Dat kan ook wel een idee zijn. Voor zover ik kan zien, is de roest redelijk oppervlakkig.
@Haga-San Ik heb je XS topic ook al even doorgekeken. Mooie machines blijven het.
Ik zag dat je een tank vanbinnen gecoat hebt, hoe heb je dit aangepakt?
Zie dat er toch wel eea aan roest op het tankje zit. Zit dit achter de blanke lak of is het er doorheen?
Het coaten; hierover zijn al hele topics vol geschreven en voor- en tegenstanders van allerlei methoden, zoals gebruikelijk
maar zoals altijd moet je dat soort info een beetje filteren.
Ik zou Tank Cure gebruiken,.
Er is flink wat roest in je tank? Anders moet je uberhaupt niet coaten. Beter niet, alleen als het "geen optie meer is, niks te doen".
Eerst materiaal om de tank af te dichten zoeken. Tankdeksel, propje in ontluchting/overloop etc, gat van de kraantjes.
Je kan bijv plastic tussen de tankdop plaatsen en dicht doen, af tapen, etc. Als het maar goed dicht is.
Ik had 2 oude schroot-benzinekranen "op geofferd", maar plastic er tussen kan ook.
Dan goed ontroesten. Dat is niet zo moeilijk; roestverwijderaar met water, citroenzuur, electrisch, allerlei opties maar de roest eruit gaat vrij makkelijk vrij goed.
Wat niet zo goed omschreven is is "wat dan".
Wat heel belangrijk is is dat je je tank SNEL droogt, zodat dus het laatste vocht eruit is, en de tank niet al oranje ziet van de vliegroest voordat hij droog is. Want als je het 10 minuten laat liggen heb je dat al!
Dus, met een fohn/verfstripper oid. (met beleid, zoals altijd..)
Dan zorgen dat je je coating gemixt en klaar hebt staan. Die moet er in en dan moet je zorgen dat de coating overal goed raakt, dus de tank in alle kanten langdurig roteren.
Uiteindelijk als het overal zit wil je het overtollige eruit hebben, want je wil geen te dikke lagen....
Dat is ook nog best een uitdaging.
Dan is het zaak een goede positie te kiezen om je tank neer te leggen om te drogen.
Wat dan de onderkant is, daar komt (mogelijk) wat naar toe gezakt en krijg je, als er nog wat overtollig in zit, een dikkere laag.
En een te dikke laag is eerder problemen, dus dat wil je misschien niet onderin je tank.
Er zijn vast nog mensen die het nog veel beter weten
of aan kunnen vullen, ik ben ook geen expert, gewoon een 'gebruiker' met wat ervaring erin.
Je hoort allerlei horror verhalen over loskomende coatings, compatibiliteit met moderne benzine etc maar Tank Cure claimt een goede coating die tegen de huidige benzines kan.
Zowieso raad ik benzinefilters aan en het gebruik van (minimaal) euro 98 benzine in oudere motoren...
Succes!!