt vanuit allerlei richtingen op mijn hoofd tot hoofdpijn aan toe.
Ik heb ook interesse in een opzet ruitje. Yamaha heeft ook een groter scherm. Heb je daar al naar gekeken?
Ik heb inmiddels ruim 2500km op de tracer 9 gt staan. Vandaag zat ik nog een keertje tussen de 2e en 3e versnelling. Ik ben wel blij met de comfortseat…. 🙂
 
Veel plezier ermee!
Mocht je een 50 liter topkoffer monteren, dan heb ik nog de gekleurde kappen liggen.
 
Ik heb voor de liefhebber een Bagster Zadel te koop voor de Tracer GT 2018-2020.
Heb er een jaar op gereden, maar geswitched naar een Topsellerie die mij ik mooier vind. Maar dat is heel persoonlijk.

Linkje
 
Ik heb nog een aantal accessoires te koop voor de liefhebbers:

Hi Mark,
Even ook een bericht gestuurd via MP.
Ik heb interesse in de koffer (heb namelijk dezelfde kleurstelling :Y) /steun/tas en rek. Kom graag met je in contact.
Groet Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan