yamaha yb50 1969 voorganger van de fs1

marioharleyson

Die hard MF'er
24 jun 2006
612
1
gavere
te koop:
prijs, zou ik zeggen bied maar

wegens wegbergen grote plannen van de restauratie van de bromfiets.
het betreft een zeer zeldzame bromfiets type yb50 dit model is maar 1 jaar in productie geweest, heeft een belgisch gelijkvormigheidsattest.

cyll: 50cc 4 bak
bwj: 1969.


is volledig origineel met uitzondering van het stuur.
+ punten zijn dat het de zelfde onderdelen van de fs1.
dus makkelijk om aan stukken te komen.

full



hier een link naar de advertentie:
http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommers/yamaha/yamaha-fs1-1968-model-yb50-95695017.html
 
Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad een heel zeldzaam modelletje!!
Ga je wel een liefhebber voor vinden Mario. Ben alleen bang dat ze de advertentie zullen sluiten omdat t een brommertje is....
 
Laatst bewerkt:
Een fiets met 50cc kan ook wel degelijk een motorfiets zijn.

Kijk maar naar bv. een Kreidler RS op motorkenteken. Deze zou je imho ook in kunnen voeren als motorfiets, als hij in Belgie verkocht is als motorfiets.
 
Hallo Mario, draait de bromfiets wel? Voor zover ik kan zien is alles hetzelfde als van aan fs1 met uitzondering van de tank, spatborden en luchtfilterhuis? De dichte kettingkap is naar mijn weten alleen op de "ludy beumer" of "GrandSport" uitvoering van de fs1 geweest (enkel in Nederland geleverd). Ik ben al ff op zoek naar een fs1 om te restaureren, het liefst een Ludy Beumer omdat m'n pa deze ook gehad heeft, maar wat is je richtprijs voor deze yamaha? Zou niet weten wat ik ervoor moet bieden aangezien ze nauwelijks aangeboden worden dus zou graag toch een richtprijs willen.
Draait de brommer verder wel gewoon?

Mvg Sanno
 
~[offtopic]
Een kettingkast is in Nederland idd alleen op een GS/Ludy Beumer uitvoering geleverd, ook zat daar een ander zadel op uiteraard de andere tank (en nog wat andere kleine dingen).
Als je een Ludy Beumer/GS uitvoering wilt opknappen, kan je beter opzoek gaan naar een Nederlands '73'er frame (ofjah, een 378 frame met matching bloknummer, of een echt ludy beumer frame + blok, maar dat is lastig), i.v.m. het kenteken enzo. De tank (en chrome zijschildjes + rubber flappen) zijn goed te krijgen, net zoals de kettingkast. Het originele zadel daarintegen is nauwelijks te vinden (lees: niet). Naar mijn mening is het zonde om deze YB50 te gebruiken als basis om een GS/Ludy Beumer te maken.
 
@sanno, ik had er graag rond de €1000 voor gekregen maar bieden staat vrij.
ik zie dat je van terneuzen bent das niet zo heel ver vanwaar ik woon.
de brommer draait, maar het is niet verstandig om hem te starten daar er een dichting stuk is tussen het carter.
en daardoor gaat hij heel hoog in de toeren waardoor hij wel volledig in de frieten zou draaien.
ps: heb er nog een volledig nieuw contactslot bij


@tom, heb me aangemeld bij het fs1 forum wacht enkel nog op een bevestiging.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
14
Weergaven
2K
A
Reacties
5
Weergaven
2K
Anoniempje621
A
Terug
Bovenaan Onderaan