Cmsnl.com Is your friend!
Nee.
Is dat bedoeld voor carterontluchting?
Je vroeg je toch af waar de filters vandaan komen of kunnen komen? Op CMSNL zie je van iedere motor, model, bouwjaar, of land van levering een exploded view inclusief bestelnummers. Of was je vraag anders bedoeld?
Meestal gaat zo'n slangetje bij 'non Europese' modellen inderdaad in een filterbehuizing in plaats van rechtstreeks naar de straat (overloopslang zoals wij dat kennen). Natuurlijk een beetje een wassen neus...
Maargoed. Ik denk dat de vraag inmiddels wel beantwoord is.
Ik weet niet of de vraag beantwoord is?
Ik heb Joost zijn verhaal nog een keer gelezen en volgens mij wil hij niet orginele onderdelen plaatsen want dat heeft hij gezien op YouTube en dat lijkt hem leuk. Terwijl CMSNL volgens mij alleen orginele onderdelen heeft.
Maar misschien begrijp ik het verkeerd omdat ik de motor maar vaag ken.
Volgens mij zijn we inmiddels allemaal een beetje aan het puzzelen met de vraag...
Kleine correctie, het loopt niet het blok in maar een plastic tankje in. Is die vol dan loopt het het luchtfilterhuis in.
De dampen worden worden mee de carburateurs ingeleid, de olie moet je eigenlijk aftappen. Maar als het goed is komt er bijna niets mee, of de zuigerveren moeten goed gaar zijn.
Filter bij de voorvork zal zo n luchthapper zijn in zo n ronde turbovorm?
Zoals ik het begrijp, is dat de slang van de carterbeluchting. Die zit op alle modellen zo, VS, Japan, Europa.Hallo allemaal,
Sinds twee weken de trotse eigenaar van een Yamaha Virago 250
Ik wil graag het luchtfilter aanpassen en heb een vraag over de achterste rubberslangetje die het blok/ de motor inloopt.
Op Youtube zie ik dat sommigen daar een apart soort filter voor hebben, naast het reguliere filter wat bij de voorvork gemonteerd wordt.
Dat tweede filter kan ik echter alleen vinden op Ebay in Australie en wordt niet verzonden naar Europa.
Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgelost? Of waar je het betreffende filter vandaan hebt getoverd?
Alvast bedankt!
bedankt voor je snelle reactie.
Ik snap dat je van de basis uit moet gaan, en die weet ik nu
Maar om de motor aan de praat te krijgen is dat nu nog niet zo van belang.
Nadat ik zeker weet dat de motor loopt, gaat tie helemaal uit elkaar voor eventuele revisie en om het blok en toebehoren schoon te maken en of te spuiten.
Was alleen benieuwd of dat de sproeier-bezetting wel klopte of dat er misschien een fout in het boek stond.
Ik ben zelf ook van plan om het er 1 en ander aan te gaan versleutelen.
Dus ook andere uitlaten en andere filters.
Het afstellen van een v-twin blok/carburateurs zie ik niet als een probleem.
heb altijd een v-twin gereden (suzuki vs700,vs1400) en aan gesleuteld en ook in het bezit van een vacuum-meter om synchroon te stellen.
Kijk eens op YouTube naar mijn kanaal 'Chiefpep