YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Volgens mij slaat de ventilator aan bij 109(??) graden. Heb je gelijk je ventilator getest.
Volgens mij al eerder. Bij 105 ofzo dacht ik..
Ook geen pegs meer volgens mij 🤪

Die raken op de zijstandaard zowat de grond. Enorme antenne's. Of is dat op de tracer 9 minder geworden?

Op de Tracer 900 goede vering, pegs er af en rubber van de middenbok dunner maken. veel meer kun je niet doen qua grondspeling.
 
Als ik dat doe met mijn huidige t31 bridgestones due er vabaf de dealer er onderzit dan ga ik op me plaat |( Wat eeen kutband is dat zeg om sporttief mee te rijden 8)7-O-
Ik heb nu 5500km erop zitten na 1/2 jaar op de T32 Bridgestones. Heb helaas geen geen vergelijk omdat ik begonnen ben met mijn tracer 9gt 2022 na 15 jaar niet gereden te hebben. Wat me opvalt is dat ze bij veel bitumenstrips (ofwel goedkope gemeentereparaties 🤬🤬🤬) op de weg erg weinig grip hebben…
Dan kwispelt mijn tracer beetje snel…
In de regen en prutsneeuw tot nu toe weinig problemen gehad.
Iemand suggesties voor een ‘woon-werk hele jaar doorrijder’ als ik qua volgende banden?
 
Ik heb woon-werk altijd Michelin Road gehad. Warmen snel op, goede regen kwaliteit en lange levensduur. Dat vond ik belangrijker dan plat door de bocht kunnen. Op de snelweg en doorgaande wegen toch geen issue.
 
Ik heb nu 5500km erop zitten na 1/2 jaar op de T32 Bridgestones. Heb helaas geen geen vergelijk omdat ik begonnen ben met mijn tracer 9gt 2022 na 15 jaar niet gereden te hebben. Wat me opvalt is dat ze bij veel bitumenstrips (ofwel goedkope gemeentereparaties 🤬🤬🤬) op de weg erg weinig grip hebben…
Dan kwispelt mijn tracer beetje snel…
In de regen en prutsneeuw tot nu toe weinig problemen gehad.
Iemand suggesties voor een ‘woon-werk hele jaar doorrijder’ als ik qua volgende banden?
ik ga weer lekker terug naar dunlop roadsmart 3 of 4 ;)
die dingen heb ik ook mijn street triple gehad en ik kon me knietjes aan de grond leggen ik kon er gewoon zelfs stoppies mee doen en het deed het allemaal. zelfs vertrouwen gaf die op teer strepen en op overstromende wegen in duitsland met 150 gewoon klaverblad nemer :]*O*
 
Weet iemand hoe het zit met de levering van de 2023 modellen? Ik heb het oog op de tracer 9 basis versie, ga binnenkort proefrijden.
 
Ik heb nu 5500km erop zitten na 1/2 jaar op de T32 Bridgestones. Heb helaas geen geen vergelijk omdat ik begonnen ben met mijn tracer 9gt 2022 na 15 jaar niet gereden te hebben. Wat me opvalt is dat ze bij veel bitumenstrips (ofwel goedkope gemeentereparaties 🤬🤬🤬) op de weg erg weinig grip hebben…
Dan kwispelt mijn tracer beetje snel…
In de regen en prutsneeuw tot nu toe weinig problemen gehad.
Iemand suggesties voor een ‘woon-werk hele jaar doorrijder’ als ik qua volgende banden?
RoadSmart IV kan ik je aanbevelen. Hoe het met de levensduur zit kan ik nog niet alles van zeggen, maar met de RoadSmart III deed ik 20.000 voor en 12.000 achter met een wisselende rijstijl..

De T32 heb ik achter al meerdere malen een stap voelen zetten, zelfs in het droge op schoon asfalt. Daarnaast was de voorband sneller op dan de achterband. Voor mij geen Bridgestone meer.
 
RoadSmart IV kan ik je aanbevelen. Hoe het met de levensduur zit kan ik nog niet alles van zeggen, maar met de RoadSmart III deed ik 20.000 voor en 12.000 achter met een wisselende rijstijl..

De T32 heb ik achter al meerdere malen een stap voelen zetten, zelfs in het droge op schoon asfalt. Daarnaast was de voorband sneller op dan de achterband. Voor mij geen Bridgestone meer.
Ik ging net de vraag stellen aan mede-eigenaars: deze week al 3 keer een lichte uitstap gevoeld.. vooral bij vlot uit accelereren. bandenspanning is OK, OEM montage T32’s
 
Ik ga het er niet op gokken... Wellicht dat jij ons dat over een tijdje kunt vertellen? 😉
Ik heb nog S22’s liggen die besteld zijn voor een vriend, meer kans dat die er opeens onder liggen :+.

Ik dacht eerst dat het te wijten was aan wegdek die al enige tijd niet meer proper geregend is. Als jij enigszins dezelfde ervaring had met die T32 zal het toch niet aan het wegdek liggen :)
 
Ik heb nog S22’s liggen die besteld zijn voor een vriend, meer kans dat die er opeens onder liggen :+.

Ik dacht eerst dat het te wijten was aan wegdek die al enige tijd niet meer proper geregend is. Als jij enigszins dezelfde ervaring had met die T32 zal het toch niet aan het wegdek liggen :)
Dat kan natuurlijk, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Daarbij leg ik de banden zelf, karkas is zoooo enorm stug... 😑
 
ik ga weer lekker terug naar dunlop roadsmart 3 of 4 ;)
die dingen heb ik ook mijn street triple gehad en ik kon me knietjes aan de grond leggen ik kon er gewoon zelfs stoppies mee doen en het deed het allemaal. zelfs vertrouwen gaf die op teer strepen en op overstromende wegen in duitsland met 150 gewoon klaverblad nemer :]*O*
Hier gaan ook de Dunlops erop. T32 niet mijn band, had op Versys 1000 T31en die bevielen super, bij een bandenwissel was net de T32 uit. Dealer wilde die mij graag verkopen maar ik koos wederom voor T31 was die nu opeens slecht omdat er een opvolger voor is? Dit blijft zich natuurlijk repeteren want opvolgers blijven er komen en wellicht zal iets anders cq beter aan een opvolger zijn. Maar als mij iets bevalt....Op een Tiger1050 ooit Continental Road attack gehad, plakken als een malle maar slijten daardoor ook weer wat sneller. Nog geen ervaring met Dunlop, we gaan het beleven.
 
Ik heb woon-werk altijd Michelin Road gehad. Warmen snel op, goede regen kwaliteit en lange levensduur. Dat vond ik belangrijker dan plat door de bocht kunnen. Op de snelweg en doorgaande wegen toch geen issue.
Ryan Fortnine (F9 YouTube kanaal) heeft het laatst ook weer over de Michelin Road 6 gehad. Idd goede regenband en voor alledaags gebruik een prima slijtvastheid voor zware sporttour motoren.
Denk dat ik idd voor Michelin Road 6 ga als deze t32’s op zijn.
 
Hier gaan ook de Dunlops erop. T32 niet mijn band, had op Versys 1000 T31en die bevielen super, bij een bandenwissel was net de T32 uit. Dealer wilde die mij graag verkopen maar ik koos wederom voor T31 was die nu opeens slecht omdat er een opvolger voor is? Dit blijft zich natuurlijk repeteren want opvolgers blijven er komen en wellicht zal iets anders cq beter aan een opvolger zijn. Maar als mij iets bevalt....Op een Tiger1050 ooit Continental Road attack gehad, plakken als een malle maar slijten daardoor ook weer wat sneller. Nog geen ervaring met Dunlop, we gaan het beleven.
ja ik heb echt het idee al is de band pas 8 maanden oud kwa productie dat die echt zo verrot glad is als je het gas er op gooit! Krijg gewoon rolling burn outs in de bocht!
En dan rij ik van 50 tot 100 zeg vol gas een normale bocht uit!
Daarom maar gewoon terug zoals ik op de street had naar de dunlops roadsmart
 
Deze morgen opnieuw een “oeps” momentje waar de T32 achter een stap opzij zette. Wel gemerkt dat ze wel heel warm hadden (5 min nadien), ik ga de druk eens een beetje lager zetten en kijken wat het geeft. Buiten temperaturen liggen nu ook wel aan de hoge kant
 
Terug
Bovenaan Onderaan