Yamaha XJ600S Diversion '93

Randyfisherman

MF veteraan
1 apr 2009
10.886
67
Noord-Holland
Te koop aangeboden.

Yamaha Diversion uit 1993 met ongeveer 78d km. Eerst maar eens de foto's:

IMG_0130.JPG


IMG_0132.JPG


IMG_0133.JPG



Let even niet op het blauwe stukje plastic, dat was even een noodoplossing toen ik zeer, maar dan ook zeer smerig werd van het korte spatbord. Dit heb ik ergens op locatie gedaan, moet even een rubberen matje voor komen of iets dergelijks.

Ik ben al een tijdje eigenaar van deze motor (anderhalf jaar) en kocht hem om op te knappen. Daar is weinig van gekomen en sinds kort wordt de motor ingezet als woonwerkfiets en dat doet hij prima. Zoals je kunt zien is de lak niet meer mooi. De rechterspiegel is bij de vorige eigenaar reeds afgebroken en ontbreekt, zelf nooit iets aan gedaan. Hier en daar ontbreekt wat bevestigingsmateriaal en de kappen zijn beschadigd of gescheurd. De ketting is wat roestig door pekel maar in goede staat en wordt iedere twee dagen gesmeerd in deze condities.

Er zijn ook goede dingen!! Remvloeistof is vorige week nog vervangen, blokken zijn goed voor nog vele kilometers, de banden zijn in goede staat. Uitlaatsysteem is goed en de dempers zien er nog mooi uit. Hij rijdt goed en is betrouwbaar. Alle verlichting werkt, evenals claxon. Alle schakelaars zijn in orde. De luchtinlaatkelken zijn een aantal maanden geleden vervangen voor nieuwe, bij het reinigen van de luchtfilterbox wilden de kelken niet meer terug (oud, niet meer soepel) dus nieuwe gekocht a 60€

Kortom, prima woon-werk fietsje! Daar zet ik hem momenteel ook voor in. Je zult hier en daar wat schroefjes in moeten draaien en even een rechterspiegel op de kop tikken en hij is piekfijn in orde.

Over de prijs: Daar komen we wel uit. Omdat veel mensen toch een vraagprijs willen weten: €650,-

Reden van verkoop: Ik ga vanaf komende maand 100 km per dag W-W rijden en wil daarvoor een motor met een wat hogere zit, gezien mijn 193cm lengte.
 
Laatst bewerkt:
Overigens zit er wat kleurverschil tussen de tank en de rest. De originele tank was lek en bleek met duct tape te zijn dichtgeplakt. Daarop heb ik een andere tank aangeschaft maar er is iets kleurverschil.
 
Hij is er nog hoor. 450 is de bodemprijs, anders gaat hij weg in onderdelen en hoop ik er op die manier minimaal 450 voor te krijgen... Als dat niet lukt is het jammer maar helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan