Yamaha XTZ 750 Super Tenere (1989, Wit, Nederland, Schade)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orkushun

Die hard MF'er
29 jun 2010
274
0
Spijkenisse
Goed onderhouden Yamaha Super Tenere. De motor heeft net een beurt gehad. Electrische gedeelte in 2009 helemaal nagekeken en deels vervangen. Nieuwe accu, spanningsregelaar, spoel, bedrading, stekkers, ed.

De motor heeft een defecte toerenteller, kuipschade aan het rechterflank kuipdeel, voor kuipdeel en een deuk in de tank.
Extra ketting & tandwielen set nieuw in doos. nieuwe ruit krijgt u er ook bij.
Verder een eerlijke betrouwbare motor die in een goede conditie verkeerd.

Inhoud: 749 ccm
Motor: Twin, Viertakt
Boring & slag: 87,0 x 63,0 mm
Transmissie: Ketting
Versnellingen: 5-bak
Koeling: Water
Vermogen: 69,00 PK (50,4 kW) bij 7500 TPM
Topsnelheid (kpu): 181
Totaalgewicht: 232,0 kg
Benzinecapaciteit: 26,00 liter

Vraagprijs: € 1000
Kilometerstand: 89.000 km
Locatie: Haarlem

Eventueel inruilen voor een gelijkwaardige mooie chopper van minstens 700cc. bijv. Intruder/Shadow


Motorshopper: Yamaha XTZ 750 Super Tenere (1989, Wit, Nederland, Schademot

Fotos:


5272980547_c86b99c83c_z.jpg

5272980131_64d73547de_z.jpg

5273589544_111b510e99_z.jpg

5273589878_21075f0b5e_z.jpg

5272982779_702b7d75df_z.jpg

5273591058_9fc50f160d_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad de zelfde motor dat heb je goed gezien.

Wat voor prijs had je zelf in gedachten? doe een mooi bod.
 
Ik wou het niet gaan zeggen, maar dat is meer dan een deukje
 
1989 + 89000 + schade = 1400 euro

Ben geen rekenwonder maar iets klopt er hier niet ;)

@ts. Alle waar naar zijn geld dus ik denk wel dat je wat aan je prijs moet doen wil je m ooit nog kwijt raken. En dan denk ik dat het voor 1250 ook niet gaat lukken als je begrijpt waar ik naar toe wil. Succes in ieder geval!

En wat foto's bij een verkooptopic doen ook wonderen
 
Laatst bewerkt:
Okee ik zal de prijs wat omlaag krikken, het was ook een erg hoog gegrepen prijs dat ben ik helemaal met jullie eens.

zat er eigenlijk op te rekenen dat iemand gewoon een bod zou maken en dat ik dan vanaf daar verder kon.

Deze motor heeft overigens altijd in een garage gestaan, bij mij en bij de vorige eigenaar.

hier nog wat foto's vanmiddag zal ik er proberen nog een paar te plaatsen:

large

large
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je die krik nog een heel eind moet laten zakken.

Om hem weer netjes te maken heb je sowieso een tank en een zijkap nodig.
Die zijn 2e hands best wel moeilijk te vinden, en al helemaal in de juiste kleuren.

Heb je er al aan gedacht om hem in onderdelen te verkopen?
Bij deze een bod van €450,-- voor de hele bike.
 
heb je al 's op ebay gekeken voor de onderdelen? En je hoeft de motor ook niet weg te geven hoor (voor bijv. 500), zoveel staan er niet van te koop. Zijn wel vette motoren
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet gelukt om fotos te regelen met al dat sneeuw overal. hier nog een iets oudere met mij zelf er op.



500 vind ik inderdaad wel heel erg mager, zo slechte staat is hij nou ook weer niet. als ik hem in onderdelen verkoop krijg ik er makkelijk meer uit. maar bedankt voor de eerste paar biedingen.
 
Ik bedoelde trouwens niet dat ik hem nu ook in onderdelen ga verkopen. bied gerust verder. het liefst verkoop ik hem uiteraard in zijn geheel.
 
500 vind ik inderdaad wel heel erg mager, zo slechte staat is hij nou ook weer niet. als ik hem in onderdelen verkoop krijg ik er makkelijk meer uit. maar bedankt voor de eerste paar biedingen.
Als je hem in onderdelen verkoopt zal je er uiteindelijk (misschien) meer voor krijgen, maar....
Enig idee hoe lang je er over doet om alles te verkopen?
Ik kan je zo al vertellen dat je een paar onderdelen snel kwijt bent,met de rest blijf je lang zitten.

Meer dan 500 eurie zou ik er in ieder geval niet voor geven.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Meer dan 500 eurie zou ik er in ieder geval niet voor geven.

Succes


Ik ook niet :N. Bij deze dus een bod van €500 mocht Bolski afhaken.
In onderdelen verkopen brengt niet altijd meer op.... Enkele onderdelen ben je zo kwijt, de meeste blijf je heel lang mee zitten.... Bovendien ben je 50x bij het postkantoor geweest voordat heel je fietsje weg is en je hebt gedurende de gehele verkoop een frame met wielen in je garage staan.... Ieder z'n hobby, maar zo simpel is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Njah dat is inderdaad waar. in onderdelen verkopen is vrij problematisch. laat ik het dan anders stellen. ik heb zegmaar een absolute bodenprijs in gedachten waar ik hem voor weg zou willen doen. dat is 800 euro. daar onder wil ik hem echt niet weg doen.

ik zie het namelijk zo. over 4 jaar is hij belasting vrij en hij kost nu ook al niet zo heel erg veel. dan hou ik hem liever zelf voor als ik een keer wil gaan touren. mischien is dit bedrag te hoog gegrepen. dat vind ik geen probleem. dan join ik gewoon de Tenere club ;). blijft een beest die super betrouwbaar is.
 
Misschien zit ik er naast hoor maar volgens mij worden motoren van na 1 januari 1987 niet meer belastingvrij. (ik zal een ff googlen)

edit: ik heb gegoogled en inderdaad worden motoren van na 1-1-87 niet meer belastingvrij ;( . Motoren van voor 1987 blijven belastingvrij.
 
Laatst bewerkt:
In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne motoren, zijn er steeds meer oudere motoren die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat motoren die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Motoren die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.

inderdaad. majah nu kost hij me volgensmij ongeveer een 10tje per maand. dat is ook wel te overzien. en het ziet er uit alsof het een tijdelijk iets is die "bevriezing" maar thanks! wist ik niet :D
 
Nou ja, mijn bod blijft staan, ik denk ook niet dat er veel rek in zit. Kuipdelen zijn niet meer te vinden. Tank idem. Ja, 200 pond in de UK met 50 pond verzendkosten.
 
Laat je niet gek maken, beetje afhankelijk vd staat van het onderhoud denk ik dat je er echt wel 1000e voor moet kunnen krijgen! Goede motor voor iemand die bijv op wereldreis wil, zet hem anders op marktplaats!

Heel merkwaardig, ze vinden hem allemaal geen drol waard maar ze willen hem wel graag voor een dubbeltje overnemen....
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de motivatie Laurus, na al die afkrakerts :P ik zal em binnenkort op mp zetten zodra ik een paar goeie foto's heb ;)
 
hee!
Is ie weer in prijs omhoog gegaan?
Is die tank trouwens nog wel vloeistofdicht? wat heb je ermee uitgehaald om hem zo toe te takelen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan