Yamaha YZ490 2takt

lds

Die hard MF'er
14 mei 2009
564
0
Hallo ik ben sind's kort in het bezit van een yz490 van 1984.
Heb je informatie over de yz 490 laat het dan hier achter.
Ook wat betreft onderdelen verkoop adressen .
Dus als je denkt dat je nutigge informatie kwijt wil over een yz490 post het dan .
mvg leon
full
 
Laatst bewerkt:
brute machine ..geen allemans vriendje :P

voor jou : www.500treffen.nl ,nu ff offline maar zal vast goed komen remy kennende..
 
Neem ik van deze gelegenheid maar meteen gebruik om ook mijn YZ490 nog eens te posten.
full


Gekocht vorig jaar december en nog geen tijd gehad om eens onder handen te nemen, maar gaat echt wel gebeuren.

Dit betref een uit 1982, is echt wel anders om te zien dan uit 84.
 
Ik ben ook in het bezit van een yz490 maar dan een 87 er dus met schijf voor.

En zoek nog een airscoop voor links naast de cillinder
 
hofstede motoren in staphorst heeft nog wel wat van zulke blokken liggen volgens mij,en sowieso een 83er yz490 staan! mooie beesten zijn het..volgens de verhalen machtig wild woest trekken ,en er moet geen bocht mee te nemen zijn hahaha! heb zelf een rm500 gehad,maar die schijnen tam te zijn vergeleken met een yz490!
 
Schitterende machines. Wat een brute kracht! :}

Heb een '82er gehad... toen ik 15 was.... _O-
Was bang van dat ding, maar het rijden was geweldig mooi.

Veel succes ermee!
 
het schijnt een soort widowmaker te zijn ,er was er een op het treffen 06 of 07
als die stationair draaide trilde de grond tot ver om de motor heen ....
wat een bruut blok en snel ,
die gozer die er mee reed was ook niet bang voor een jump van 10 meter ermee
 
pfff...kben eens een keer volgas met mn rm500 over de tafelbult in emmen gevlogen! ging mooi totdat de landing kwam haha! moet er wel bij vertellen dat mn gas bleef hangen,en ik dus wel mee moest over de tafel! :+ is wel mn enige keer geweest dat ik de tafel in 1 keer genomen heb trouwens haha! binnenkort met mn honda cr250 1980 maar es de baan op daaro!heb m eindelijk aan de praat!!! :]
het schijnt een soort widowmaker te zijn ,er was er een op het treffen 06 of 07
als die stationair draaide trilde de grond tot ver om de motor heen ....
wat een bruut blok en snel ,
die gozer die er mee reed was ook niet bang voor een jump van 10 meter ermee
 
Heb nog wel enkele Yamaha YZ 490 getuned in die tijd voor enkele KNMV senior rijders.

Coureurs hadden toen nog wat dikkere armen :?
 
Ja, dat was het grootste probleem met die dingen. Geen vermogen onderin. Eigenlijk een volledig foute powerband.
 
Neem ik van deze gelegenheid maar meteen gebruik om ook mijn YZ490 nog eens te posten. [afbeelding]

Gekocht vorig jaar december en nog geen tijd gehad om eens onder handen te nemen, maar gaat echt wel gebeuren.

Dit betref een uit 1982, is echt wel anders om te zien dan uit 84.

Hey , is die niet van Erik geweest?
 
Nu wil ik niet eigenwijs doen maar ik het zo`n 10 jaar op diverse bouwjaren gereden en al mijn YZ-490 hadden juist VEEL onderin zeker de eerste met een 4 bak.
Het was de beste motor voor enduro want met een waterpomptang en een schroevendraaier was hij te repareren.
Maar ze gingen NOOIT stuk ik heb er zelfs 2x de strandrace mee gereden en de fabrieksrijders konden niet van me weglopen !!!
Er staat op E-BAY een hagelnieuwe (daar kreeg ik een b.b.z.l. van)
 
Kopietje van mijn post in het CR500 forum deel 4 de mannenvibrator aka YZ490 :

Een artikel over de YZ490, die gemaakt werd van 1982 tot 1991 :
Message - Motorcycle Forum
Het ding kon onmogelijk afgesteld worden, en professionele motorcrossers liepen verlammingen en verwondingen op door de trillingen.

Na 1991 is yamaha er mee gestopt, er is nooit geen YZ500 gekomen.

De YZ465 was een betere motor, maar de overblijvenden zijn nu allemaal op pensioenleeftijd.

Grappig dat het artikel vermeld dat er nog altijd nieuwe opstappers zijn op de oude YZ490, omdat dat de enigen zijn die nog niet van hun fouten konden leren.
 
Rond 84 /85 reed ik op een yz 250 en mijn zwager op een yz 490 en yz 465 nooit geen problemen mee gehad dat is dus ook de reden dat ik deze heb aangeschaft om op te knappen .
Die op de foto is niet diegene die ik gekocht heb maar wel zoals hij eruit moet komen te zien .
En er zijn altijd voor en tegen standers ieder zijn eigen ervaring .
Wilde wel eens weten of er nog veel van rond rijden hier in nl.
 
Ja RM-370,

die YZM-500 is zeker € 10000,00 waard ! Ik heb nog samen met John v/d Berk gereden toen zo`n fabrieksmachine mocht gebruiken op de strandrace in scheveningen.
Dit is werkelijk de mooiste en beste YZ ooit gemaakt !!!!!!
 
staat op de dutchtwinshock site nog een advertentie met yamaha yz 490 1983 /84 onderdelen! genoeg om 3 motoren uit op te bouwen staat erbij! www.dutchtwinshock.nl
 
Hallo ik ben nog op zoek naar een filter rekje dat in de filter moet .
Het voor een Yamaha yz 490 / yz 250 van 1984 /1985 .
Of heeft iemand nog een yz uit die jaartallen dat ik er een kan namaken laat het dan even weten .
gr leon
 
mooie motoren. zoek al een tijdje naar een yamaha hl500 of ook en yz490 blijft mooi.

zo'n yzm500 kom je niet meer tegen met een prijskaartje eraan, niemand die zo een verkoopt als die hem in zijn schuur heeft staan.

@warrior: hoop dat je een keer met de yz op vledderveen komt zou mooi zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan