Goede kans dat pakking onderdelen , rubber ringetjes e.d. van je carburateur, dat soort pakkingen niet goed meer afdichten. JUIST als de carburateur is schoongemaakt is er dus e.e.a. los geweest en als je dan de boel weer monteert met de oude pakkingen en rubbertjes, gaat het niet goed... Ik had het met de vacuum retour kanalen daar zaten rubber O ringetjes van 6x4x1? (maat weet ik niet meer precies) die voor een dergelijk probleem zorgden. Verhaal is wel: als je de carb uit elkaar gaat halen , zet hem dan weer in elkaar met nieuwe pakkingen en rubbertjes.... Kost veel geld maar dan is het wel weer goed....
De vraag is dus wat hebben ze echt met de carbs gedaan om deze "te reinigen"? Uit elkaar gehaald, hoe ver? Netjes nieuwe pakkingen gebruikt of wat? Je fiets is 24 jaar oud, als je dan de carbs uit elkaar gaat halen, zorg dan wel voor nieuwe pakkingen, of laat hem in elkaar zitten... Die pakkingen/rubbertjes zijn echt wel hard/ uitgedroogd na zoveel jaar. Als je het dan uit elkaar gaat halen en terug in elkaar zet, dicht het echt niet meer.
Ook hebben de membraanbalgen, hoe heet dat? soms vervorming en verlies aan "soepelheid" of zelfs scheuren door het uit elkaar te halen. Dat zijn heel "flimsy" dunne rubber membranen die de gasschuif bedienen. Het is een vacuumcarb, daar zitten membranen in die de gasschuif bedienen. Dat moet allemaal lekker soepel gaan en moet je echt wel op de juiste manier doen om het soepel te laten gaan, Als je daar eenmaal aan gaat sleutelen dan doe je vaak meer kwaad dan goed. Kortom hoe ver zijn die carburateurs uit elkaar geweest?
Juist het feit dat je zegt dat hij stationair wél goed loopt geeft aan dat er iets met die vacuum gestuurde gasschuiven niet werkt. als je gas geeft worden door het vacuum de gasschuiven bedient, als dat lekt krijg je dergelijke problemen.
Ik zet echt in op lekkage van pakkingen in de carbs....