YZF 750 R rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat gaat er allemaal aan de motor gebeuren voor het circuit?

Ach, het gebruikelijke eigenlijk.
Race-bovenkuip (onderkuip wel gebruiken als eea past), race zit, mudgard op de achterbrug, lichte kunststof tank, waarschijnlijk een waveschijvensetje voor, flatslide carbs, dyno, k&n luchtfilter, snelgas, quickshifter, eventueel een andere achter vering.
Verder elekrische bedrading terugbrengen tot het minimum (met de optie van een licht punt voor en achter ivm eventuele endurance pogingen), oude spatscherm e.d eraf en alles borgen.
Niet teveel veranderen want dan gaan we weer voorbij aan de stelling dat er voor een relatief laag bedrag leuk op het circuit gereden kan worden.
Om de boel af te toppen spuiten we de boel in een kleurenschema van de race afdeling van Yamaha met de vrijheid om dit te doen met de kleuren van ons raceteam.

Dus volgend jaar zit er een 54 jarige ouwe gek op een bijna antieke brommert op het circuit !!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ach, het gebruikelijke eigenlijk.
Race-bovenkuip (onderkuip wel gebruiken als eea past), race zit, mudgard op de achterbrug, lichte kunststof tank, waarschijnlijk een waveschijvensetje voor, flatslide carbs, dyno, k&n luchtfilter, snelgas, quickshifter, eventueel een andere achter vering.
Verder elekrische bedrading terugbrengen tot het minimum (met de optie van een licht punt voor en achter ivm eventuele endurance pogingen), oude spatscherm e.d eraf en alles borgen.
Niet teveel veranderen want dan gaan we weer voorbij aan de stelling dat er voor een relatief laag bedrag leuk op het circuit gereden kan worden.
Om de boel af te toppen spuiten we de boel in een kleurenschema van de race afdeling van Yamaha met de vrijheid om dit te doen met de kleuren van ons raceteam.

Dus volgend jaar zit er een 54 jarige ouwe gek op een bijna antieke brommert op het circuit !!! :Y

Kijk... dit zijn toch nog wel serieuze zaken zo te lezen, maar dan gaat die ook als de brandweer :]
Heb je alle spullen al op de plank liggen, of moet je die nog opzoeken hier en daar?
 
Kijk... dit zijn toch nog wel serieuze zaken zo te lezen, maar dan gaat die ook als de brandweer :]
Heb je alle spullen al op de plank liggen, of moet je die nog opzoeken hier en daar?
Ik ben nu begonnen zo het een en ander te verzamelen maar als het er allemaal in het begin van het volgende seizoen niet op zit, is dat natuurlijk ook geen ramp. Zoals ik al zei, het moet allemaal betaalbaar en leuk blijven, toch?
 
Rustig hier,

Maar ff een foto van mijn project: 750-SP

full
 
Ach, het gebruikelijke eigenlijk.
Race-bovenkuip (onderkuip wel gebruiken als eea past), race zit, mudgard op de achterbrug, lichte kunststof tank, waarschijnlijk een waveschijvensetje voor, flatslide carbs, dyno, k&n luchtfilter, snelgas, quickshifter, eventueel een andere achter vering.
Verder elekrische bedrading terugbrengen tot het minimum (met de optie van een licht punt voor en achter ivm eventuele endurance pogingen), oude spatscherm e.d eraf en alles borgen.
Niet teveel veranderen want dan gaan we weer voorbij aan de stelling dat er voor een relatief laag bedrag leuk op het circuit gereden kan worden.
Om de boel af te toppen spuiten we de boel in een kleurenschema van de race afdeling van Yamaha met de vrijheid om dit te doen met de kleuren van ons raceteam.

Dus volgend jaar zit er een 54 jarige ouwe gek op een bijna antieke brommert op het circuit !!! :Y

zo toch wel grote plannen ouwe :)
klinkt goed. zal ik maar wat gaan speuren voor je ;)
 
Grappig!!!
Ik ben er achter gekomen dat de yzf die ik heb, tot in 2006 van 'Yama Kiri' is geweest.
Ik heb 'm ongeveer een maand geleden gekocht, gerepareerd en wel (hij had een slippertje gemaakt) met 10000km extra op de teller. Ziet er voor zijn leeftijd en voorgeschiedenis nog best uit. Gaat nog steeds als de brandweer. Moet alleen nog even afgesteld worden om 'm onderin nog wat beter te laten lopen (kan dus de exup zijn).

full

2005

full

2011
 
Laatst bewerkt:
als we toch bezig zijn circuitplaatjes te plaatsen:

20110429_10369.jpg


Nu alleen nog meer dagen boeken dit jaar, ik heb er nog maar 1 gehad |( |(

in september nog ff 2 dgn naar de sachsenring knallen :]
 
Laatst bewerkt:
Ahum, beetje late reactie, maar JA! Ik heb hem gespot, ff rondje om heen gelopen, staat er netjes bij, mooie bandjes eronder en glom mij tegemoet.

moet je stiekem toch wel goed hebben gedaan dat ie er zo bij stond ;)

Eind van het jaar gaat 'ie helemaal uit elkaar en wordt 'ie van voor tot achter nagelopen; olieverbruik wordt aangepakt en wat delen worden opnieuw gecoat. Staat er straks een nog gavere YZF als tweede fiets *O*
 
Omwille van een rugprobleem wil ik mijn clip-ons verwijderen en een comfort bar plaatsen voor een betere zithouding.
Nu heb ik horen zeggen dat ik beter een volledige balhoofdplaat met risers kan aanschaffen dan in de originele te boren. Dit zou zijn omdat bij het boren de originele balhoofdplaat zwakker kan worden en beginnen te barsten aan de risers.
Heeft hier iemand ervaring mee?
 
Omwille van een rugprobleem wil ik mijn clip-ons verwijderen en een comfort bar plaatsen voor een betere zithouding.
Nu heb ik horen zeggen dat ik beter een volledige balhoofdplaat met risers kan aanschaffen dan in de originele te boren. Dit zou zijn omdat bij het boren de originele balhoofdplaat zwakker kan worden en beginnen te barsten aan de risers.
Heeft hier iemand ervaring mee?
De originele kroonplaat is inderdaad niet ontworpen om de krachten op te vangen als je aan het stuur hangt als je gas geeft en afremt. Er zijn meer jongens die het gedaan hebben en ik heb nog nooit gehoord dat er 1 gescheurd is. Maar één moet een keer de eerste zijn he? ;)
Op ebay staan die ombouw setjes te koop, even zoeken op "yzf750 superbike". Wat er niet bij zit zijn de beugeltjes om je rem en koppelingsvloeistof reservoir op de ronde buis te plaatsen, daar moet je zelf nog even achteraan.
 
Hey Luitjes,

Vorig jaar een ongeluk gehad. Heb nu nog wat spulletjes liggen.

Originele uitlaat, stalen remleidingen (rood), remklauwen met z.g.a.n. remblokken (gesinterde) radiateur en een bak vol met spulletjes en boutjes..

Wie-O-Wie heeft er belang bij?? Voor weinig....!! 8-)
 
Hallo daar. Wat is weinig en wat voor spulletjes praten we over? Ik hoop dat je zelf nog heel bent na het ongeluk of moeten we naar het revalidatie centrum "De onderweg afgestapte motorrijder" gaan?
 
Hey,

Eeeeeh ik ben na een jaar revalidatie weer 100 punten.

Maar de meeste waardevolle spulletjes staan hierboven vermeld. Voor de rest reken ik helemaal niks. Dus hang er zelf maar een prijs kaartje aan... Wat mij betreft mag je voor 100 pleuro alles ophalen. De rest van de troep zit in een kistje....

PB me dan maar even dan mail ik even de foto's als je dat wilt.
 
Ik heb net mail gestuurd naar je hotmail adres uit je profiel. Kennelijk kan of wil je geen berichten ontvangen. Ik hoor het wel. Tot kijk.
Als Alphons verstek laat gaan kom ik de boel wel halen voor €100. Geen foto nodig, ik heb het boeltje al gezien ;).
 
Nou, ik mag me hier ook melden als hele trotse eigenaar van een YZF 750 *D Het gaat om de YZF van Ducky19 (zwart wit). Heb er 3 uur heen moeten reizen en 2 uur terug op de motor, maar het was het enorm waard :P

Voor degenen die zijn verkoop topic niet gezien hadden de foto's:

full


full


full



Ik vind dat ik vooral de voorrem wel ver in moet knijpen voordat hij aangrijpt, dat was even wennen. De remmerij is verder super, hij stuurt ook enorm scherp. Ik heb een paar keer FZR 1000 gereden, en dat stuurde naar mijn mening helemaal niet fijn (banden waren aan de zijkanten ook heel raar afgesleten), de YZF stuurt echt haarscherp.
Na de proefrit, en ik was enorm voorzichtig, had ik op het achterwiel schaamranden van nog 1 - 1,5 cm over :$ Hij stuurt echt alsof ik er al tijden op rij, heerlijk.
Olieverbruik zou nihil moeten zijn volgens Ducky, ben enorm benieuwd :)

Groetjes een hele blije Tw!tchy ;)
 
Nou, ik mag me hier ook melden als hele trotse eigenaar van een YZF 750 *D Het gaat om de YZF van Ducky19 (zwart wit). Heb er 3 uur heen moeten reizen en 2 uur terug op de motor, maar het was het enorm waard :P

Voor degenen die zijn verkoop topic niet gezien hadden de foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Ik vind dat ik vooral de voorrem wel ver in moet knijpen voordat hij aangrijpt, dat was even wennen. De remmerij is verder super, hij stuurt ook enorm scherp. Ik heb een paar keer FZR 1000 gereden, en dat stuurde naar mijn mening helemaal niet fijn (banden waren aan de zijkanten ook heel raar afgesleten), de YZF stuurt echt haarscherp.
Na de proefrit, en ik was enorm voorzichtig, had ik op het achterwiel schaamranden van nog 1 - 1,5 cm over :$ Hij stuurt echt alsof ik er al tijden op rij, heerlijk.
Olieverbruik zou nihil moeten zijn volgens Ducky, ben enorm benieuwd :)

Groetjes een hele blije Tw!tchy ;)

gefeliciteerd! blijft een mooie uitvoering in deze kleurstelling :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan