YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Weet iemand of die sequentiële knipperlichten die je bij Yamaha voor de Tenere kan kopen, ook voor onze tracers my21 en hoger beschikbaar komen?
 
staan gewoon bij de accessoires voor een 9GT hoor.... (model 2023 maar dat zal vast ook op het model ervoor passen)
Dat is een vraag die ik heb omdat de kabelboom, scherm en dergelijke anders zijn vanaf MY23? Ik heb mijn Tracer 9gt in 2022 gekocht. Die versie kan ik niet selecteren, als ik dan naar de Tracer 9 gt 2021 of Tracer 900 gt klik, dan zegt het systeem ‘Niet compatible’.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een vraag die ik heb omdat de kabelboom, scherm en dergelijke anders zijn vanaf MY23? Ik heb mijn Tracer 9gt in 2022 gekocht. Die versie kan ik niet selecteren, als ik dan naar de Tracer 9 gt 2021 of Tracer 900 gt klik, dan zegt het systeem ‘Niet compatible’.
Dan zou ik aan de dealer vragen….
 
Dat is een vraag die ik heb omdat de kabelboom, scherm en dergelijke anders zijn vanaf MY23? Ik heb mijn Tracer 9gt in 2022 gekocht. Die versie kan ik niet selecteren, als ik dan naar de Tracer 9 gt 2021 of Tracer 900 gt klik, dan zegt het systeem ‘Niet compatible’.
Knipperlichten hebben 2 draadjes, daar is wel een mouw aan te passen hoor. Bij de LED-plus knipperlichten zaten zelfs Japanse stekkers (die ronde busjes). Zo te zien hebben ze dezelfde mechanische bevestiging als de originele, die je er makkelijk 'af loopt'...
 
Knipperlichten hebben 2 draadjes, daar is wel een mouw aan te passen hoor. Bij de LED-plus knipperlichten zaten zelfs Japanse stekkers (die ronde busjes). Zo te zien hebben ze dezelfde mechanische bevestiging als de originele, die je er makkelijk 'af loopt'...
Dan zou ik aan de dealer vragen….
@Kees H : Ja zag de bevestiging die indentiek is. Hoe vaak ik op mijn werk motor geparkeerd heb en dat een of andere hork (soms ikzelf) linkerknipperlicht ‘eraf’ heeft gelopen :o Ik vind de sequentiele knipperlichten wel wat hebben op onze Tracers.
@Roadrad : dat ga ik morgen doen :)
 
@Kees H : Ja zag de bevestiging die indentiek is. Hoe vaak ik op mijn werk motor geparkeerd heb en dat een of andere hork (soms ikzelf) linkerknipperlicht ‘eraf’ heeft gelopen :o Ik vind de sequentiele knipperlichten wel wat hebben op onze Tracers.
@Roadrad : dat ga ik morgen doen :)
Aan de ene kant handig, want zo loop je de knipperlichten zelf niet kapot, maar ze gaan er wel heel makkelijk af. Heb dat zelf bij de LED-plus opgelost door 3 gelaserde plaatjes... knippers zitten nu goed vast..

IMG_20221108_201910 1.jpg
 
Aan de ene kant handig, want zo loop je de knipperlichten zelf niet kapot, maar ze gaan er wel heel makkelijk af. Heb dat zelf bij de LED-plus opgelost door 3 gelaserde plaatjes... knippers zitten nu goed vast..
De kans is dan wel heel groot dat bij een flinke tik/val dat plastic ophangpunt afbreekt dat één geheel is met de lampunit.
En dat is een HELE dure.
Dan heb ik toch liever dat het knipperlicht los komt bij een tik.
 
Ik weet uit eigen ervaring dat het LED-plus knipperlicht afbreekt bij het rubber..

#langleveducttape
 
De kans is dan wel heel groot dat bij een flinke tik/val dat plastic ophangpunt afbreekt dat één geheel is met de lampunit.
En dat is een HELE dure.
Dan heb ik toch liever dat het knipperlicht los komt bij een tik.
Maar inderdaad... Bij een val mag ie gerust loskomen, maar niet als ik er per ongeluk een klein tikje tegen aan geef..
 
Heeft het zin om een screen protector op de TFT's te plakken? Heb gehoord dat deze nogal snel krassen?
 
Heeft het zin om een screen protector op de TFT's te plakken? Heb gehoord dat deze nogal snel krassen?
Ik zie er het nut niet van in.
Het is toch geen touchscreen,waarom zouden ze sneller krassen dan andere?
Ik heb er alvast geen probleem mee,ook niet bij de 900GT.
 
Heeft het zin om een screen protector op de TFT's te plakken? Heb gehoord dat deze nogal snel krassen?
Ik heb ze wel op de 9 GT. Maar of ik ze nog een keer zou nemen? Mwah... Bij het wassen van de motor gewoon eerst even afspoelen met ruim water, enkel oppassen als je scherm onderweg vies is met wrijven. Ik heb op de MT-09 en de Tracer 900 geen protector gehad, kan me niet herinneren dat het problemen gaf zonder protector.

Viel mij bovendien op dat de huidige protector gewoon heel dun plakplastic is... overpriced.
 
Ik heb ze wel op de 9 GT. Maar of ik ze nog een keer zou nemen? Mwah... Bij het wassen van de motor gewoon eerst even afspoelen met ruim water, enkel oppassen als je scherm onderweg vies is met wrijven. Ik heb op de MT-09 en de Tracer 900 geen protector gehad, kan me niet herinneren dat het problemen gaf zonder protector.

Viel mij bovendien op dat de huidige protector gewoon heel dun plakplastic is... overpriced.
Denk dat het probleem niet zozeer in het wassen zit maar we hebben allemaal wel eens een vies scherm onderweg die je dan even snel met je handschoen afveegt. Krassen zijn helaas snel geboren.
 
Net als een paraplu en een verzekering, je neemt hem in de hoop ze niet nodig te hebben😅
Pfff ik had de paraplu wel eigenlijk nodig samen met nieuwe banden voor ik er aan begon(Banden lagen al klaar maar wilde ze echt oprijden)
Is gelukt dat oprijden, maar rijd toch niet lekker hoor een bijna kale band!
en die bagger op gehele motor is ook niet grappig!
Al 3 keer met emmer en sop bezig geweest, morgen maar de hoge druk er overheen


2024-04-01 13.19.18.jpeg
2024-03-30 13.30.11.1.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Kees H : Ja zag de bevestiging die indentiek is. Hoe vaak ik op mijn werk motor geparkeerd heb en dat een of andere hork (soms ikzelf) linkerknipperlicht ‘eraf’ heeft gelopen :o Ik vind de sequentiele knipperlichten wel wat hebben op onze Tracers.
@Roadrad : dat ga ik morgen doen :)
Update:

Yamaha bevestigd dat de knipperlichten compatible zijn met Tracer 9GT bouwjaar 2022 en hoger
 
De GT+ heeft bij omcirkeld gat in het frame een afdekdop/rubber. Iemand idee of dit los leverbaar is? Of iets anders toegepast?
20220713_184737.png
 
Inmiddels bij de Karwei handgreepjes en rubberen wc-bril buffers gehaald om mijn koffers tegen de muur te hangen.
Komend weekend ff installeren.
 

Bijlagen

  • IMG_5121.jpeg
    IMG_5121.jpeg
    49,9 KB · Weergaven: 0
Sinds vandaag ook eigenaar van een 2016 MT09 Tracer, de motor heeft op dit moment 21000 km gereden.
De vorige eigenaar heeft de motor 4 jaar gehad en er vrijwel niet op gereden.
Tot zover het goede nieuws....

De motor heeft namelijk 4 jaar buiten gestaan onder een plastic hoes, en dat is hem aan te zien.
Met een geladen accu startte de motor echter direct, alle elektra werkt en ook de ABS is alarmvrij.
Behalve groot onderhoud, wordt het komende tijd dus veel schoonmaken, boutjes vervangen en beugeltjes spuiten.
Ook zit er roest op de binnenpoten van de voorvork, dus die moeten vervangen worden.

Kortom, voorlopig een leuke uitdaging.
 

Bijlagen

  • 20240403_155711.jpg
    20240403_155711.jpg
    998,8 KB · Weergaven: 0
Sinds vandaag ook eigenaar van een 2016 MT09 Tracer, de motor heeft op dit moment 21000 km gereden.
De vorige eigenaar heeft de motor 4 jaar gehad en er vrijwel niet op gereden.
Tot zover het goede nieuws....

De motor heeft namelijk 4 jaar buiten gestaan onder een plastic hoes, en dat is hem aan te zien.
Met een geladen accu startte de motor echter direct, alle elektra werkt en ook de ABS is alarmvrij.
Behalve groot onderhoud, wordt het komende tijd dus veel schoonmaken, boutjes vervangen en beugeltjes spuiten.
Ook zit er roest op de binnenpoten van de voorvork, dus die moeten vervangen worden.

Kortom, voorlopig een leuke uitdaging.
Daar heb je idd een lekker klusje aan. Voordeel hiervan is wel dat alles wat je doet, knapt de fiets ervan op.

Ik heb een zelfde Tracer gehad en 3 jaar vol plezier op gereden.

Succes met de schoonmaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan