Yamaha Tricker

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikebike nr.1

MF veteraan
19 sep 2004
1.613
13
deventer
Zo,na vele motors,en na 2jaar quad gereden te hebben,nu weer een tweewieler gehaald..een leuk klein stuurfietsje,waar je mooi brutaal een beetje in de buurt kunt spelen:
imgp2995fi3.jpg

imgp2996lt9.jpg

imgp2998uo1.jpg

Tevens ff een lijstje toevoegen met Trickerbezitters:
1: Mike alias MikeBike
2: Hans 74
3: FZSsemans
4: Cornaldo
5: Bitfreak
6: Tarwetijger
7:
8:
9:
10:
 
Laatst bewerkt:
leuk ding, tijdens een testrit heel veel lol mee gehad. alleen maar vol gas rijden in een woonwijk .... O-)
zit er een andere pijp op? iets betere gasrespons? en de remmen konden wel iets beter maar daar is vast wel wat aan te doen.
 
Laatst bewerkt:
echt onwijs gave machientjes, wil nog een 2de motor er bij gaan kopen en de tricker maakt voor mij ook al geruime tijd een goede kans. *D
 
Thanks voor de toch wel leuke reakties..ik dacht echt van,nu komt het,onder de 500cc in Nederland deugt het niet,maar dat valt dus toch wel mee :) .Je kunt echt elk ritje een keer goed het gas los trekken zonder dat je gelijk 3x de toegestaande snelheid breekt,en dat vind ik ook wel rijbewijs vriendelijk ;) .Ik heb er Zaterdag een ander dempertje opgeschroeft,vond het wel leuk,een beetje meer muziek erin,(orgineel maakt de scootmobiel van mijn oma nog meer herrie B| )of die daar meer power van kreeg??geen idee,ik heb maar 500meter met de orginele gereden,maar ik zoek nog wel een dyno-kitje met knn(of Twin-air) dat die iets meer fuel krijgt.De rest van de opties was al gebeurt(net als die 340km op de teller :Y )
Greets.Mike
 
Zo, leuk ding man :} . Daar ga je zeker weten wel wat funritjes mee maken! 8-) :]
 
Zijn er toevallig soms eens van die demo dagen dat er bij een dealer op te testrijden is?

Ben vorig jaar wel eens naar een echte trial motor(montesa) met kenteken wezen kijken, om hier in t industrieterrein mee te spelen, maar de vraagprijs wat te veel voor wat het waard was.En een tricker is eigenlijk veel veelzijdiger als een echte trialmotor natuurlijk.

ik weet dat alex van de broek cursussen trial rijden geeft, niet dat een tricker een trialmotor is, maar toch leuk om te doen.

Wil me nog wel eens inschrijven voor dat trialrijden, kijken of k t echt zo gaaf vind en er zelf 1 koop of dat k toch beter een supermotard of bv een tricker kopen kan.mn voorkeur gaat tussen de echte trialmotor en de tricker, toch in ieder geval naar de tricker.
 
Wil me nog wel eens inschrijven voor dat trialrijden, kijken of k t echt zo gaaf vind en er zelf 1 koop of dat k toch beter een supermotard of bv een tricker kopen kan.mn voorkeur gaat tussen de echte trialmotor en de tricker, toch in ieder geval naar de tricker.


Dan heb ik spijtig nieuws voor je, want de Tricker word niet meer nieuw gemaakt, dus die er zijn zijn er en that's it folks...

EN de remmen hebben inderdaad veel baat bij een nieuwe remleiding, kun je tenminste lekkere gecontroleerde stoppies maken ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft een leuk fietsje,alleen toen ik hem kocht vorige maand heeft niemand er een woord over gerept dat de fiets niet meer gemaakt wordt/werd |( ,nu zit ik er mee dat de leuke opties die je kon kopen niet meer geleverd wordt door Yamaha B| ,..Yamaha al een brief gestuurd,niets geen reaktie,een andere jongen met een Tricker wees me er op dat je zo moeilijk aan banden kunt/kon komen,en Yamaha al meerdere brieven en telefoontjes had gedaan,en dat Yamaha er eigenlijk niets op uit doet :( ,..Heeel slecht vind ik dat van Yamaha,ik zal dan ook een negatieve brief sturen naar hun,weer,en ook naar diverse motorbladen dat ze zo belabberd met hun klanten omgaan -O- ..
Volgende keer gewoon weer een Suzuki hoop ik(als ze tenminste een keer een grappig speelmachientje op de markt zetten,ipv.bv.een B-King waar je echt niets aan hebt in het land van meer flitspalen,dan bomen :X )
 
Blijft een leuk fietsje,alleen toen ik hem kocht vorige maand heeft niemand er een woord over gerept dat de fiets niet meer gemaakt wordt/werd |(
ik had het kunnen zeggen, maar je had hem al gekocht en het leek geen issue.

maar... zis is internet, je kunt toch het e.e.a. uit het buitenland gaan halen?
Kan me niet voorstellen dat je nergens meer iets kunt vinden.... ook wat betreft de bandjes... doet eens zoeken

van meer merken zie je dat ze in nederland minder hard voor je lopen dan in het buitenland, geen probleem toch, de grenzen zijn open.
 
Laatst bewerkt:
Blijft een leuk fietsje,alleen toen ik hem kocht vorige maand heeft niemand er een woord over gerept dat de fiets niet meer gemaakt wordt/werd |( ,nu zit ik er mee dat de leuke opties die je kon kopen niet meer geleverd wordt door Yamaha B| ,..Yamaha al een brief gestuurd,niets geen reaktie,een andere jongen met een Tricker wees me er op dat je zo moeilijk aan banden kunt/kon komen,en Yamaha al meerdere brieven en telefoontjes had gedaan,en dat Yamaha er eigenlijk niets op uit doet :( ,..Heeel slecht vind ik dat van Yamaha,ik zal dan ook een negatieve brief sturen naar hun,weer,en ook naar diverse motorbladen dat ze zo belabberd met hun klanten omgaan -O- ..
Volgende keer gewoon weer een Suzuki hoop ik(als ze tenminste een keer een grappig speelmachientje op de markt zetten,ipv.bv.een B-King waar je echt niets aan hebt in het land van meer flitspalen,dan bomen :X )

bridgestone heeft een speciale band in het programma voor oa de tricker weet ik...zal het typenummer wel eens opzoeken
 
bridgestone heeft een speciale band in het programma voor oa de tricker weet ik...zal het typenummer wel eens opzoeken
voor: 80/100-19 49P TW 201
achter: 120/90-16 63 P TW 202

voor de achterband zijn nog vele alternatieven, voor de voorband niet, althans niet bij www.reifenversand.com
 
Bandenmaten zijn niet standaard,weinig keus daarin..een voordeel=dat je niet zit te twijfelen welke je nemen moet,en daarbij,de Bridgestones doen het erg goed onder de Tricker :Y ,maar dan moet het wel gewoon goed leverbaar zijn,dat je met een dag de band hebt(je zult maar woon/werk doen met de Motor,en een KLAPband rijden,dan kun je toch geen weken(maanden) wachten op een nieuwe band |( )..en een setje noppenbanden erbij is ook wel grappig,een x-tje offroad rijden *D .
Op de buitenlandse Yamaha site`s is de Tricker ook niet meer te vinden,alleen op de Franse site,maar de exstra`s staan er ook al niet meer bij.ik heb hier nog wel een linkje van spul wat ook op de Tricker past,maar ik zal niet weten waar ik in het buitenland zoeken moet :? http://www.ysgear.co.jp/mc/special/serow250/index.html
Gr Mike
 
Laatst bewerkt:
maar dan moet het wel gewoon goed leverbaar zijn,dat je met een dag de band hebt(je zult maar woon/werk doen met de Motor,en een lekke band rijden,dan kun je toch geen weken(maanden) wachten op een nieuwe band |( )

ik zie spaakvelgen dus 99% zeker dat je binnenbanden moet gebruiken, als je lek rijdt en je band is niet versleten steek je daar toch gewoon een nieuwe binnenband in en rij je nog ff verder met je oude band, of er nu een gat zit in je buitenband of niet, speelt toch geen rol, tis je binnenband die niet lek mag zijn...
 
tja... waar doe ik het voor...
Het gaat mij er niet om dat je een band plakken kan,maar de manier dat Yamaha/Briggestone met de klanten omgaat!!,koop je een goed merk ipv een schijtchinees,waarbij je denkt dat je geen onderdelen bij kunt krijgen,zit je met een Yamaha straks ook met dat probleem :( ..En Yamaha Nederland is niet thuis,TerMaat Motoren had gezegd,dat het zijn probleem niet is,als die de nieuwe Trickers verkoopt die hij er nog heeft staan,en de kopers krijgen pech,en er zijn geen onderdelen :? |( ,Molenaar Motoren,waar ik mijn Tricker vandaan heb,beantwoord helemaal niets :Z ,dus,loopt niet zo lekker :N
 
lezen kun je niet en je bent een beroepszeikert
ik begrijp die dealers wel....
Of jij werkt bij Yamaha,of bij 1 van die dealers begrijp ik wel aan je reaktie B| .
Ikzelf heb met de banden nog geen problemen,omdat ik weinig rijd,maar ik werd er door iemand op gewezen die maanden bezig is om een setje banden te bemachtigen..
Ik wil wel nog opties voor de Tricker hebben,maar die zijn er dus niet meer,en dat vind ik zeer jammer!
Eerdere bericht gaf ik aan dat niemand een woord repte,over het feit dat de Tricker niet meer gemaakt werd,maar daar bedoelde ik de winkel mee,en niet het forum..
Je reaktie slaat nergens op,niet erg vriendelijk :N ,je mag toch aannemen van een grote firma zoals Yamaha dat ze je brief in behandelijng nemen,en op zijn minst beantwoorden,ze leven van ons geld notabene!
 
Laatst bewerkt:
als jij een kek motortje wilt dan moet je zorgen dat je er alles van weet voor je hem koopt.
je hangt erg de "beste consumentenman, u zult wel afvragen waarom ik hier zo sacherijnig naast mijn tricker sta" consument uit.

je moet ervan uitgaan dat dealers niks weten en je een beetje inlezen..... gek dat vele hier wel weten dat ie niet meer gemaakt wordt en jij als koper niet. hebben wij allemaal een yamaha dealer gek gezeurd? nee... 3 x googlen en je weet alles.

beetje motorrijder is ook een beetje zelfredzaam.

dus niet meer janken en maak er wat van, het blijft een leuke brommer en aan alles is een mouw te passen.
 
Of jij werkt bij Yamaha,of bij 1 van die dealers begrijp ik wel aan je reaktie B| .
Ikzelf heb met de banden nog geen problemen,omdat ik weinig rijd,maar ik werd er door iemand op gewezen die maanden bezig is om een setje banden te bemachtigen..
Ik wil wel nog opties voor de Tricker hebben,maar die zijn er dus niet meer,en dat vind ik zeer jammer!
Eerdere bericht gaf ik aan dat niemand een woord repte,over het feit dat de Tricker niet meer gemaakt werd,maar daar bedoelde ik de winkel mee,en niet het forum..
Je reaktie slaat nergens op,niet erg vriendelijk :N ,je mag toch aannemen van een grote firma zoals Yamaha dat ze je brief in behandelijng nemen,en op zijn minst beantwoorden,ze leven van ons geld notabene!

Het leven is 1 groot complot tegen je en iederen maakt daar deel vanuit... :Z

Je kan er ook een sport van maken die, onverkochte, ongebruikte accessoires te vinden die nu bij importeurs, dealers en (ex)Trickerrijders liggen te verstoffen en ons daarvon kond (met een d) doen.

Dat lezen we eigenlijk veel liever.

Benader het ding als een oldtimer met moderne techniek en een voorlopig nog wel een aantal jaren redelijk gegarandeerde onderdelen voorziening vanuit de fabriek. Want niet meer gemaakt is nog niet hetzelfde als niets meer voor te krijgen.
 
Beetje aanvallend allemaal hoor!! ik ben ook wel tevreden met de machine,alleen toen ik hem kocht zat er een enquete bij,en daarmee had ik mijn brief ook bijgevoegd,ik had het tof gevonden als ze mij een brief terug hadden gestuurd,ik nam toch ook de moeite om hun enquete in te vullen en op te sturen??(waar ze waarschijnlijk alleen de positieve dingen uithalen,en mee gaan showen)..
Ik had/heb een advertentie op Marktplaats staan,om te vragen of er mensen zijn die spullen kwijt willen van de Tricker(ik doe er dus wel wat aan om opties te scoren),en daar had iemand op gereageerd die al maanden met Yamaha bezig is voor banden,en hij wordt niet erg serieus genomen/in behandeling genomen,en dat wou ik ff kwijt dat ik dat niet normaal vind.
 
Beetje aanvallend allemaal hoor!!
ach, beetje reflectie he?
jij zit continu te bepalen hoe ander hun werk moeten en dat gaat niet zoals jij het wilt dus heeft iedereen het gedaan... (je lijkt wel een w....)

en ook nog verwachten dat je op die manier op marktplaats je spullen gaat vinden?

niet erg pro-actief allemaal.... ok, je hebt een enquete ingevuld... kuddo's

en banden haal je bij de bandenboer...
 
Kijk nou eens wat ik in de Google add onder dit zeur topic vond?

Page Not Found - myNETmoto

Banden kun je dus gewoon bestellen en zijn gewoon op voorraad. Banden keuze vind ik een beetje onzin. Bij zo'n motor is dat niet echt belangrijk. Er zijn vast ook nog wel bromfietsbanden die passen en die zou ik er ook nog wel onder durven zetten.

Voor de rest: Altijd al gedacht dat je beter een echte trial motor kon kopen. Alleen jammer dat die haast niet met kenteken te krijgen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan