Z1000 - Z750 meeting Plaza

2005 weer een meeting

  • Nee

    Stemmen: 1 12,5%
  • Ja

    Stemmen: 4 50,0%
  • 2005 pas???

    Stemmen: 1 12,5%
  • een stuk of 4 zou ook mooi zijn

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je niet een stukje schrijven welke stappen je hebt gedaan, welke filter/type etc met bijbehorende plaatjes dan kan ik dat hier posten. :)
http://www.z-friends.com/A559FC/zfriends/portal.nsf/web/articles.html

Gr,
Ron

Nu ziet het er zo uit ( op de foto is inmiddels het K&N-filter geplaatst )

full
 
Kun je niet een stukje schrijven welke stappen je hebt gedaan, welke filter/type etc met bijbehorende plaatjes dan kan ik dat hier posten. :)
http://www.z-friends.com/A559FC/zfriends/portal.nsf/web/articles.html

Gr,
Ron

Nu ben je in principe klaar en ga je alles weer in elkaar zetten (vergeet niet het beugeltje bij het rechter-sterschroefje van het deksel), was ik dus wel vergeten.

Tip: Werk schoon, zorg dat je geen viezigheid in je airbox laat vallen en maak het deksel eerst goed schoon voordat je het terug plaatst.

Ben benieuwd of er meer mensen dit gaan doen en wat hun bevindingen dan zijn.

Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Wil eventueel ook wel helpen.

Succes

Groeten Richard
 
Op m'n werk volg deze topic al geruime tijd ;) maar was nog niet eerder in de gelegenheid om te reageren. Helaas kon ik niet bij de meeting van 20 juni jl. zijn omdat m'n rijbewijs bij het OM ligt :( .

Maar ik denk dat jullie het leuker vinden als ik m'n motor even voorstel:
bouwjaar: feb 2003
kleur :z wart
Banden: Pirelli diablo's, achter de corsa uitvoering
km: 23000
mods: stalen remleidingen voor (goodrich),rood arrows stuur met minispiegel in linkerstuuruiteinde, KN filter, kellerman knipperlichtjes, kentekenplaathouder, buddycover.
EN! Ik volg die uitlatenpraat natuurlijk ook. Heb via internet en beurzen al heel wat variaties op het thema Z1000-uilaat gezien maar, de meeste pijpen zijn te lang en lijken dan ook op de handgrepen van een kruiwagen :}
Ik ben dus zelf aan de slag gegaan en heb zonder topsnelheidverlies, maar met trekkracht onderin winst het volgende gedaan:
Originele uitlaten verwijderd en op het ophangpunt de Laser(for racing use only)vervangingsuitlaten van een Tdm 850 gehangen. Moest toen alleen nog een verbindingsstuk maken. Dit ziet er Bruut uit omdat zijwaardse doorkijk niet verprutst wordt door de uitlaten. De pijpen eindigen voor de achteras en blijven binnen de straal van het achterwiel. Het geluid is geweldig maar niet te hard. Als bonus krijg ik prachtige blauwe vlammen(vooral in het donker)bij afremmen op de motor :P
Ach ik moest het fff kwijt O-)

groet RonZ
 
Op m'n werk volg deze topic al geruime tijd ;) maar was nog niet eerder in de gelegenheid om te reageren. Helaas kon ik niet bij de meeting van 20 juni jl. zijn omdat m'n rijbewijs bij het OM ligt :( .

Maar ik denk dat jullie het leuker vinden als ik m'n motor even voorstel:
bouwjaar: feb 2003
kleur :z wart
Banden: Pirelli diablo's, achter de corsa uitvoering
km: 23000
mods: stalen remleidingen voor (goodrich),rood arrows stuur met minispiegel in linkerstuuruiteinde, KN filter, kellerman knipperlichtjes, kentekenplaathouder, buddycover.
EN! Ik volg die uitlatenpraat natuurlijk ook. Heb via internet en beurzen al heel wat variaties op het thema Z1000-uilaat gezien maar, de meeste pijpen zijn te lang en lijken dan ook op de handgrepen van een kruiwagen :}
Ik ben dus zelf aan de slag gegaan en heb zonder topsnelheidverlies, maar met trekkracht onderin winst het volgende gedaan:
Originele uitlaten verwijderd en op het ophangpunt de Laser(for racing use only)vervangingsuitlaten van een Tdm 850 gehangen. Moest toen alleen nog een verbindingsstuk maken. Dit ziet er Bruut uit omdat zijwaardse doorkijk niet verprutst wordt door de uitlaten. De pijpen eindigen voor de achteras en blijven binnen de straal van het achterwiel. Het geluid is geweldig maar niet te hard. Als bonus krijg ik prachtige blauwe vlammen(vooral in het donker)bij afremmen op de motor :P
Ach ik moest het fff kwijt O-)

groet RonZ


Foto's ??????????????????? :} :} :} :} :} :} :} :] :] :] :]
 
Nu ben je in principe klaar en ga je alles weer in elkaar zetten (vergeet niet het beugeltje bij het rechter-sterschroefje van het deksel), was ik dus wel vergeten.

Tip: Werk schoon, zorg dat je geen viezigheid in je airbox laat vallen en maak het deksel eerst goed schoon voordat je het terug plaatst.

Ben benieuwd of er meer mensen dit gaan doen en wat hun bevindingen dan zijn.

Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Wil eventueel ook wel helpen.

Succes

Groeten Richard

Zodra ik terug kom van vakantie ga ik deze mod zeker uitvoeren!

En 14 augustus gaat ie op de dynobank in Barneveld dus dan zal de uitdraai er niet om liegen ;)
ben benieuwd wat voor vermogens winst je behaalt met deze mod.
 
foto's, daar ga ik werk van maken, maar eerst de tail nog wat risen zo'n 3 tot 4 cm m.b.v. risers die ze bij MDI Voor 70 euro verkopen. Dan kan ik eindelijk van die vervloekte nummerplaat af want die komt dan voor het achterwiel onder tegen het plastic :o

groet, RonZ
 
foto's, daar ga ik werk van maken, maar eerst de tail nog wat risen zo'n 3 tot 4 cm m.b.v. risers die ze bij MDI Voor 70 euro verkopen. Dan kan ik eindelijk van die vervloekte nummerplaat af want die komt dan voor het achterwiel onder tegen het plastic :o

groet, RonZ


gaat de motor dan niet heel anders sturen??????????
 
Zodra ik terug kom van vakantie ga ik deze mod zeker uitvoeren!

En 14 augustus gaat ie op de dynobank in Barneveld dus dan zal de uitdraai er niet om liegen ;)
ben benieuwd wat voor vermogens winst je behaalt met deze mod.


voor ik het vergeet wens ik je alvast een fijne vakantie. :)
ps. dacht dat je 14 aug. niet kon?
of alleen even de bank.
 
K Z lovers... overtuig mij eens waarom ik mijn 02 R1 de deur moet uitschoppen en de Z1000 aan moet schaffen.. ;)


Wat vraag ik van een fiets:

-Veel koppel/power. (zal voornamelijk voor stunten gebruikt worden).
* De R1 heeft hiervoor zat in huis.
-Goede betrouwbare remmen.
* Op te vangen met stalen remleidingen o.a.
-Een beetje leuke top.
* Moet toch wel de 250 minimaal moeten halen.
-Weinig onderhoud.
* Heeft de Z kinderziektes e.d.?
-Niet al te prijzige accesoires (uitlaat/banden/speigels/knippers).
-Heeft optunen veel zin? (k&n/PC/etc..)
-Moet dragelijk zijn voor de duo.
* De R1 vind ze niets op lange afstanden.
-Fun en speelbaarheids factor.
-Bochtengedrag moet goed zijn.

Kortom vergelijk de R1 met de Z1000 en welke is mijn beste keuze?

Als ik de R1 laat kletteren kost me dit zowieso al het plastic.
Maar dat kan ik er ook vanaf halen en deze ombouwen tot streetfight.
Daar de Z1000 al praktisch af is en aardig word opgehemeld..ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.. :P

:)
 
K Z lovers... overtuig mij eens waarom ik mijn 02 R1 de deur moet uitschoppen en de Z1000 aan moet schaffen.. ;)


Wat vraag ik van een fiets:

-Veel koppel/power. (zal voornamelijk voor stunten gebruikt worden).
* De R1 heeft hiervoor zat in huis.
-Goede betrouwbare remmen.
* Op te vangen met stalen remleidingen o.a.
-Een beetje leuke top.
* Moet toch wel de 250 minimaal moeten halen.
-Weinig onderhoud.
* Heeft de Z kinderziektes e.d.?
-Niet al te prijzige accesoires (uitlaat/banden/speigels/knippers).
-Heeft optunen veel zin? (k&n/PC/etc..)
-Moet dragelijk zijn voor de duo.
* De R1 vind ze niets op lange afstanden.
-Fun en speelbaarheids factor.
-Bochtengedrag moet goed zijn.

Kortom vergelijk de R1 met de Z1000 en welke is mijn beste keuze?

Als ik de R1 laat kletteren kost me dit zowieso al het plastic.
Maar dat kan ik er ook vanaf halen en deze ombouwen tot streetfight.
Daar de Z1000 al praktisch af is en aardig word opgehemeld..ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.. :P

:)
Op alles kan ik persoonlijk positief antwoorden enkel:

Minimum 250: Ja, indien je een stierennek wenst of hebt :+
Trillingen word je gewaar van 6000 toeren :(
Duo comfortabel: dunno
 
Nu ben je in principe klaar en ga je alles weer in elkaar zetten (vergeet niet het beugeltje bij het rechter-sterschroefje van het deksel), was ik dus wel vergeten.

Tip: Werk schoon, zorg dat je geen viezigheid in je airbox laat vallen en maak het deksel eerst goed schoon voordat je het terug plaatst.

Ben benieuwd of er meer mensen dit gaan doen en wat hun bevindingen dan zijn.

Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Wil eventueel ook wel helpen.

Succes

Groeten Richard

Ik heb het ook gedaan maar merkte bijna of geen verschil dus heb ik er weer een nieuw dekseltje op gezet koste 16 euro.maar als ik er een powercommander op zet kan ik weer m,n angepaste deksel gebruiken ;)
het enige verschil dat ik wel goed merkte zijn m,n akrapovic uitlaten :9
 
Ik heb het ook gedaan maar merkte bijna of geen verschil dus heb ik er weer een nieuw dekseltje op gezet koste 16 euro.maar als ik er een powercommander op zet kan ik weer m,n angepaste deksel gebruiken ;)
het enige verschil dat ik wel goed merkte zijn m,n akrapovic uitlaten :9

klopt met de uitlaten merk je meer verschil maar toch kon ik het merken vooral de snellere reactie op het gas, alleen het aanzuiggeluid waar ze het op die andere sites over hebben hoor ik niet maar misschien dat hun de mod doen met de orginele uitlaten.
 
voor ik het vergeet wens ik je alvast een fijne vakantie. :)
ps. dacht dat je 14 aug. niet kon?
of alleen even de bank.

Dank je wel. ;)
Gaat lukken.

De 14 organiseer ik mede een dynorun dag.
Vandaar dat ik niet een dagje met de Zeds weg kan. ;(
 
K Z lovers... overtuig mij eens waarom ik mijn 02 R1 de deur moet uitschoppen en de Z1000 aan moet schaffen.. ;)


Wat vraag ik van een fiets:

-Veel koppel/power. (zal voornamelijk voor stunten gebruikt worden).
* De R1 heeft hiervoor zat in huis.
-Goede betrouwbare remmen.
* Op te vangen met stalen remleidingen o.a.
-Een beetje leuke top.
* Moet toch wel de 250 minimaal moeten halen.
-Weinig onderhoud.
* Heeft de Z kinderziektes e.d.?
-Niet al te prijzige accesoires (uitlaat/banden/speigels/knippers).
-Heeft optunen veel zin? (k&n/PC/etc..)
-Moet dragelijk zijn voor de duo.
* De R1 vind ze niets op lange afstanden.
-Fun en speelbaarheids factor.
-Bochtengedrag moet goed zijn.

Kortom vergelijk de R1 met de Z1000 en welke is mijn beste keuze?

Als ik de R1 laat kletteren kost me dit zowieso al het plastic.
Maar dat kan ik er ook vanaf halen en deze ombouwen tot streetfight.
Daar de Z1000 al praktisch af is en aardig word opgehemeld..ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.. :P

:)

-Veel koppel/power

-Zeer goed remgedrag.

-top ligt rond de 270...afhankelijk van de berijder...grote en gewicht.
Heb er zelf 255 mee gereden ..kon nog harder...maar heb nog geen stierenek :+

-weinig onderhoud?gewoon om de 6000km voor een beurt..verder heb ik nog niets vernomen van extra onderhoud of gebreken.

-Kinderziektes?nee ..blok is van zx9r...opgeboord...zeer betrouwbaar blok...en een van de meest verkochte en gewilde kawa modellen..mede door het fijne blok

-accesoires kun je net zo duur maken als je maar wilt...zijn steeds meer spullen te koop

-optunen heeft wel degelijk zin.lees dit topic .Uitlaten zo wie zo..k&n filter powercommander..airbox ..etc etc

-Duo is comfortabeller mede door de meer rechtop positie maar niet om uren achtereen te sturen...(vakanties of zo)

-Megafun en echte speelfiets.

-stuurt als een trein in de bochten...gaat wel niet zo plat als een R1 maar doet heel leuk mee.

# verder weinig plastic...leuke fiets om te zien ..rijdt super...smoelt goed.
je kan er alles mee...van stunten planken gummen tot zelfs rustig rondrijden.

Maar is alles een persoonlijke keuze....ik zou zeggen...maak een proefrit,de enigste manier om er zelf achter te komen :]
 
Eeeej peoples,

Ik ga woensdag mijn nieuwe BLAKA Z750 ophalen Yezzzzzzzzzzz. :]
Maar hoe kan ik hem het beste gaan inrijden ?????
2 personen, 1 ???

latersssss
 
beteft trillingen.

Daar had ik in het begin ook veel last van. Zo erg soms dat ik na een lange rit geen gevoel had in enkele rechter tenen en vingers. Bij de 6000 km beurt heb ik de dealer extra nauwkeurig laten kijken naar de luchttoevoer van de verschillende cilinders,(synchroniseren) hiermee was het een eind opgelost. Wat ook nog helpt is het experimenteren met de trillingsdempers in de stuuruiteinden bv. door ze een keer te verwijderen. Nu ik al een een tijd met een ander stuur en andere, lees lichtere, trillingsdempers in stuuruiteinden rijd is het probleem nagenoeg opgelost :] Wat natuurlijk ook helpt is het feit dat het blok na 23000km 'los' is.

betreft optische/praktische mods.
:)
De claxon heb achter de radiator geplaatst door het bevestigingsbeugeltje om te draaien en wat te verbuigen.
Het mini ruitje heb ik iets versteld door onder het framepje enkele ringetjes te plaatsen. Je hebt iets meer windbescherming bij hoge snelheden, waarbij je ook wat lager met je hoofd gaat. Cruisen met een hogere snelheid is dan mogelijk. Je hebt dan aerodynamisch gezien een 'windcurtain' gecreerd doordat de luchtstoom ook onder het schermpje doorgaat. Minder turbulentie bij 'plat op het deck'. En laten ze dit idee nu ook bij de Z750 geprobeerd hebben. :)
 
Eeeej peoples,

Ik ga woensdag mijn nieuwe BLAKA Z750 ophalen Yezzzzzzzzzzz. :]
Maar hoe kan ik hem het beste gaan inrijden ?????
2 personen, 1 ???

latersssss

EEEEEEEEEEEj PabloB

Inrijden volgens het boekje.

Zelf heb ik na zo'n 200 km duo achter genomen.
Gewoon om eerst van die gladheid van nieuwe banden af te zijn en ff te wennen aan het stuurgedrag van de fiets.
 
beteft trillingen.

Daar had ik in het begin ook veel last van. Zo erg soms dat ik na een lange rit geen gevoel had in enkele rechter tenen en vingers. Bij de 6000 km beurt heb ik de dealer extra nauwkeurig laten kijken naar de luchttoevoer van de verschillende cilinders,(synchroniseren) hiermee was het een eind opgelost. Wat ook nog helpt is het experimenteren met de trillingsdempers in de stuuruiteinden bv. door ze een keer te verwijderen. Nu ik al een een tijd met een ander stuur en andere, lees lichtere, trillingsdempers in stuuruiteinden rijd is het probleem nagenoeg opgelost :] Wat natuurlijk ook helpt is het feit dat het blok na 23000km 'los' is.

betreft optische/praktische mods.
:)
De claxon heb achter de radiator geplaatst door het bevestigingsbeugeltje om te draaien en wat te verbuigen.
Het mini ruitje heb ik iets versteld door onder het framepje enkele ringetjes te plaatsen. Je hebt iets meer windbescherming bij hoge snelheden, waarbij je ook wat lager met je hoofd gaat. Cruisen met een hogere snelheid is dan mogelijk. Je hebt dan aerodynamisch gezien een 'windcurtain' gecreerd doordat de luchtstoom ook onder het schermpje doorgaat. Minder turbulentie bij 'plat op het deck'. En laten ze dit idee nu ook bij de Z750 geprobeerd hebben. :)

Kijk dat zijn nog eens nuttige tips.... :} :} :} ...van dat ruitje gaat ik ook eens proberen...en dat toeterje is ook een goeie...vind het op een onoogelijke plek zitten.

Hoeveel mm ongeveer heb je het ruitje versteld met ringetjes?
rubberen of stalen ringetjes?
 
Quote:
Op vrijdag 02 juli 2004 12:39 schreef RonZ het volgende:
beteft trillingen.

Daar had ik in het begin ook veel last van. Zo erg soms dat ik na een lange rit geen gevoel had in enkele rechter tenen en vingers. Bij de 6000 km beurt heb ik de dealer extra nauwkeurig laten kijken naar de luchttoevoer van de verschillende cilinders,(synchroniseren) hiermee was het een eind opgelost. Wat ook nog helpt is het experimenteren met de trillingsdempers in de stuuruiteinden bv. door ze een keer te verwijderen. Nu ik al een een tijd met een ander stuur en andere, lees lichtere, trillingsdempers in stuuruiteinden rijd is het probleem nagenoeg opgelost Wat natuurlijk ook helpt is het feit dat het blok na 23000km 'los' is.

betreft optische/praktische mods.

De claxon heb achter de radiator geplaatst door het bevestigingsbeugeltje om te draaien en wat te verbuigen.
Het mini ruitje heb ik iets versteld door onder het framepje enkele ringetjes te plaatsen. Je hebt iets meer windbescherming bij hoge snelheden, waarbij je ook wat lager met je hoofd gaat. Cruisen met een hogere snelheid is dan mogelijk. Je hebt dan aerodynamisch gezien een 'windcurtain' gecreerd doordat de luchtstoom ook onder het schermpje doorgaat. Minder turbulentie bij 'plat op het deck'. En laten ze dit idee nu ook bij de Z750 geprobeerd hebben.





Ik heb het verhogings "ruitje" "zoals op de z1000" besteld voor de z750 en verwacht het Maandag te hebben. Zal eens photo's maken voor de z750 rijders en mijn ervaring ermee posten.
:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan