Z750-Z750S-Z1000 Plaza Deel 29

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal vanavond even kijken, nu geen tijd voor ;)

Straks ook even Horeon bellen, heb een lekker kleppendekselpakking '(
Olie komt niet met liters te gelijk naar buiten maar het is toch behoorlijk nat op het blok.
Gaat hopelijk niet te veel geld kosten :X

Da's ff minder, inderdaad hopen dat het meevalt....
 
Ondertussen bij de Deutsche Freunde :

DSCF0014.jpg



ABS !!!!!
 
Vraagje....

Het viel me laatst op dat als ik m'n Z op contact zet, en de teller dan aanspringt en even doordraait op de toerenteller, dat het eerste digitale cijfer een deel/streepje mist. En dat is ook zo bij de temperatuurmeter..

Even een plaatje bijgevoegd om duidelijk te maken wat ik bedoel...

full


Ik mis dus op de teller het streepje wat op dit plaatje (als voorbeeld) rood omcirkeld is..
De teller kan zeg maar geen 4, 5, 6, 8 of 9 maken....

Is dit bij iedereen zo :?
 
Laatst bewerkt:
Mogguh!

Ik zie dat er weer een paar nieuwe Zetjes bij gekomen/bestelt zijn :Y

Ik heb gisteren in Motorrad een eerste Rij-indruk gelezen van de 750 en.....


*O* *O* *O* *O*

Ze waren er erg over te spreken. Motorblok over de hele lijn soepel, minder vibratie, vering/demping een stuk beter, remmen (MET ABS) goed, stuurt strak, makkelijk, scherp, sportief en toch enig comfort... Hij is over de hele lijn consequent beter geworden. De nieuwe standaard demper schijnt ook nog eens een (nog) beter geluid te produceren, ondanks Euro 3 :}

Ze zijn er beter over te spreken dan over de 1000 :X
 
Laatst bewerkt:
Vraagje....

Het viel me laatst op dat als ik m'n Z op contact zet, en de teller dan aanspringt en even doordraait op de toerenteller, dat het eerste digitale cijfer een deel/streepje mist. En dat is ook zo bij de temperatuurmeter..

Even een plaatje bijgevoegd om duidelijk te maken wat ik bedoel...

[afbeelding]

Ik mis dus op de teller het streepje wat op dit plaatje (als voorbeeld) rood omcirkeld is..
De teller kan zeg maar geen 4, 5, 6, 8 of 9 maken....

Is dit bij iedereen zo :?


Volgens mij is dat omdat je bij de km/uur bij 1 en 2 dat streepje niet nodig hebben (zou pas bij 4 zijn, maar volgens mij is er nog geen motor die 400 rijd).
 
Mogguh!

Ik zie dat er weer een paar nieuwe Zetjes bij gekomen/bestelt zijn :Y

Ik heb gisteren in Motorrad een eerste Rijindruk gelezen van de 750 en.....


*O* *O* *O* *O*

Ze waren er erg over te spreken. Motorblok over de hele lijn soepel, minder vibratie, vering/demping een stuk beter, remmen (MET ABS) goed, stuurt strak, makkelijk, scherp, sportief en toch enig comfort... Hij is over de hele lijn consequent beter geworden. De nieuwe standaard demper schijnt ook nog eens een (nog) beter geluid te produceren, ondanks Euro 3 :}

Ze zijn er beter over te spreken dan over de 1000 :X
Dat versta is dan weer niet, de Z750 is toch net als de vorige een iets mindere versie dan de Z1000? Ik bedoel de remmen (z1000 radiaal) vering en afwerking, hoe kan die dan beter zijn dan de Z1000?? met alle respect voor de z750 rijders hoor *D
 
Volgens mij is dat omdat je bij de km/uur bij 1 en 2 dat streepje niet nodig hebben (zou pas bij 4 zijn, maar volgens mij is er nog geen motor die 400 rijd).

Ik denk hetzelfde, vond het alleen zo vaag om alleen dat streepje weg te laten op de teller. Ben dus benieuwd of dat standaard is of dat er ergens mij mij een stekkertje ofzo loszit *D
 
Dat versta is dan weer niet, de Z750 is toch net als de vorige een iets mindere versie dan de Z1000? Ik bedoel de remmen (z1000 radiaal) vering en afwerking, hoe kan die dan beter zijn dan de Z1000?? met alle respect voor de z750 rijders hoor *D

Volgens mij gaat het erom dat de nieuwe Z1000 niet echt verbeterd is tenopzichte van de oude Z1000.
De nieuwe Z750 is wel significant (mooi woord he) verbeterd tenopzichte van het oude model Z750.
 
Vraagje....

Het viel me laatst op dat als ik m'n Z op contact zet, en de teller dan aanspringt en even doordraait op de toerenteller, dat het eerste digitale cijfer een deel/streepje mist. En dat is ook zo bij de temperatuurmeter..

Even een plaatje bijgevoegd om duidelijk te maken wat ik bedoel...

[afbeelding]

Ik mis dus op de teller het streepje wat op dit plaatje (als voorbeeld) rood omcirkeld is..
De teller kan zeg maar geen 4, 5, 6, 8 of 9 maken....

Is dit bij iedereen zo :?


Ja, heb ik ook.... :Y :Y :Y

Net ff gekeken voor je....
 
Dat versta is dan weer niet, de Z750 is toch net als de vorige een iets mindere versie dan de Z1000? Ik bedoel de remmen (z1000 radiaal) vering en afwerking, hoe kan die dan beter zijn dan de Z1000?? met alle respect voor de z750 rijders hoor *D

Wat je vaak las/leest bij tests is dat de Z750 gewoon een beter uitgebalanceerde motor is :P

Mag jij zelf bepalen of dat beter of slechter is :Y

Wat wel zo is, is dat de nieuwe 750 t.o.v. de oude een stuk verbeterd schijnt te zijn. De nieuwe 1000 heeft een minder grote stap voorwaarts gemaakt...


:]
 
In de nieuwe Moto73 zijn ze er erg positief over. Alleen de zitpositie had wat minder voorover gemogen. Bij enig aanremmen of inveren van voorvork zitten je ballen op de tank. Grootste concurrent voor de nieuwe Z1000. :9

Hmmm, bij andere tests heb ik gelezen dat de zitpositie juits iets rechter is dan voorheen...


BTW. Er zijn de afgelopen jaren ruim 60.000 Z750's verkocht :} Ik schat dat dat voor de fabriek een omzet is van 240.000.000
 
Laatst bewerkt:
aaarrgghhh

Ik dacht dat ik klaar was, maar volgende winter gaan we waarschijnlijk weer knutselen......

watch and learn... :9~ :9~ :9~ :9~

full
 
Gefeliciteerd en veel :] genot.
Dank je wel!

Ik heb gisteren 264 km's gemaakt. Heb er nu zo'n 350 km opzitten. Volgens mij wordt het tijd om de ketting te smeren. Waar smeren jullie de ketting mee? Ik heb verschillende topics zitten doorspitten en 'Shell Advance spray' en 'Forte Red Chain Grease' werden o.a. aangeraden.

Overigens, in welke versnelling rijden jullie als je bv door een woonwijk rijdt met een snelheid van ongeveer 20 km/u? In z'n 1 heeft de geringste gasbeweging een schokkend effect en in z'n 2 rijd je volgens mij net te langzaam als, omdat ik de ketting wel eens een beetje hoor slaan... Is dat nou het aan/uit effect (gas los/gas er weer op)? Waarschijnlijk rijd ik gewoon beroerd, maar goed.

Ik heb m'n spiegels iets beter leren gebruiken. Om iets te zien in m'n spiegels moeten m'n ellebogen strak in m'n zij en mag ik bewegingen maken die veel gelijkenissen vertonen met deze smiley :] .

Een ding vind ik jammer en dat is dat je echt alles ziet op de zwarte lak. Heb al aardig wat krassen en de plek waar je met je kruis tegen de tank aanzit, is nu al dof(fer). Ik draag overigens een textiel broek en zo'n sticker vind ik geen gezicht...

Vinnie-v, jij hebt toch ook een zwarte, heb jij hier ook last van?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan