Yamaha XJ600S

HermanEnHelma

Rookie
15 jul 2012
1
0
Hengeloooo
Aller eerst hallo, ik ben Herman en ben sinds april van dit jaar voorzien van een motor een Yamaha thundercat. Mijn meisje heeft sinds maart van dit jaar een Yamaha Diversion gekocht jammer genoeg groeiden haar geldboompjes iets sneller als de mijne dus was ze me net voor :] maar dat terzijde.



Uploaded with ImageShack.us

we hebben er al een een aantal ritjes opzitten zoals een een rit van 400km eerst naar Oosterwolde in Friesland om mijn motor op te halen en daarna met z'n 2en naar Zeeland omdat we daar een huisje gehuurd hadden voor een lang weekend. Het rijden is super en het motor rijden bevalt ons super. zo goed zelfs dat we van plan zijn om met z'n 2en naar Denemarken te gaan dit jaar.

Nu zit ik met het volgende probleem: als mijn vriendin met regen motor gaat rijden omdat ze naar Emmen moet voor haar stage dan kan het zo zijn dat 1 van haar zekeringen er door gaat (telkens dezelfde) met als gevolg dat het neutraal lampje niet meer brand, de toerenteller doet het niet meer en het achterremlicht doet het niet meer (het gewone achterlicht nog wel) nou is het wel zo prettig dat je remlicht het doet en al helemaal als je op een motor zit.

heb de zekering nu 3x vervangen en dacht eerst dat het kwam door dat je lange stukken 120+ ging rijden en er dus een te hoge stroom gaat lopen.

of en dat is dus nu hij gaat er door als het regent.

nu is dus nu mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of heeft ergens een idee waar ik kan gaan zoeken?

ik snap dat het een kabel aan massa kan zijn of 2 kabels die contact maken of iets anders?

de spanningsregelaar lijkt me niet aannemelijk omdat het telkens dezelfde zekering is.

ik heb stroomloopschema's gevonden maar weet niet zo goed welke ik moet hebben of dat het geen verschil maakt.

Link: http://www.manualedereparatie.info/..._de_reparatie_www.manualedereparatie.info.zip (is een download blz 146-150)

graag hoor ik van jullie wat jullie denken voor dat ik de motor kaal ga strippen om een kabelbreuk te vinden terwijl het een kwaal is van de motor en je de zekeringshouder moet vervangen. ben nog altijd liever lui dan moe

vragen, klachten of opmerkingen ik hoor het graag van jullie
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is die div ooit nog van n mf-er geweest. Rooie klauwtjes en zwarte valbeugels.
Probleem klinkt mij ook niet bekend in de oren, dus ik denk dat je fijn en systematisch op zoek mag gaan naar een kortsluiting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan