Ik heb ook aan deze motor zitten denken, heb op dit moment bij mijn Ducati Monster een scooter yamaha Cygnus 125 voor ww verkeer.Omdat ik naast mijn Bandit650 overweeg een YBR125 voor woon-werk erbij te gaan rijden, doe ik een poging dit oude topic nog eens af te stoffen.
Inmiddels al meer mensen met ervaring op de YBR125?
TS Bruin moet inmiddels wel een duurtest-resultaat kunnen melden!
Wat ik interessant vind:
Carb.model geen winterellende?
Heeft TS injectie of carb.model?
Wat zijn de eventuele mankementen?
Blijft het leuk of wordt er nu meestal de Versys gepakt?
Met de huidige benziene en uur-loon prijzen is het combineren van een
lichte en een middelzware motorfiets bij een jaarlijks km-age van >15d
al snel de moeite waard lijkt me.
Je bespaard je "echte" motor de kleine ritjes ( woon-werk 11,5 km bij mij),
voorkomt pekelschade, bespaard op benziene en uiteraard zijn de banden
en kettigsets goedkoper.
Voordat iemand mij naar het scootertopic verwijst
Ik wil niet voor brommerrijder aangezien worden en
wil je een beetje motor-scooter-uiterlijk dan ben je
duurder uit dan met de YBR.
Bedankt voor de infoIk rijd een goeie 6 maanden met mijn ybr 125 model 2007. Heb momenteel 5800 kilometer op de teller staan en rijd +/- 40 km per dag. Tot nu toe is het een zaligheid en supergoedkoop. Ik kan niet vergelijken met een andere motorfiets maar in vergelijking met mijn auto rijdt dit supergoedkoop. 3 liter tgo 7 liter benzine is wel een groot verschil. De ybr betaalt zichzelf af.
Wat het rijden betreft. Rond de 90a 100 km/ per uur loopt hij zeer goed. Als je hem pijn doet geraak je aan 110 en met wind mee is 120 km/uur zelfs al eens gelukt. Voor hetgeen ik deze motorfiets gebruik, kon ik niet beter treffen. Zeer goedkoop in aankoop 2190 euro, in verbruik, onderhoud, ook zeer grote autonomie (+/- 400km met een tank). Wat ik wel minder vind is de banden. Bij nat weer voel ik me niet echt veilig. Nuja, andere banden kan je altijd steken natuurlijk. als er iemand nog specifieke vragen heeft mag je die altijd stellen. groeten
Rijbewijs is geen probleem, ik heb de 125 cc scooter, naast mijn ducati monster voor het goedkope ww verkeer.Wat de snelheid betreft. Als het felle wind is loopt hij inderdaad ook serieus terug. 85 a 90 per uur. Ik heb sinds een aantal weken een windshield geinstalleerd en nu rijdt ie iets vlotter bij hevige wind. Het blijft natuurlijk een 125 cc met 10 pk he. superprestaties moet je niet verwachten. Yamaha heeft ook een YBR 250. 21 pk, 138 kg, 19 litertank met dus grote autonomie en ook zeer zuinig waarschijnlijk. MIsshien is dat wel interessanter als je altijd op 100 wegen rijdt, je hebt natuurlijk wel een rijbewijs nodig. De ybr 125 is zoals ik al zei tussen de 90 en 100 km per uur op zijn best.
Het verbruik: na 400 km zit ik ver in het rood en op het einde van mijn tank. Nuja, ik weet niet wat er dan nog rest. Heb em nog nooit leeg leeg gereden. Voor mij is dit de ideale moto om naar het werk te rijden. als jij zeker wil zijn dat je ten allen tijde 100km/uur en meer zal rijden is het misschien niet de juiste... Je hebt ook vele andere 125s die wat extra kracht hebben, maar natuurlijk ook duurder. groeten