Yamaha wr250f

WR250F

Rookie
31 mrt 2021
8
0
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Kort geleden mn eerste motor gekocht. Een yamaha wr250f bouwjaar 2002. Veel gelezen al, maar mn vraag is wat voor onderhoud ik moet doen en om de hoeveel uur/km's. Zoals o.a. kleppen stellen, nieuwe olie+oliefilter(welke olie?), nieuwe zuiger, nieuw luchtfilter(of luchtfilter reinigen) en de rest. Ik hoop dat iemand me hier mee op weg kan helpen.
Ben ook nog op zoek naar een werkplaatshandboek van een wr250f van 2002.

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw luchtfilter is gewoon kijken hoe vies die is. Soms gaat het uren goed, soms moet je na een uur al een nieuwe steken. Reinigen is prima zelf te doen, of je besteed het uit. Hoorde gisteren ook over een goedje waardoor je de filters gewoon in de wasmachine kan uitwassen? (No Toil dacht ik??).

Voor verversingsintervallen zal je toch echt in de gebruikershandleiding of WPHB moeten kijken. Of je de intervallen ook moet aanhouden hangt veel af van hoe er met de motor gereden wordt.
 
Nieuw luchtfilter is gewoon kijken hoe vies die is. Soms gaat het uren goed, soms moet je na een uur al een nieuwe steken. Reinigen is prima zelf te doen, of je besteed het uit. Hoorde gisteren ook over een goedje waardoor je de filters gewoon in de wasmachine kan uitwassen? (No Toil dacht ik??).

Voor verversingsintervallen zal je toch echt in de gebruikershandleiding of WPHB moeten kijken. Of je de intervallen ook moet aanhouden hangt veel af van hoe er met de motor gereden wordt.
Dank voor je reactie. Alle onderhoud/reparaties doe ik zelf. Zoek een beetje een leidraad voor wat betreft het vervangen/reinigen/afstellen van onderdelen. Werkplaatshandboek van 2008 heb ik wel kunnen vinden, deze komt alleen niet helemaal overeen. Ben dus nog op zoek naar eentje van 2002. Misschien dat iemand me hier aan kan helpen?
Als iemand nog verdere tips heeft is dat zeer welkom.
 
Nooit je filers in het wasmachine van je huishouden gooien of je moet alleen wonen of willen wonen. Ik ken een ervaringsdeskundige :+.
Was weliswaar met oude type olie, maar je bent nu gewaarschuwd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan