• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb waarschijnlijk binnenkort nog wel een hele bult aan accessoires te koop, waaronder:
  • Handkappen Nimbus grey - nieuw en ongebruikt
  • Quickshifter origineel Yamaha (en compleet incl. handleiding)
  • Handvatverwarming origineel Yamaha (en compleet incl. handleiding)
  • Zijkoffers City gespoten zwart (zijdeglans) incl. koffersteunen voor 2018 model e.v.
  • Originele knipperlichten voorzijde
  • Originele risers
Verder nog een aantal andere accessoires (waaronder een Streetbox met HPA), maar er bestaat een kans dat ik een 2020 model (GT) terugkoop of een 2021/2022 model...

hoe zet je de ruit schuiner of kan dat alleen bij de 2017 variant? Vandaag aangepaste zadel opgehaald. Nog niet helemaal tevreden. Hij is nog wat schuiner geworden, waardoor ik nu letterlijk op de tank zit met 1 gedeelte en met de billen nog op het zadel. Van de week even testen, maar ik moet nog een keer terug ben ik bang.
He Blaxtard, jij bent toch ook lang (1,94 m als ik me niet vergis)... hoe zit je op de nieuwe Tracer? En welke binnenbeenlengte heb je? Ik vind de nieuwe Tracer voor lange mensen geen vooruitgang... qua zadelhoogte in elk geval.

Wat was er niet goed aan het standaard zadel?

He Blaxtard, jij bent toch ook lang (1,94 m als ik me niet vergis)... hoe zit je op de nieuwe Tracer? En welke binnenbeenlengte heb je? Ik vind de nieuwe Tracer voor lange mensen geen vooruitgang... qua zadelhoogte in elk geval.

Wat was er niet goed aan het standaard zadel?
Klopt, 1,94m (binnen beenlengte 94 cm). Je kan niet naar achteren schuiven op het zadel, omdat hij vrij ver naar voren helt. Vanwege de lengte hoef je niet altijd 'op' de tank te zitten. Doordat je naar voren helt voel je na een uur je zit beentjes behoorlijk. Ik wilde dit verhelpen door het zadel te laten afvlakken, alleen het zadel ligt anders op 'tafel' dan op de motor. Waardoor de vermaker hem per ongeluk nog schuiner heeft gemaakt. De zithoek met de knieën vind ik verder geen probleem, soms werden mijn benen doof, maar dit kwam dan weer door het zadel die gewoon van hout was op de randen.

Ook is het scherm echt een drama met de buffering, dit komt omdat het standaard scherm precies onder in je vizier komt op de laagste stand en op de hoogste stand boven in je vizier.

Klopt, 1,94m (binnen beenlengte 94 cm). Je kan niet naar achteren schuiven op het zadel, omdat hij vrij ver naar voren helt. Vanwege de lengte hoef je niet altijd 'op' de tank te zitten. Doordat je naar voren helt voel je na een uur je zit beentjes behoorlijk. Ik wilde dit verhelpen door het zadel te laten afvlakken, alleen het zadel ligt anders op 'tafel' dan op de motor. Waardoor de vermaker hem per ongeluk nog schuiner heeft gemaakt. De zithoek met de knieën vind ik verder geen probleem, soms werden mijn benen doof, maar dit kwam dan weer door het zadel die gewoon van hout was op de randen.

Ook is het scherm echt een drama met de buffering, dit komt omdat het standaard scherm precies onder in je vizier komt op de laagste stand en op de hoogste stand boven in je vizier.
Oke bedankt, ik heb wellicht al iets meer ervaring met het vermaken van zadels... Zowel mijn 2014'er MT-09 als de 2019 Tracer heb ik volledig aan laten pakken qua zadel. Ze liepen allebei naar voren af... de nieuwe Tracer dus ook. De zadels die ik heb laten vermaken is altijd in 1 dag gebeurd terwijl ik erbij was, om proef te zitten en bij te sturen.

Qua scherm zal er een kleinere op moeten, dat is tenminste mijn ervaring met de 2019 Tracer. Dan zit je wel volledig met je kop in de wind, maar dat ben ik gewend (altijd naked-bikes gereden).

Is dit eigenlijk je eerste motor?

Zo, mijn Tracer 900 GT is weer klaar voor de motorvakantie. Nieuwe voorband en 10K beurt gehad. Ook 2 nieuwe remschijven en 2 sets remblokken onder garantie omdat er een schijf krom was. Nu aftellen tot de vakantie :)

Ik heb het eerst maar eens gezocht in een aanpassing die geen geld kost. Alleen maar een kwartiertje sleutelen.
De steunen op foto 1 verwisseld van links naar rechts en visa versa. Dan komt het zadel al iets rechter te liggen. Je kunt ook nog de rubbers op foto 2 verwijderen, maar daardoor werd het zadel mij te wiebelig. De eerste vrij korte ritjes had ik echt het gevoel dat ik minder naar voren kwam te zitten. Volgende week in België en Luxemburg kan ik het goed testen. Dan zo'n 1000 km te maken. :]

Oh ja, ik heb de originele comfort zadels.

Bijlagen

• tempsnip.png
    tempsnip.png
    270,6 KB · Weergaven: 76
  • tempsnip_1.png
    tempsnip_1.png
    316,1 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Ik heb het eerst maar eens gezocht in een aanpassing die geen geld lost. Alleen maar een kwartiertje sleutelen.
De steunen op foto 1 verwisseld van links naar rechts en visa versa. Dan komt het zadel al iets rechter te liggen. Je kunt ook nog de rubbers op foto 2 verwijderen, maar daardoor werd het zadel mij te wiebelig. De eerste vrij korte ritjes had ik echt het gevoel dat ik minder naar voren kwam te zitten. Volgende week in België en Luxemburg kan ik het goed testen. Dan zo'n 1000 km te maken. :]

Bijzonder, zal dit vanmiddag eens proberen aan te passen.

Oke bedankt, ik heb wellicht al iets meer ervaring met het vermaken van zadels... Zowel mijn 2014'er MT-09 als de 2019 Tracer heb ik volledig aan laten pakken qua zadel. Ze liepen allebei naar voren af... de nieuwe Tracer dus ook. De zadels die ik heb laten vermaken is altijd in 1 dag gebeurd terwijl ik erbij was, om proef te zitten en bij te sturen.

Qua scherm zal er een kleinere op moeten, dat is tenminste mijn ervaring met de 2019 Tracer. Dan zit je wel volledig met je kop in de wind, maar dat ben ik gewend (altijd naked-bikes gereden).

Is dit eigenlijk je eerste motor?
Inmiddels al mijn 4e motor (wel eerste yamaha / tracer), maar met mijn vorige motoren moest ik ook continu het comfort aanpassen. Daar heb ik elke keer ook het zadel en scherm aangepast. Eigenlijk zou ik gewoon een dikke motor moeten kopen, waarbij ik goed uit de wind zit.

Laatst bewerkt:
Dit slotje bestellen
59C-281C0-00-00 - Black

Link op de website
Als ik dat slotje opzoek blijkt dat het wel kan bij een 9GT, maar niet bij een sleutel van de 900GT, klopt dat, of zie ik wat over het hoofd?

Als ik dat slotje opzoek blijkt dat het wel kan bij een 9GT, maar niet bij een sleutel van de 900GT, klopt dat, of zie ik wat over het hoofd?
Tis een standaard slotje,
Erbij krijg je een aantal zakjes met plaatjes.
Je meet je sleutel op zoals in de bijgeleverde manual staat.
Hiermee bepaal je welke plaatje ik welk slot gaat.
Je kunt hem dus aanpassen voor iedere Yamaha sleutel.

Is ook gedaan met het slotje van mijn topkoffer die ik eerst op de 900GT had en nu op mijn 9GT. Werkt prima. Heb nog maar een sleutel nodig😁

Weet niet of dit klopt... ik heb de eerste serie MT-09 gehad. Daar ging de NAKS na ruim 50.000 km kapot door een gebrek aan smering. Ze hebben in de loop der tijd de smering van de CCT veranderd van spatsmering naar druksmering. Wat is het chassisnummer van het voertuig? Ik heb een PDF met daarin info over dit probleem (technisch bulletin), waarin een lijst staat met welke chassisnummer-series betrokken zijn.
@KeesH
onder de Tracer ligt toch hetzelfde blok?
Ik heb een 2016 model, geld dit hier ook voor?
staat overigens net op 22.000km

@KeesH
onder de Tracer ligt toch hetzelfde blok?
Ik heb een 2016 model, geld dit hier ook voor?
staat overigens net op 22.000km
Dit zijn de chassisnummers welke verbeterd zijn (dus druksmering hebben). Diegene ervoor hebben spatsmering, daar is een update voor verkrijgbaar. Overigens denk ik dat model 2016 reeds verbeterd is, maar dat zal uit je framenummer moeten blijken...

Bekijk media item 1355330

Volgens de site van Yamaha zijn er bij aardig wat dealers een tracer 9 gt waar je een proefrit op kan doen. Deze al is na gebeld? Proefrit boeken tracer 9gt
Vandaag bij Motostore Barendrecht een proefrit gedaan en gewoon correct geholpen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was na de proefrit. Alles waar ik ontevreden over was van het 2016 model (die ik al 5 jaar heb) is verbeterd. Stabiliteit bij hogere snelheden, vering en het zadel. Ik ben echt gaan twijfelen tussen de S1000 XR en de 9 GT. Prijsverschil is 8800 euro maar dan is de 9 GT zonder Akrapovic (lelijk uiterlijk tov origineel) en zonder scm gecertificeerd alarm. Als je dat verrekend blijft er ongeveer 6600 euro verschil over. Even een paar dagen over nadenken.
Zo wie zo heb ik dan wat 2016 onderdelen in de aanbieding:
Corbin zadel (zwart-carbon met rode stiksels en rand)
Comfort zadel set
Brembo remblokken nieuw
Originele geheel nieuwe uitlaat 2016 model
Losse Givi maxia 4 (slechts 3.000 km mee gereden)
Haynes handboek
Originele handvaten (nieuw, ik heb verwarmde)

Givi heeft ook de gps mount voor het 2021 model af

Vandaag bij Motostore Barendrecht een proefrit gedaan en gewoon correct geholpen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was na de proefrit. Alles waar ik ontevreden over was van het 2016 model (die ik al 5 jaar heb) is verbeterd. Stabiliteit bij hogere snelheden, vering en het zadel. Ik ben echt gaan twijfelen tussen de S1000 XR en de 9 GT. Prijsverschil is 8800 euro maar dan is de 9 GT zonder Akrapovic (lelijk uiterlijk tov origineel) en zonder scm gecertificeerd alarm. Als je dat verrekend blijft er ongeveer 6600 euro verschil over. Even een paar dagen over nadenken.
Comfort zadel set
Brembo remblokken nieuw
Haynes handboek

6600 euro verschil en dan heeft de BMW dezelfde opties als de Tracer? Tja… 6600 euro is grofweg 3300 liter benzine…dat zijn 82500 mooie kilometers die je dan met de Tracer kunt maken 😇

Xr1000 zit denk in een andere klasse van de KTM 1290 en Ducati multistrada. Qua prijs is de Xr900 meer een concurrent of een Tiger 900 / Versys 1000. Xr1000 vind ik een mooie machine, lees wel wisselende verhalen over het nieuwe model. Van het verschil in prijs kun je idd veel benzine of een MT07 kopen O-)

Gisteren lange rit door de Antwerpse haven, Doel, Zeeland en stukje Brabant gemaakt. De Tracer blijft toch wel goed compromis tussen sport en tour. Stiekem wel rond aan het kijken naar een andere motor...... iemand idee wat een 2016 met 30dkm ongeveer aan inruil doet?

Hoi, Mijn Tracer 9 GT is aan huis afgeleverd :-) op 7 augustus. Heb er wat op gereden, niet veel door gezondheidsklachten, maar deze week hoop ik weer wat te rijden. Ben er blij mee! Ruitje is wel wat (ik ben 1,97), maar dat los ik wel op als ik weer echt wat kan rijden. Ik heb de grote Schuberth C3 Pro, die past in de zijkoffer. Hoop hier ook weer een leuke tijd mee te hebben.

Hoi, Mijn Tracer 9 GT is aan huis afgeleverd :-) op 7 augustus. Heb er wat op gereden, niet veel door gezondheidsklachten, maar deze week hoop ik weer wat te rijden. Ben er blij mee! Ruitje is wel wat (ik ben 1,97), maar dat los ik wel op als ik weer echt wat kan rijden. Ik heb de grote Schuberth C3 Pro, die past in de zijkoffer. Hoop hier ook weer een leuke tijd mee te hebben.
Gefeliciteerd met de tracer! Ik ben benieuwd wat voor oplossing je vindt voor het ruitje.

Ik heb het eerst maar eens gezocht in een aanpassing die geen geld kost. Alleen maar een kwartiertje sleutelen.

Ik heb bovenstaande geprobeerd, Radja. Voor mij had het nu weinig zin, omdat het zadel aangepast was. Ik heb het niet gemeten, maar het is in ieder geval eenvoudig uit te voeren. Inmiddels weer terug gemonteerd.

Comfort zadel set
Brembo remblokken nieuw
Haynes handboek

Voordat je besteld loont het wellicht om even rond te shoppen. Ik heb een 9gt in bestelling staan bij motostore en ben van de week gebeld dat de verwachte levering pas eind oktober is (was begin oktober) las echter dat er bij motoport echt 2 op voorraad zijn maar dan moet je er wel voor naar limbabwe.

Hoi Matt Grey,

Hoe zit je met jouw lengte op de Tracer 9? En wat is je referentie c.q. vorige motor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Xr1000 zit denk in een andere klasse van de KTM 1290 en Ducati multistrada. Qua prijs is de Xr900 meer een concurrent of een Tiger 900 / Versys 1000. Xr1000 vind ik een mooie machine, lees wel wisselende verhalen over het nieuwe model. Van het verschil in prijs kun je idd veel benzine of een MT07 kopen O-)

Gisteren lange rit door de Antwerpse haven, Doel, Zeeland en stukje Brabant gemaakt. De Tracer blijft toch wel goed compromis tussen sport en tour. Stiekem wel rond aan het kijken naar een andere motor...... iemand idee wat een 2016 met 30dkm ongeveer aan inruil doet?
zelfs een F900XR is al bijna €16.400 met min of meer dezelfde opties als de 9GT en dan heb je er nog geen koffers bij.... ik vind het een dure machine (maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten)

Terug
Bovenaan Onderaan