Yamaha XJ 900F 1987

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
VERKOCHT



Mijn woon/werk/pekel-fiets kan in de verkoop.

Ong. een maand geleden In september 2010 kreeg ik medische probleempjes incl. een operatie waardoor ik sindsdien geen motor meer heb gereden en voorlopig gaat dat er (helaas) ook even niet in zitten.
Daarnaast krijg ik aan het eind v/d maand de andere motor die ik gekocht had deze motorfiets staat ondertussen alweer een tijdje in de garage voor de mooie dagen. Deze 'nieuwe' fiets zal geen grammetje straatpekel gaan zien.

Dus ja, ik kan de XJ in de tuin laten staan totdat die zelfs eens een keer verdwijnt of ik zal hem moeten verkopen en dit laatste is het geworden.
Iemand die een goede pekelfiets zoekt of een beginner die goedkoop in wil stappen kan er nog een hoop plezier aan hebben.

Yamaha XJ 900 F
bwjr 1987
Tellerstand: ong. 111.000 km
Optische staat: redelijk
Technisch staat: prima

Wat is er recent (2009/2010) aan gedaan:
- zadel opnieuw laten overtrekken á 100,- euro
- Progressieve voorveren van YSS gemonteerd + nieuwe olie en keerringen
- RVS-remleidingen
- Remklauwen voorzijde gereviseerd (revisiesetje achterzijde krijg je er bij)
- Nwe remblokken V+A
- Nwe bougies + bougiekappen
- Nwe koppelingsplaten + nwe versterkte kopp. veren
- alle vloeistoffen recent ververst
- Banden nog goed voor vele kilometers
- Nwe accu (11/2010!!)

Wat zou er aan gedaan kunnen worden:
- Kleppen stellen en carbs synchroniseren


In het kort valt dus te zeggen dat hij optisch minder is maar technisch prima onderhouden. Het was ook niet de bedoeling dat hij weg zou gaan maar omdat ik dus wegens medische redenen voorlopig niet op de motor kan vind ik het zonde om hem weg te laten teren.

diversen349.jpg

diversen350.jpg

diversen353.jpg

diversen355.jpg


Meer foto's op aanvraag te verkrijgen.

Ondertussen heeft hij de vorige winter doorgereden met de nodige sporen en een poets cq wasbeurt kan hij ook wel gebruiken.


Vraagprijs; 500,- euro

Om teleurstellingen te voorkomen;
De motor staat in Zeeuws Vlaanderen

Reacties gaarne via PB

**update 03-02-2011**

Ik ga eind deze maand weer onder het mes wat in zal houden dat er met deze fiets minimaal de komende 6 maanden weer niet meer mee gereden gaat worden.
Daarnaast rijdt de VTR echt lekkerder :$ (maar die hou ik en blijft ook stil staan '( )

Dus ja, wie zoekt er een goedkope deal en maakt me los (anders schors ik hem binnenkort denk ik maar)?
Ik heb er recent nog op gereden en dit ging probleemloos.
Schommelde lichtjes bij constant 3000 rpm dus wellicht een flesje carbclean door de benzine mixen, een lang stuk rijden of carbs schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Dit is dus duidelijk 1 van de mooiere xj's die er nog in Nederland rondrijden. De meeste zijn echte werkpaarden die er niet uitzien.

Kickje dus voor deze mooie xj.
 
Ik zou hem zo kopen als ik de wijsheid van nu had gehad en nog geen motor, een echte aanrader :(
 
Laatst bewerkt:
Ja dus, ingekort spatbord, of een spatbord van amerikaanse origine. Maar tis wel een mooi ding...
Mocht je een langer spatbord willen met een reflector, (zoals in Nederland verplicht is), heb er nog wel een paar liggen.

En dus maar weer een kickje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan