YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Zijn er al meerderen die met de motor naar het werk gaan? Ik moet zeggen het is fris in de ochtend, maar vol te houden met de handvat verwarming. Het valt mij wel op dat de motor 's middags echt een stuk soepeler loopt dan 's ochtends. Dan is hij wat rauwer en rijdt hij wat minder soepel. De quickshifter doet het overigens op de heen en terugweg dikke prima, wat een genot.
 
Zijn er al meerderen die met de motor naar het werk gaan? Ik moet zeggen het is fris in de ochtend, maar vol te houden met de handvat verwarming. Het valt mij wel op dat de motor 's middags echt een stuk soepeler loopt dan 's ochtends. Dan is hij wat rauwer en rijdt hij wat minder soepel. De quickshifter doet het overigens op de heen en terugweg dikke prima, wat een genot.
Zeker, tijdens de lockdowns was het regelmatig zo rustig op de weg dat het aan- en uittrekken van het motorpak meer tijdverlies oplevert dan dat per motor gaan normaal oplevert, dus december en januari nog wel wat autokilometers gemaakt, maar voor de rest lekker op de brommert ...
'normaal' rij ik uitgezonderd gladheid het hele jaar door...
 
Hier ook lekker het hele jaar door, koud of nat, maakt niet uit (behoudens sneeuw of ijzel) :].
Ik spuit voor de pekel periode de motor wel in met S100 Corrosionsschutz. In maart weer even lekker schoenboenen en de motor komt er weer als nieuw onder vandaan.
 
Ik rij wel in deze tijden als in de afgelopen weken, nog geen verschil gemerkt tussen een koude motor (als in uit een overdekte doorwaai garage) in de ochtend en de warme 18 graden garage waar ik hem uit rij in de middag. Met een 900gt dat is.
 
Zijn er al meerderen die met de motor naar het werk gaan? Ik moet zeggen het is fris in de ochtend, maar vol te houden met de handvat verwarming. Het valt mij wel op dat de motor 's middags echt een stuk soepeler loopt dan 's ochtends. Dan is hij wat rauwer en rijdt hij wat minder soepel. De quickshifter doet het overigens op de heen en terugweg dikke prima, wat een genot.
Heb jij een 2021 GT? Dan kan het zijn dat de software update van de recall gaat helpen.
 
Heb jij een 2021 GT? Dan kan het zijn dat de software update van de recall gaat helpen.
Ik hoop het, hou het nu even extra in de gaten.

Voor de geinteresseerden in de nieuwe Tracer 9 of een andere motor. Er zijn weer Yamaha Demodagen.

Welke Yamaha kies je?

Naast de nieuwste Yamaha-modellen zullen ook bestaande modellen aanwezig zijn. Heb jij de MT-07 of Ténéré 700 al geprobeerd? Of ga jij voor de MT-10? Voor 2022 is die volledig opgefrist. Deze hypernaked van de R1-afgeleide CP4-motor met hoog koppel beschikt over een uniek en intimiderend uiterlijk met een onderscheidend en afgestemd inlaatgeluid. Of is de XSR900 iets voor jou? De vernieuwde XSR900 beschikt niet alleen over de 890cc-CP3 met een ton aan koppel, maar ook over een sportieve Quick Shifter en een ontspannen cruise control-functie.
Op basis van beschikbaarheid* zullen de volgende modellen aanwezig zijn tijdens de Yamaha Demo Ride Tour:

Hyper Naked
  • MT-10
  • MT-09
  • MT-07 (vol vermogen & in 35 kW versie)
  • MT-03
Touring
  • Tracer 9
  • Tracer 9 GT
  • Tracer 7 GT
  • NIKEN GT
Adventure
  • Ténéré 700
  • Ténéré 700 Rally
  • Ténéré 700 World Raid
Scooters
  • TMAX Tech MAX
  • Tricity 300
*De inhoud van de Demo Ride Tour truck kan variëren per event. Tijdens het registreren kun je zien welke units beschikbaar zijn tijdens het door jou gekozen dealer-event.

Hier kan je de data vinden: Demo ride website
 
Vandaag smoke ruitje gemonteerd.
 

Bijlagen

  • 20220323_181836.jpg
    20220323_181836.jpg
    184,2 KB · Weergaven: 61
  • 20220323_181715.jpg
    20220323_181715.jpg
    505,2 KB · Weergaven: 60
  • 20220323_182614.jpg
    20220323_182614.jpg
    402,2 KB · Weergaven: 59
  • 20220323_181313.jpg
    20220323_181313.jpg
    475,7 KB · Weergaven: 59
Hier overigens de yamaha brief binnen 👍 als het goed is zou hij bij de rest ook binnen moeten komen.
 
Vandaag naar de dealer geweest voor de 10.000 beurt en de twee recalls. Met een bejaarde Dauville (leenmotor😂) rondje gereden en daarna weer met de Tracer naar huis😁. Vond dat bejaarde gebakje niet eens zo slecht rijden. Had er 109.000 op zitten, maar liep nog mooi.
 
Geen brief, wel gemeld. Spullen zijn onderweg.

Ergens volgende week wanneer het regent, zal de afspraak wel zijn ☺️
 
Persoonlijk vind ik de smoke ruitjes of de donkere ruitjes ook wel beter staan bij de tracer. De doorzichten lijken mij alleen praktischer.
Sinds gisteren een ermax sport erop.
Smoelt iig beter, qua wind. Zal niet , maakt ook mij niet uit.

Moet alleen nog even afstellen, want momenteel als de ruit in de hoogste stand staat, raakt ie de handkap🥴
 

Bijlagen

  • BA17920F-5AF0-48F8-BF3B-FCDC2B8E0077.jpeg
    BA17920F-5AF0-48F8-BF3B-FCDC2B8E0077.jpeg
    217,6 KB · Weergaven: 52
Terug
Bovenaan Onderaan