Yamaha Wildstar verbouwen

bobvdheuvel

Rookie
27 jun 2012
9
0
nieuw vennep
Hallo,

Morgen ga ik mijn nieuwe motor ophalen.
Een Yamaha xv 1600.
Deze wil ik dan laten verbouwen naar mijn smaak (ander stuur, zadel, laten spuiten etc.)
Hebben jullie nog goed tips van motorzaken/customshops die jullie aanbevelen.
Ik woon zelf bij Schiphol in de buurt.
Het hoeft niet perse in de buurt te zijn.. maar zou wel iets makkelijker zijn :)
alvast bedankt.
 
Als ik er op klik, staat er dat de gebruiker geen toegang heeft tot dit forum..
maar ik ben wel gewoon ingelogd.
dus nu weet ik nog niet waar ik niet heen moet:P
 
Ik zou er vooral niet te veel gekke dingen mee doen.

De Wildstar is van zichzelf een van de zeldzame Jap ''customs'' met een natuurlijke klassieke, bijna authentieke, schoonheid....

Wild-Star_tot2.jpg


Zoveel mooier dan weer de zoveelste Pipo de Clown bike:

MRD_23_2010_07.jpg
 
Ander stuur kan elke normale motorzaak wel voor je doen.

Zadel bedrijven zijn er ook wel een aantal. Kwestie van even zoeken (op MF of via google).

Spuiterijen ook.
 
Zoals Martell al zegt, stuur kan je bij elke motorzaak wel vinden,alhoewel die niet echt vaak spullen hebben voor "custombikes"
Misschien de standaard tierelantijntjes(spiegels,handvatten,hele foute chrome accessoires)
Online is er in overvloed spullen te vinden...
Waar je wel leuke spullen kan vinden voor choppers...

http://www.br-custom.nl/shop/

Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts

Suc6
Ik ken geen enkele motorzaak die alle sturen zo heeft hangen of liggen.

gaat ook niet, zijn er teveel.

Wel fijn als er een paar verschillende modellen zijn, om van daaruit de juiste te bepalen.

Nog een site voor onderdelen: chopperheaven.nl en jp cycles in de vs
 
chopperonderdelen.nl heb ik goeie ervaringen mee, als dat enige meerwaarde kan geven.

En een stuur zal je 9/10 toch moeten bestellen, de kans dat ze nét dat stuur wat jij wilt hebben liggen is klein. Toen ik geweest was voor een ape hanger , heb ik deze uit een catalogus besteld van highway hawk.
 
Ik zou mijn licht eens opsteken bij de WSFH, oftewel de Wildstar Fanclub Holland. Ideeën moeten van jezelf komen, maar heb zelf de ervaring dat je er in ieder geval voor moet zorgen dat je zit goed is, een motor moet wel "passen". En je zitpositie kan door een aantal factoren bepaald worden bij een Wildstar. En alles is aan te passen zonder dat het afbreuk doet aan je model. Maar voordat je dat doet zou je eens op de diverse Wildstars moeten gaan zitten. Risers, pull back van risers en stuur, model van het stuur zijn moeilijk te bepalen.
Verder is er bij sommige winst te halen bij een aanpassing aan het zadel en het verzetten van floorboards, afhankelijk van je lengte en postuur. Er is niks zo klote dat je niet lekker zit tijdens je "ontspanning" op je motor.
Ik heb al diverse collega-rijders van hun rug/schouderpijn af geholpen.
Maar je kunt de houding natuurlijk ook ondergeschikt laten aan de "Looks". Zeker als je niet voor de lange afstanden gaat.
Mijn laatste trip afgelopen jaar was 5500km en geen moment moe geweest. Dit jaar gaat hij een trip van 7500km maken. En aan de comfortabele houding zal het niet liggen.
IMG_3615.JPG


En je komt er overal mee boven, dus wat dat betreft ook een goede keuze, Bob.
 
Hoi Bob, wat leuk! Je kan heel veel zelf doen ook natuurlijk, kijk 's bij de foto's van Marco1978. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Of hier je vragen stellen; omgeving Schiphol is niet ver weg voor "een beetje hulp" of goedbedoelde adviezen!
 
Laatst bewerkt:
Even gaan surfen op het net, Bob. Kan zijn dat ik het gemist heb, maar waar gaat je voorkeur naar uit?
Er zijn natuurlijk diverse "stijlen", lees mogelijkheden.
De welbekende Bopper style. Persoonlijk vind ik de Wildstar te massief voor een Bopper, maar dat is echt heel persoonlijk. Of een mooie lage solo machine, waarbij het oorspronkelijke model behouden blijft. Aangevuld met wat mooie accessoires, kopen of laten maken.
Met een dikke slof achterop, 250 is mogelijk zonder aanpassing van de achterbrug. En dat kan het model makkelijk hebben, sluit mooi aan bij die twee grote cilinders en de daarbij behorende "klappen"uit de uitlaat. Richting veel Bling, bling, liefst RVS, of helemaal mat/zijdeglans zwart. Minder poetswerk.
En met mooi spuitwerk kun je ook veel bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Dankjullie wel voor de reacties.


Van de motor ga ik geen bobber maken. Die heb ik hiervoor gehad en ik wil nu wat comfortabeler rijden.


Ik had toevallig bij Bruggeman gevraagd of ze vaak motoren verbouwen maar dat deden ze maar 3/4 keer per jaar. En dat ze daardoor ook wat duurder zijn omdat ze de kennis niet hebben. Zeiden ze zelf.


Als ik zo iets hoor breng ik hem er liever ook niet heen om er een apehanger op te zetten.


Heeft iemand een zaak waar hij wel een goede ervaring mee heeft?
 
Ligt er al aan wat je wil en hoe ver je wilt gaan met je aanpassingen. Ik heb mijn eigen project klaar en wil in de toekomst mezelf toeleggen op het maken van exclusieve onderdelen en kleine verbouwingen.
Ik heb tijd zat en met mijn eigen project en dat van diverse acties voor clubleden de nodige ervaring opgedaan.
Maar het moet in deze topic geen marktplaats worden. Ik stuur je wel even een PB.
Hier een link naar mijn activiteiten en de nodige foto,s, Bob.
Mijn zelfbouwproject

Vooruit, 1 foto dan in deze topic, gewoon omdat het uiteindelijk een Wildstar is.
02.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan