Yamaha Virago 500XV K lekkende benzine kraan en op PRIME

27 jun 2016
32
0
VIJLEN
hallo iedereen. mijn petcock(benzinekraan) heeft op PRIME gestaan voor een paar uur en toen ik erachter kwam heb ik hem gelijk op ON gezet. de petcock heeft nog even gelekt daarna en heb hem uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, veertjes wat uitgerekt etc.

er lekte dus benzine uit 1 van de uitlaten bij de aansluiting op het motor blok na een tijdje(het voorste motor blok) ik ben bang dat ik mijn motor nu niet veilig kan starten omdat er waarschijnlijk dus benzine in de cilinder zit(te veel benzine) ik heb begrepen dat ik sws de olie moet vervangen. heb ook gelezen dat de motor dus miss is hydrolocked, wat mensen dan aan raden is om de sparkplugs eruit te halen maar wat erdaarna moet gebeuren weet ik niet. Help mij! ik ben pas nieuw en ben technisch aangelegd alleen ik ben bang dat ik iets kapot ga maken. het is mijn eerste motor :)
 
welkom op motor-forum :]

als je technisch aangelegd ben, blijkt dat niet uit je woordkeuze , beter als andersom :)

als je bedoelt dat je vacuum benzinekraan defect is en er benzine door de aansluiting is gegaan die eigenlijk moet zorgen voor het vacuum , dan kan er inderdaad benzine je motorblok inlopen.

mocht de benzine inderdaad op je zuiger blijven staan en je zuiger zo staan dat hij dit probeert samen te persen is er in theorie kans op schade, maar laten we dat maar even buiten beschouwing laten anders gaat het daar straks alleen nog maar over, dat gebeurt hier nog wel eens..

op het moment dat je bougies er niet in zitten kan de benzine er daar uit.
duw dan ook even je motor zonder contact aan, liever geen vonken als er benzine gelekt heeft, proberen te starten zal toch zorgen voor vonken (vaak) .

wat betreft je olie kan je gewoon peilen en met een peilglaasje is het soms ook wel te zien of het olie/bezine mengsel is wat er in zit, teveel is natuurlijk een teken dat het (teveel) gelekt kan hebben.


normaliter zou de kraan niet moeten lekken ook al zet je hem op prima, daar zijn je vlotters voor (niet bedoelt, maar als backup).
maar je geeft aan dat hij lekt en dus door de slang van het vacuum.

ben benieuwd of ik weer eens te traag/teveel getypt heb en dit geen first post meer is :+

edit yeay *O*
 
Laatst bewerkt:
thx voor je snelle reactie, de bougies kan ik er dan wel even uithalen en moeten vervangen worden toch?. als ik de motor aan duw moet ik de motor dan in een versnelling zetten? hij staat nu in neutraal. en met aanduwen bedoel je met de motor lopen zoals met een gewone fiets tot dat er geen benzine meer uitkomt(als dat het geval is)? met technisch aangelegd bedoelde ik dat ik het wel snel kan leren, ik weet er alleen nog niet veel van af :P
 
Doordat je carbs niet de boel dichtzetten bij vol, is er benzine doorgelopen je cilinders in.

Bougies moeten er uit (doe je ff in je broekzak).
Dan controleer je het oliepeil op benzine bij de olie. Soms lastig te zien, er uit laten lopen en vervangen is dan handiger (zorg voor extra opvangbak voor t geval dat).

Daarna even paar seconden starten zonder de bougies er in.

en natuurlijk moet je het defect in de carbs ook maken. Dan alles weer er in, en starten maar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan