Gefelie met de xsr JNY. Mijn ervaring is dat na het inrijden de schokkerigheid wat minder wordt, of misschien is het wel gewenning. Het is in ieder geval vele malen beter dan de eerste generatie mt09 daar kon ik echt niet mee leven.
Meer vermogen heeft hij absoluut niet nodig. Ik heb nog een k&n filter en boosterplug liggen maar hou hem voorlopig orgineel met standaard uitlaat. Wel getest, hij wordt minder schokkerig maar loopt ook uiteraard te rijk en te weinig tegendruk van het luchtfilter tegenover de standaard uitlaat. Daardoor reageert hij net iets vertragend op het gas waardoor hij stukke moeilijker te lanceren is.
Op mijn xsr700 heb ik hetzelfde kn filter en boosterplug (6% rijker mengel), op het open Delkevic systeem maakte dit hem echt een serieus agressief kanon: in zijn 2 bij 2000toeren en nog geen half gas: achterwiel als een gek. Helaas gaat de enorme luide uitlaat gewoon tegenstaan en heb daar een akra tweedehands op gevonden. Mijn indruk daarvan is maar matig zowel prestaties als geluid is bijna identiek als orgineel, dat noemen ze namelijk ook 'gehomologeerd' . (In zijn 2 nu met vol aan het gas draaien met geluk vanaf 4500tpm tilt hij zijn voorwiel pas op) Maar ik denk dat de kathalisator een hoop lage toeren power tegenhoud die wil ik eruit halen.
Ben wel benieuwd naar een flash voor de 900 op zich.