Ja, maar voordat het start relais gaat "kliken" is de spanning al dermate ingestort de de startmotor nog wel draait, maar de ontsteking het al heeft laten afweten, daarom stelde ik ook voor om iig zeker te zijn van een goede, volle accu.OK die startmotor heeft niet veel nodig om te draaien misschien. Maar er wordt hier gezegd dat de startmotor goed rond draait. Ik ga er vanuit dat hier bedoeld wordt, dat er voldoende spanning is, om de bendix zijn werk te laten doen. Zodat de startmotor via de starterkrans de zuigers op en neer kan laten gaan. FF simpel. Wanneer de kracht uit de accu is, zegt de bendix alleen maar klikker te klik. En draait de startmoter niet. Maar ja ik ben natuurlijk niet zo'n elektronica mens zoals jij
Ja, maar voordat het start relais gaat "kliken" is de spanning al dermate ingestort de de startmotor nog wel draait, maar de ontsteking het al heeft laten afweten, daarom stelde ik ook voor om iig zeker te zijn van een goede, volle accu.
Als hij dan wel aanslaat op de startmotor is het de accu of het laadsysteem, die de accu niet goed op peil houd.
Bijna 75% van de problemen waar elctra bijkomt kijken is de voeding van het geheel de meest onderschatte, bij electronica loopt dat zelfs op tot bijna 90%
hallo mannen ,
mijn xv 750 van 84 draait hoor ,
pakking uit karton houd goed,
vandaag 1e test rit gedaan en tliep gesmeert hoho
gans omgebouwd staat mooi ze
vo liefhebbers van foto
fredjes21@hotmail.com
see yaa on the route
fré blue angels mc B
Geronimo, ik heb hier nog een nieuwe accu staan(om te proberen). Als je die mot hebben ga ik hem nu aan de lader zetten, dan is ie morgen vol genoeg. Gr Martin...
Nou, eindelijk de tijd gehad/genomen om met een maat van me de carbs eraf te slopen (wat een gedoe).1. gashendel beweegt niet:
De gasschuif zit vast (denk ik). De gas-hendel gaat niet meer op en neer
Kan ik dit makkelijk fixen of moeten de carbs ertussenuit en uitelkaar ?
Vreemde is dat ik de XV goed functionerend heb weggezet en gisteren wilde ik even een stukkie gaan tuffen. Starten deed ie meteen maar op het gas reageerde ie niet (de kabel is wel gangbaar).
He GMAN
1. Als jij de maat weet vertel het mij ook dan want hier ben ik al tijdje mee aan het leuren, echt YAMAHA hè nergens te krijgen.
2.Ik doe eerst de carb er tussen en dan èèn voor èèn de inlaatrubbers òh ja en probeer eens met imbus bouten deze vast te draaien een zeskant kop wordt gauw dol.
volgens het tech.boek kan je de carb er zo tussen uit halen ?? no!way dat lukt echt niet hoor!
Misschien dat anderen 3 en 4 kunnen beantwoorden maar heb je al bij yamaha parts
gekeken of de dezelfde nummering wordt gebruikt voor de remschoenen.
Gr. Ronald
Goeie tip van die inbussen, thanx !He GMAN
1. Als jij de maat weet vertel het mij ook dan want hier ben ik al tijdje mee aan het leuren, echt YAMAHA hè nergens te krijgen.
2.Ik doe eerst de carb er tussen en dan èèn voor èèn de inlaatrubbers òh ja en probeer eens met imbus bouten deze vast te draaien een zeskant kop wordt gauw dol.
volgens het tech.boek kan je de carb er zo tussen uit halen ?? no!way dat lukt echt niet hoor!
Misschien dat anderen 3 en 4 kunnen beantwoorden maar heb je al bij yamaha parts
gekeken of de dezelfde nummering wordt gebruikt voor de remschoenen.
Gr. Ronald
Ok, pielen maar...als ik die O-ringen kan vinden tenminste...
het is gewoon veel gepiel
de randen van het rubber eventueel een beetje insmeren met olie ofzo
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat
Ik denk dat die inbussen niet gaat lukken. Dit heeft te maken, met het gegeven dat jij er met een inbus sleutel niet bij kan komen helaas.Goeie tip van die inbussen, thanx !
Ik denk dat die inbussen niet gaat lukken. Dit heeft te maken, met het gegeven dat jij er met een inbus sleutel niet bij kan komen helaas.
Dus dat werkt ? Speciale imbussen of van de bouwmarkt ?
ik heb er ook imbusen op zitten
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat
En dat gaat makkelijk? Om met een ringsleutel erbij te komen was al een gehannes. Ik heb het dan over de binnenste bouten. Ik vraag mij dan verder af wat voor een imbussleutel jij hiervoor gebruikt hebt? Kijk want dat is het enigste probleem eigenlijk, die binnenste bouten. De rest vond ik een makkie. Is ff een volgorde aanhouden, maar ik haalde de carb er makkelijk af en zette hem ook weer makkelijk op. Beetje olie in de randen van de rubbers zoals jij al eerder heb aangegeven.
ik heb er ook imbusen op zitten
Imbussen van de boumarkt zijn OK. FF lengtemaat goed in de gaten houden, anders op maat afslijpen / zagen. Ik heb mijn hele carburateur er mee behangen, omdat de orginele schroeven net van boter zijn.Dus dat werkt ? Speciale imbussen of van de bouwmarkt ?
Ik heb bij louis.de zo'n inbus-setje gekocht met een soort bolletje aan een kant van de sleutel. En anders heb ik uit een grijs verleden zo'n flexibele insteek-schroevendraaier waar vast inbus-bitjes op passen...En dat gaat makkelijk? Om met een ringsleutel erbij te komen was al een gehannes. Ik heb het dan over de binnenste bouten. Ik vraag mij dan verder af wat voor een imbussleutel jij hiervoor gebruikt hebt? Kijk want dat is het enigste probleem eigenlijk, die binnenste bouten. De rest vond ik een makkie. Is ff een volgorde aanhouden, maar ik haalde de carb er makkelijk af en zette hem ook weer makkelijk op. Beetje olie in de randen van de rubbers zoals jij al eerder heb aangegeven.
ok thanx will go 4 it...Imbussen van de boumarkt zijn OK. FF lengtemaat goed in de gaten houden, anders op maat afslijpen / zagen. Ik heb mijn hele carburateur er mee behangen, omdat de orginele schroeven net van boter zijn.
Dat zou mooi zijn, want het lijkt erop dat de vorige eigenaar andere o-ringen erop heeft gedaan die niet origineel zijn. Ik denk te dun en ze zijn ieg niet uit één geheel (en dat moet wel lijkt me). Bovendien waren de bouten helemaal niet goed aangedraaid...voor de ringen zal ik kijken of ik ze op kan meten, zit nu noog op mijn werk, maar heb de carbs er toch af liggen.
Voor de imbussen heb ik rvs gebruikt, je kan trouwens op ebay complete rvs setjes bestellen voor de meeste boutjes van je blok
Da's inderdaad ook een mogelijkheid om niet te vergeten...Imbusbouten gaat zeker wel hoor! Ikzelf heb van het korte gedeelte van de imbussleutel een stukje afgezaagd om het passend te maken voor het aandraaien,en daarna pas de carb`s er op gezet.Gr. Ronald
Is zeker een goede oplossing!Imbusbouten gaat zeker wel hoor! Ikzelf heb van het korte gedeelte van de imbussleutel een stukje afgezaagd om het passend te maken voor het aandraaien,en daarna pas de carb`s er op gezet.
Gr. Ronald
Goed schoonmaken en nieuwe O-ringen zijn voldoende. De O-ringen zorgen namelijk voor de afdichting. Op advies van Yamaha dealer, heb ik de de boel lichtjes ingesmeerd met lagervet.Is het zinvol een soort silikonenpakking ertussen te smeren of is goed schoonmaken en nieuwe o-ringen afdoende ? Het is me nl opgevallen dat er geen pakking tussenzit (carb-intakerubber)
Anders FF een Yamaha dealer bellen zoals Road Runner in Velp. Die gasten hebben ze meestal standaard ergens in een bakkie liggen.Trouwens, weet jij (of iemand anders) de exacte afmetingen van de O-ringen die in de intakerubbers horen te zitten ?
Euhm, dat weet ik ook niet, zou het met bv een slijptol ook niet gaan ?Op woensdag 09 augustus 2006 12:15 schreef Frederiko het volgende:Is zeker een goede oplossing!Maar gaat dat afzagen van zo'n sleutel wel makkelijk? Is namelijk gehard staal dacht ik.
Ok, schoonmaken dus, maar lagervet, echt waar ?Op woensdag 09 augustus 2006 12:21 schreef Frederiko het volgende:Goed schoonmaken en nieuwe O-ringen zijn voldoende. De O-ringen zorgen namelijk voor de afdichting. Op advies van Yamaha dealer, heb ik de de boel lichtjes ingesmeerd met lagervet.
Ok, will try...Op woensdag 09 augustus 2006 12:26 schreef Frederiko het volgende:Anders FF een Yamaha dealer bellen zoals Road Runner in Velp. Die gasten hebben ze meestal standaard ergens in een bakkie liggen.