YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Lijkt er op, maar op dit moment zijn alleen de ’oude’ city koffers leverbaar. Denk dat ze eerst die voorraad op willen maken😁
 
Hoezo zou de inlaat stiller worden door het plaatsen van de akra? Of begrijp ik je verkeerd.

Daarbij vind ik het originele ontwerp nog het mooiste in de lijn van de motor passen, maar dat had ik met de oudere modellen ook al..
Naast het achterwiel vind ik hem ineens misplaatst.
Helemaal met je eens. Ik vind die onder de motor een stuk mooier als zo'n ding naast het wiel.
 
Ik heb de Puig racing, als ik me niet vergis is die er ook in smoke. Het is wel een lage ruit..
 
Ik heb de Puig racing, als ik me niet vergis is die er ook in smoke. Het is wel een lage ruit..
Ik ben niet zo zeer op zoek naar een hoge of lage ruit. Maar wel smoke. Ik heb het niet zo op dat helder transparant. Kees, als je een keer een fotootje kan posten....
 
Als ik het goed heb heeft de tracer 900 bij 2015 2 accessoire stekkers achter de dashboard/kockpit. Nu wil de vrouw handvat verwarming en een telefoon lader. Gebruikt onderstaande handvat verwarming-set 1 of 2 accessoire-stekkers dat iemand toevallig weet?
Kan je me is laten weten of dit gelukt is?
Wil namelijk zelf ook hvv op mijn traver 900 van 2018 . Echter heb ik al 1 acc.stekkertje gebruikt voor mijn navi..

weet iemand of er totaal maar 2 aansluit stekkertjes zitten of meerder?
welke is anders de beste vervanger van de originele Yamaha?
bedankt alvast!
 
Kan je me is laten weten of dit gelukt is?
Wil namelijk zelf ook hvv op mijn traver 900 van 2018 . Echter heb ik al 1 acc.stekkertje gebruikt voor mijn navi..

weet iemand of er totaal maar 2 aansluit stekkertjes zitten of meerder?
welke is anders de beste vervanger van de originele Yamaha?
bedankt alvast!
Volgens mij plug je de originele handvatverwarming op speciaal daarvoor bedoelde stekkertjes in, dus dat heeft niks met accessoirestekkers te maken.

De originele is duur, maar ook via de stuurschakelaars in te stellen en via het dashboard te controleren. Niks mis mee..
 
Volgens mij plug je de originele handvatverwarming op speciaal daarvoor bedoelde stekkertjes in, dus dat heeft niks met accessoirestekkers te maken.

De originele is duur, maar ook via de stuurschakelaars in te stellen en via het dashboard te controleren. Niks mis mee..
Aha dat zou top zijn ik hoor het graag nog van basman180. Dan ga ik ze ook bestellen.

werkt die bediening (aan en uit) zetten dan ook wel prettig als je helemaal in het menu moet gaan zitten? Had op m’n oude z750 hvv van oxford met extern bedieningspaneeltje werkte helemaal top
 
Aha dat zou top zijn ik hoor het graag nog van basman180. Dan ga ik ze ook bestellen.

werkt die bediening (aan en uit) zetten dan ook wel prettig als je helemaal in het menu moet gaan zitten? Had op m’n oude z750 hvv van oxford met extern bedieningspaneeltje werkte helemaal top
Easy as well.... mode knop indrukken waardoor je switcht naar de HVV bediening, dan via de pijlschakelaars hoger of lager zetten. Je kunt per stand het absolute niveau instellen, dat doe je in het menu...

Ik weet niet of je handig bent... maar de stekkertjes voor de HVV zitten achter het paneel rechtsvooraan..

Bekijk media item 1356225
 
Laatst bewerkt:
Dan zet je toch de zaag er in?

Als ik met een lager aftermarket ruitje turbulentie krijg, probeer ik uit hoe laag ik het ruitje moet maken, en zet ik er gewoon de zaag in. Dan de rand weer netjes schuren met een steeds fijnere korrel, zodat je uiteindelijk goed moet kijken dat het niet de originele afmeting is.

Ik heb een ruitje van WRS gekocht (donker), maar nog niet getest. Als ik er 4cm af moet halen om in een schone luchtstroom te zitten doe ik dat gewoon.
 
Dan zet je toch de zaag er in?

Als ik met een lager aftermarket ruitje turbulentie krijg, probeer ik uit hoe laag ik het ruitje moet maken, en zet ik er gewoon de zaag in. Dan de rand weer netjes schuren met een steeds fijnere korrel, zodat je uiteindelijk goed moet kijken dat het niet de originele afmeting is.

Ik heb een ruitje van WRS gekocht (donker), maar nog niet getest. Als ik er 4cm af moet halen om in een schone luchtstroom te zitten doe ik dat gewoon.
Bewuste ruit is me te duur om daar nou de zaag in te zetten. De originele ruit volstaat voor mij als het gaat om de hoogte. Maar zou dit dus graag in smoke willen hebben. Je ziet weleens folie voor ramen en autolampen, zou dat wat zijn?
 
Volgens mij plug je de originele handvatverwarming op speciaal daarvoor bedoelde stekkertjes in, dus dat heeft niks met accessoirestekkers te maken.

De originele is duur, maar ook via de stuurschakelaars in te stellen en via het dashboard te controleren. Niks mis mee..
Idd. Zijn aparte aansluitingen voor. Die zitten aan de rechterkant achter het (zwarte) zijpaneel. Staat los van de accessoires aansluitingen.
 
Bewuste ruit is me te duur om daar nou de zaag in te zetten. De originele ruit volstaat voor mij als het gaat om de hoogte. Maar zou dit dus graag in smoke willen hebben. Je ziet weleens folie voor ramen en autolampen, zou dat wat zijn?
Er zijn toch nog wel meer merken? Kijk eens bij Louis bijvoorbeeld..
 
Er zijn toch nog wel meer merken? Kijk eens bij Louis bijvoorbeeld..
Louis, Rad, Motea, MDI, Givi, etc. ik ga ze allemaal af. Meeste zijn groot of klein. Waarom zou je als fabrikant ook zelfde maat maken, daar zal minder handel in zitten En niet alle merken hebben al ruit voor 9gt. Ik speur nog wat rond wie weet kom ik ooit wat tegen. Zo desperate ben ik nou ook niet.😊
 
Louis, Rad, Motea, MDI, Givi, etc. ik ga ze allemaal af. Meeste zijn groot of klein. Waarom zou je als fabrikant ook zelfde maat maken, daar zal minder handel in zitten En niet alle merken hebben al ruit voor 9gt. Ik speur nog wat rond wie weet kom ik ooit wat tegen. Zo desperate ben ik nou ook niet.😊
De ruit voor de 9 is gelijk aan die van een 900 vanaf 2018.. althans, de montagepunten zijn hetzelfde.. misschien opent dat wat deuren voor je...
 
Op de site van Puig staan wel wat foto's.. Sport Screen for motorcycle Yamaha MT-09 TRACER GT 2021 - Motoplastic PUIG

Ik heb zelf vermoedelijk de smoke..

Bekijk media item 1356224
Deze lijkt wel heel sterk op het ruitje van WRS (of andersom).

IMG_20220219_151111.jpg

Net een ritje gemaakt want morgen regent het weer de hele dag. Met de harde wind wat lastig te bepalen, maar ik lijk er weinig turbulentie van te hebben. (1,86m, zadel in hoge stand)
 

Bijlagen

  • IMG_20220219_151111.jpg
    IMG_20220219_151111.jpg
    155,8 KB · Weergaven: 33
Easy as well.... mode knop indrukken waardoor je switcht naar de HVV bediening, dan via de pijlschakelaars hoger of lager zetten. Je kunt per stand het absolute niveau instellen, dat doe je in het menu...

Ik weet niet of je handig bent... maar de stekkertjes voor de HVV zitten achter het paneel rechtsvooraan..

Bekijk media item 1356225
Hee Kees, hoe kom jij aan deze mooie strakke tekening?
 
Mij lijkt het Puig touring scherm (64 cm *44,5) wel wat, deze is net weer hoger en heeft een andere luchtstroom dan mijn v-stream (61 cm). Helaas wel lastig te krijgen.

Heeft iemand ook ervaring met de Heed site? Ik wil graag de crashbars bestellen, maar vraag mij af of de Kurier GLS ook voldoet of dat het beter is om de UPS te doen.

1645302773406.png
 
Mij lijkt het Puig touring scherm (64 cm *44,5) wel wat, deze is net weer hoger en heeft een andere luchtstroom dan mijn v-stream (61 cm). Helaas wel lastig te krijgen.

Heeft iemand ook ervaring met de Heed site? Ik wil graag de crashbars bestellen, maar vraag mij af of de Kurier GLS ook voldoet of dat het beter is om de UPS te doen.

Bekijk bijlage 1729860
Even aangenomen dat dat de GLS is die wij hier in NL ook kennen (als je het mij vraagt één van de betere bezorgers), zou ik daarvoor kiezen. Je bent toch verzekerd als je met PayPal betaalt...
 
Ik heb nog wel een interessante feature gevonden voor zowel de Tracer 9 als de 900 rijders. Een Amerikaan heeft wat kitjes gemaakt om het zadel iets te kantelen (voorzijde omhoog). Het zadel van zowel de 9 als de 900 loopt nogal naar voren af. Probleem voor mij is een beetje de hoge verzend- en importkosten. Dat kan wellicht beter worden als we meerdere setjes tegelijk bestellen. Zijn er hier nog meer mensen die er belang bij hebben?

Yamaha 2021 Tracer 9 GT Seat Slope Mod - JK3D.us

Yamaha FJ-09/MT-09/Tracer 900 (GT) Seat Slope Mod - JK3D.us
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan