yamaha xt 125 op tijd zetten

yam83

Rookie
30 nov 2012
9
0
hallo , heb juist men nieuw kleppen deksel en ben aan het kijken voor deze terug te monteren .
ben aan het kijken voor distrubutie ketting op tijd te zetten maar vind op men vliegwiel 3 merktekens .
kan iemand mij helpen
dank u
 
Staat er een "T" op? Die heb je nodig om de zaak op tijd te zetten.


Ben ik nog op tijd? :+
 
Een nieuw kleppendeksel en dan de distributie op tijd moeten zetten?!
Maar goed. Wat is het bouwjaar? Plant even een foto van je vliegwiel. Staan er bij twee streepjes een T en F?
 
links ervan staat er ook nog een puntje in het vliegwiel
dank u
full
 
1 van die 3 is het TDC (NL: bovenste dode punt). Dat is het punt wat je moet gebruiken om de nokkenas goed te zetten.
Merktekens op je nokkenastandwiel gezien?
 
ja deze weet ik zitten , deze is goed getekend op het tandwiel en deksel .
heb eens gekeken naar het bdb maar weet niet 100% welke het is volgens mij de linkse .
de rechtse zeker niet want dan begint de piston al terug te zakken
 
ja deze weet ik zitten , deze is goed getekend op het tandwiel en deksel .
heb eens gekeken naar het bdb maar weet niet 100% welke het is volgens mij de linkse .
de rechtse zeker niet want dan begint de piston al terug te zakken

Ik gebruik altijd een lange schroevendraaier, door het bougiegat, zodat de zuiger echt precies bovenin staat. Dan zet ik de nokken op tijd. Dan hoef je aan de zijkant niks los te maken om naar merktekens te kijken.
 
deze draait terug maar computer heeft niks aan enkel neutraal en lichten
 
Er zou zomaar kunnen staan:
De motor doet het maar de "boordcomputer" (merk?) geeft niets aan behalve de verlichting en neutraal aanduiding.

Klopt dat?

Normaliter heeft de XT toch alleen maar een mechanische Km-teller? Daar zit alleen verlichting/neutraal en "pinker" verlichting op, afaik.
 
yamaha xt 125 BJ 2006 is een pc schermpje met toerenteller en tankihoud en kilometerteller
 
Terug
Bovenaan Onderaan