Yamaha WR450f Dakar

Fred95

MF'er
3 apr 2020
30
10
Dakar Motor (zonder kenteken) Yamaha WR450F

Motor is helemaal onderhanden genomen. Het blok is compleet gereviseerd (helemaal open geweest)

Onderanderen
- Bijna alle lagers vervangen
- zuiger
- bigend
- Cilinder gehoond
- zuigerveren
- koppelings platen

verder zitten er veel extras op.

Rally tanken
roadbook
ico meter
Rally tower
coolfan
rally uitlaat
Rally zadel
excel velgen

Nu zitten er heidenau k60 banden onder. ik heb nog nobbies liggen met michelin tubes er bij. Ik heb zelf nog wijnig op de motor gereden (nog geen uur) omdat er geen kenteken bij zit. Dit is een lastig probleem. Wellicht kan iemand er meer mee dan ik. als je geïnteresseerd bent kan ik alles meer toelichten.
Het kenteken probleem heb ik onlangs op dit forum ter discussie gebracht.

Prijs 5500,-

IMG_20200908_101453.jpgIMG_20200908_101533.jpgIMG_20200123_153559.jpgIMG_20200320_171135.jpgIMG_20200625_103723.jpg
 
Laatst bewerkt:
jaren geleden deze motor al gezien bij offroad center vaasen geloof ik toen ik mijn wr kwam inleveren daar. Jammer dat het je niet lukt met het kenteken. Het opnieuw opbouwen op een ander frame lijkt mij niet echt een probleem, Zou het zelf zonde vinden om de motor zo weg te doen.
 
Ik zou hem zelf ook ombouwen op een ander frame.

Misschien fijn om er een prijs bij te zetten. :Y


Ik wil best 1000 euro bieden maar kan me voorstellen dat dit net wat aan de lage kant is. :P
 
maar jullie zijn wel lekker bezig !! heb no contacten met iemand, en willen het toch nog een keer via het rdw gaan proberen. De manier hoe mijn framenummer er in staat hoort tocht te kloppen.
 
maar jullie zijn wel lekker bezig !! heb no contacten met iemand, en willen het toch nog een keer via het rdw gaan proberen. De manier hoe mijn framenummer er in staat hoort tocht te kloppen.
Volgens mij moet je naar t Rdw te lelystad testcentrum. Aanbieden als zelfbouw met alle verplichte zaken gemonteerd. Het Rdw slaat dan een nieuw nummer in na goedkeuring en onderzoek en kun je een kenteken aanvragen. Wel prijzig geloof ik. Succes
 
Frame overzetten zou ook kunnen maar zet toch ook altijd weer vraagtekens bij verkoop etc. Zoals ik het lees op diverse sites etc is aanbieden bij t Rdw toch het beste.
Is het ook wel waard denk ik , beperkte markt voor deze motor maar wel veel beter verkoopbaar . Zie ze staan voor 6 duizend euro elders.
 
Ik heb onlangs met iemand die er meer verstand van heeft over gebeld. Hij gaf aan dat mijn frame nummer wel in orde was. De wr van 2007-2011 hebben een type goedkeuring gekregen door het Italiaanse bedrijf rgp. Zij slaan er dan een nieuw nummer in en plakken op het balhoofd een plaatje. Dat is bij al die modellen zo. Dus ik ga hem via hem nog eens aan bieden bij het RDW. Hij heeft wat meer kennis en verstand van zaken, wellicht dat het op die manier lukt. Ik zit nu midden in een klus project thuis dus dit moet even wacht :( daarna weer aan de gang met de wr.
 
rond de €1000.- dacht ik...
zijn er dan nergens frames te vinden?
ook raar..
Frames zijn best zeldzaam. Yz kom je wel tegen maar we met kenteken niet. Staat er nu een op eBay maar dat is een Amerikaanse dus dat laat ik ook zitten. Kost ook nog 700 piek om het hier heen te verschepen
 
dat Italiaanse bedrijf bestaat niet meer,
er zijn wel weer andere manieren om een WR te homologeren.
kan dus nog wel.
denk dat je echt of opnieuw moet laten keuren, of de mazzel hebben met een WR frame,

ebay in de gaten houden, denk dat UK of Frankrijk je beste gok kan zijn, hou leboncoine.fr in de gaten en voor de UK ebay.

ik hou t ook in de gaten..
👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽
 

weet t niet zeker, denk Fins....
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
14
Weergaven
2K
A
Reacties
5
Weergaven
2K
Anoniempje621
A
Terug
Bovenaan Onderaan