Wel vreemd van de timing, maar goed. De slave / drukcilinder wil wel eens gaan lekken, verwaarlozing zal daar een rol spelen. Ook de koppelingsvloeistof (meestal gewoon remvloeistof DOT3, 4 of 5.1) moet af en toe ververst worden maar er zullen genoeg motoren rondrijden met vloeistof van 10 jaar of ouder.
Uit elkaar halen en goed schoonmaken helpt vaak voldoende. Mocht dat niet helpen en is de keerring niet los te krijgen: waarschijnlijk heeft je Ace dezelfde drukcilinder als m'n FZ 750's, Yamaha doet nogal graag een greep in dezelfde onderdelendoos. Afaik heeft de FJ 1200 dezelfde keerring en is die wel los te bestellen.
Bij opnieuw vullen en ontluchten: er wil graag een hele kleine luchtbel bij de banjobout op de pomp blijven zitten. Je koppeling zal niet werken voordat deze bel weg is (pomp loshalen en beetje kantelen of doeken erom, beetje druk, bout lossen en vastdraaien)