Yamaha XJ 650 '83

barthos

MF'er
13 apr 2011
38
0
Twee weken terug wou de yamaha niet meer starten. Aangezien ik zelf geen ruimte en tijd heb om er mee bezig te gaan bied ik hem te koop aan. Ook omdat ik mijn twee één-cilinders wil laten vergezellen door hun grote broer, een dr800.

Nadeel: Motor start niet, staat buiten, achterband binnenkort aan vervanging toe.
Voordeel: Belastingvrij (verzekering 5 tientjes per jaar en verder geen kosten), nieuwe olie/oliefilter, loopt 1:19/1:20, handvatverwaming, valbeugels en een B.S.M. einddemperset.

De eerste die 250 biedt, mag de motor komen halen!

Motor heeft trouwens iets meer dan 100.000 gelopen. Het schroefje uit de kilometerkabel hebben ze er uit gehaald.

full
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft behoorlijk over de linkerkant geschoven zo te zien? De carterbeugel lijkt wel bijna doorgesleten. Of komen die beugels van een andere motor? Wat is de woonplaats van de motor?
 
De beugel is inderdaad afgesleten, maar de rest van de motor heeft er niet onder geleden. Het kan dus niet anders dat de beugels van een andere motor komen.

Ik heb de motor zelf 1,5 jaar in mijn bezit en hiervoor is de motor zo'n 2 jaar in bezit geweest van mijn broer. Allebei hebben we de motor ervaren als goed rijdend voor een 28 jarig oude motor.

Als er behoefte aan is, kan ik nog wel wat gedetaileerde foto's maken van bepaalde onderdelen.
De motor staat in Rijswijk (Zh).
 
Is het trouwens een ingevoerd exemplaar of een originele nederlandse? (Kun je op het kenteken zien). Het blok wat eronder zit is nl geen nederlands blok. Of hij moet perfect gespoten zijn naar amerikaans voorbeeld. Nederlandse blokken waren helemaal zilverkleurig gespoten, voor zover ik weet.
 
11 mei 1983 was de eerste toelating en tevens de eerste afgifte in Nederland. Ik moet je op dit moment nog even het antwoord schuldig blijven of er een ander blok is ingekomen. Dat is het eerste wat ik vanavond eens even zal bekijken.
 
Het kenteken is trouwens: MD-44-XB

Kan je dat bij de RDW op de site in ieder geval even verifiëren ;).
 
Framenummer, bloknummer en het nummer in de papieren komen allemaal overeen. Het is dus echt een eerlijke Nederlandse motor. Het blok lijkt ook niet gespoten. Ook als ik op internet zoek lijkt het gewoon origineel.
 
.....zilverkleurig gespoten, voor zover ik weet.

Dan weet ik het dus niet ver genoeg. ;) Leuk origineel ding.

Als de tellerset ook nog origineel is zou die gewoon de juiste kilometerstand aan moeten geven. Of hooguit een 1 of een 2 er voor. Volgens marktplaats heeft ie meer dan een ton gelopen, de tellerstand begint met een 8 of een 9 (kan het niet goed zien). Dus de tellerstand is 180 of 190k ?

en wie is nu de verkoper, Barthos of Barthoszz ?
 
Sorry voor de naamverwarring. Kwam ik ook achter in de loop van de advertentie. Komt door een account waar ik standaard in ben gelogd op het werk en een van thuis. Zal er één opzeggen in ieder geval. Allebei dus één en dezelfde persoon.

Kilometerstand gok ik boven de ton. In mijn bezit hebben ze het schroefje uit de kilometertellerkabel gehaald (geen idee hoe zo'n ding heet). Heb er na die tijd nooit aandacht aan besteed omdat het toch een echte toermachine is. Maakte me dan ook nooit zorgen dat ik te hard reed ;). Het lijk me sterk dat de motor al meer dan 2 ton gelopen heeft eerlijk gezegd. Maar dat kan ik niet hard maken. Geschiedenis van de motor is mij verder niet bekend.

Motor heeft zoals gezegd wel wat aandacht nodig. Ik denk dat die aandacht beperkt kan blijven tot het schoonmaken van de cabarateurs. Maar dat is iets voor de toekomstige eigenaar.
 
Oh ja, nog iets wat ik even wil vermelden is dat het blok bovenin een beetje zweet. Dat lijkt in ieder geval niet erg. Er ligt in ieder geval geen druppeltje onder de motor bij langere stilstand!
 
Er lijkt niet veel interesse voor belastingvrij materiaal ..............nog steeds geen bod :(.
 
Ik sta natuurlijk open voor een bod. Bij serieuze interesse komt het vast wel goed met de prijs.
 
Voor wat voor een prijs zou je hem willen ophalen dan? (mocht je überhaupt geïnteresseerd zijn natuurlijk ;) )
 
Niet eerder genoemd in de advertentie, maar de motor heeft een B.S.M. uitlaatset.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan