Hallo,
Als nieuwkomer wil ik me graag eerst even voorstellen.
Afgelopen jaar heb ik mezelf vanwege het krijgen van een andere werkplek, een motorrijbewijs cadeau gedaan.
Omdat het daarna echt wel eens tijd word voor een motor, ben ik op zoek gegaan.
Helaas heeft het maanden geduurd om een fiets te vinden, maar nu heb ik er dan toch één.
Het is een 500 Virago geworden, uit 1990, voor een mooie prijs.
Volgens de teller bijna 20000 (twintigduizend) kilometer.
En volgens een heleboel kenmerken is dat waarschijnlijk ook de echte kilometerstand.
Nu wil ik een paar dingetjes aanpakken.
Maar (ook voordat ik de 500 kocht, besefte ik dat) nu is erg weinig specifiek te vinden van een 500.
Maar er zijn natuurlijk een heleboel onderdelen die ook gebruikt worden op een 250, 535 of 750.
Jammer dat de 500 niet overal bekend is. (zelfs bij de verzekering)
Ten eerste wil ik de rempomp voorzien van een nieuwe revisie set.
Dit is gewoon een 1/2 duims Nissin pomp en is dus gewoon vrijwel overal een revisie set te koop voor nog geen €20,00.
Bestellen bij Yamaha in Japan, kost €73.50.
Dit is ook het geval met de keerringen van de voorpoten. Nergens te vinden, maar ook die kosten gewoon een tientje omdat blijkt dat het een normaal en veel gebruikt onderdeel is van Yamaha.
Als de voorrem en veerpoot van de week klaar zijn, wil ik me nog bezig houden met het stellen van de kleppen en de carburateurs afstellen.
Naar mijn idee ben ik dan al behoorlijk op weg om tot de volgende beurt klaar te zijn.
Hopelijk zijn hier Virago liefhebbers die mij willen uitleggen waarom de 500 zo onbekend is.
En nóg leuker is het als er liefhebbers zijn die weten welke onderdelen gewoon uitwisselbaar zijn.
Als nieuwkomer wil ik me graag eerst even voorstellen.
Afgelopen jaar heb ik mezelf vanwege het krijgen van een andere werkplek, een motorrijbewijs cadeau gedaan.
Omdat het daarna echt wel eens tijd word voor een motor, ben ik op zoek gegaan.
Helaas heeft het maanden geduurd om een fiets te vinden, maar nu heb ik er dan toch één.
Het is een 500 Virago geworden, uit 1990, voor een mooie prijs.
Volgens de teller bijna 20000 (twintigduizend) kilometer.
En volgens een heleboel kenmerken is dat waarschijnlijk ook de echte kilometerstand.
Nu wil ik een paar dingetjes aanpakken.
Maar (ook voordat ik de 500 kocht, besefte ik dat) nu is erg weinig specifiek te vinden van een 500.
Maar er zijn natuurlijk een heleboel onderdelen die ook gebruikt worden op een 250, 535 of 750.
Jammer dat de 500 niet overal bekend is. (zelfs bij de verzekering)
Ten eerste wil ik de rempomp voorzien van een nieuwe revisie set.
Dit is gewoon een 1/2 duims Nissin pomp en is dus gewoon vrijwel overal een revisie set te koop voor nog geen €20,00.
Bestellen bij Yamaha in Japan, kost €73.50.
Dit is ook het geval met de keerringen van de voorpoten. Nergens te vinden, maar ook die kosten gewoon een tientje omdat blijkt dat het een normaal en veel gebruikt onderdeel is van Yamaha.
Als de voorrem en veerpoot van de week klaar zijn, wil ik me nog bezig houden met het stellen van de kleppen en de carburateurs afstellen.
Naar mijn idee ben ik dan al behoorlijk op weg om tot de volgende beurt klaar te zijn.
Hopelijk zijn hier Virago liefhebbers die mij willen uitleggen waarom de 500 zo onbekend is.
En nóg leuker is het als er liefhebbers zijn die weten welke onderdelen gewoon uitwisselbaar zijn.