Z 750 schiet uit 2e versnelling

_rolo_

Die hard MF'er
27 jan 2009
954
0
bathmen
Facebook
Hier mijn probleem.

Ik rij weg in zn 1e versnelling tot plusminus 6000 rpm schakel naar zn 2 en rijd hierin wel stevig in het gas van 5000 tot 9000 rpm en ineens schiet mijn motor in zn vrij en gelijk in de toerenbegrenzer. Naar zn 1 of 2 wil die rijdend niet meer schakelen. Pas in stilstand kan ik weer schakelen.
Dit is de 2e maal dat dit mij overkomt. De 1e keer dacht ik dat ik misschien verkeerd schakelde. Maar nu had ik m goed in zn 2 en reed dus al even in de 2 toen die er uit schoot. Naderhand dit niet meer gehad ook niet bij stevig optrekken.

De betreffende motor is een kawasaki Z 750 uit 2007 met 14dkm op de teller.

Iemand een idee??
 
Hoelang heb je de motor fiets ? en bij welke km stand heb je deze gekocht.

Ik hoop niet voor je dat de vorige eigenaar een wheelie en race freak in z`n twee is geweest.
Ik zie vaak gastjes hun gsxr600 compleet afbeulen en bij 12 k weer snel inruilen en roepen altijd rustig bereden .

Dan zou het idd een schakelvork kunnen zijn die eruit vliegt bij stevig in de toeren optrekken. Doe je er niets aan dan zal het eruit schieten steeds sneller gaan .

Heb je nog garantie ? zo ja even een monteur erop laten rijden.
 
Laatst bewerkt:
't is niet je schakelvork die eruit schiet maar je bak die uit de versnelling schiet (en daarbij je schakelvork een opdonder geeft). Meestal door versleten dogs op de tandwielen, helaas alleen (echt goed) te zien als je de bak eruit hebt en dat is ff sleutelen :X
 
Laatst bewerkt:
Hoelang heb je de motor fiets ? en bij welke km stand heb je deze gekocht.

Ik hoop niet voor je dat de vorige eigenaar een wheelie en race freak in z`n twee is geweest.
Ik zie vaak gastjes hun gsxr600 compleet afbeulen en bij 12 k weer snel inruilen en roepen altijd rustig bereden .

Dan zou het idd een schakelvork kunnen zijn die eruit vliegt bij stevig in de toeren optrekken. Doe je er niets aan dan zal het eruit schieten steeds sneller gaan .

Heb je nog garantie ? zo ja even een monteur erop laten rijden.

ik heb de motor nu 3 maanden en gekocht met 10.500 km. Ik heb nog 3 maanden garantie. (gelukkig) reden van de vraag is meer van of er echt iets aan de hand is of een schakelfoutje van mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan